قدرتمندترین موتور مافوق صوت جهان ساخته شده است. 16 برابر سریعتر از صدا!


در حال حاضر راندمان موتورهای اولتراسونیک حدود 30-20 درصد است و استفاده از آنها در عمل با عملکرد بسیار پایین همراه است. با این حال، مهندسان چینی نوع جدیدی از موتور مافوق صوت را ساخته اند که می تواند به سرعت 16 ماخ برسد، اگرچه این عدد به 80 درصد افزایش یافته است.

مهندسان چینی اخیراً ادعا کردند که قدرتمندترین موتور احتراقی دوار جهان را ساخته اند و آن را سریع ترین موتور مافوق صوت با سرعت تا 16 ماخ معرفی کرده اند.

قوی ترین موتور اولتراسونیک دنیا

هر ماخ معادل یک سرعت صوت یا 1225 کیلومتر بر ساعت است. به عبارت دیگر، این موتور پیشرفته می تواند با سرعتی تا 16 برابر سریعتر از صدا حرکت کند.

برای گزارش دادن com. techtimesاین دستاورد جدید ژانگ یینینگ (ژانگ یینینگاین مهندس برجسته چینی که در موسسه ابزار دقیق پکن با همکاری واحد 93160 ارتش این کشور طراحی شده است، به واقعیت تبدیل شده است و پتانسیل ایجاد تحول در سفرهای هوایی را دارد.

قوی ترین موتور اولتراسونیک دنیا

به گفته مهندسان چینی، موتور تنفس هوا که اخیراً رونمایی شده و می تواند به ارتفاع 18.6 مایلی (30 کیلومتری) از سطح زمین برسد، قابلیت های پرواز را متحول خواهد کرد.

اگر ادعاهای فوق صحت داشته باشد، ما به دوره جدیدی از پروازهای بین المللی و بین قاره ای رسیده ایم که به ما امکان می دهد تنها در چند سال به دورافتاده ترین نقاط کره زمین برسیم و در عین حال شاهد کاهش قابل توجه مصرف سوخت در مقایسه با موتورهای جت سنتی باشیم. . . او هست

قوی ترین موتور احتراقی جهان

بر اساس گزارش های موجود، این موتور قدرتمند جدید در دو حالت کاملا مجزا کار می کند و از سازگاری و عملکرد فوق العاده بالایی برخوردار است.

  بهترین معاملات بلک فرایدی جنگ ستارگان 2023: لگو، فانکو و موارد دیگر

در شرایط -7 مارس (سرعت کمتر از 7 ماخ)، این موتور می تواند به عنوان یک موتور انفجاری با چرخش پیوسته استفاده شود (RDE) کار می کند. این حالت شامل یک فرآیند پویا است که در آن هوا با سوخت مخلوط می شود و موج ضربه ای را تشکیل می دهد. شوکی که هواپیما را به جلو می راند.

حالت دوم که برای سرعت‌های بالاتر از 7 ماخ فعال می‌شود، موتور را برای استفاده از انفجار شعاعی سوئیچ می‌کند و موج ضربه را روی یک پلت فرم دایره‌ای در پشت موتور متمرکز می‌کند.

در این رابطه بخوانید:

– (تماشا کنید) 10 بهترین فناوری برای سال 2022 از Device City
– برای اولین بار در جهان موتور خودرو با سوخت آمونیاک معرفی شد. پایان خودروهای برقی؟

در حالی که به صراحت مشخص نشده است که عملکرد و کارایی موتور در مقایسه با موتورهای فعلی چقدر بهبود می یابد، تخمین های علمی نشان می دهد که یک موتور انفجاری می تواند تقریباً 80 درصد انرژی شیمیایی را به انرژی جنبشی تبدیل کند. این عدد در مقایسه با موتورهای توربو سنتی که معمولاً تنها 20 تا 30 درصد از طریق فرآیندهای احتراق آهسته کارایی دارند، یک جهش بزرگ در نظر گرفته می شود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/technology/48949-world-most-powerful-hypersonic-engine