قدرت گرافیکی پردازنده AMD Strix Halo بیشتر از پلی استیشن 5 است.


اطلاعات فاش شده منتسب به APU های آینده Zen 5 AMD با کد Strix Halo نوید ویژگی های هیجان انگیزی را می دهد. ظاهرا این پردازنده ها با بیش از یک تراشه طراحی شده اند و دارای گرافیک قدرتمند RDNA 3.5 با CU بیشتر نسبت به پلی استیشن 5 یا حتی کارت گرافیک RX 7600 XT هستند.

همانطور که مشخص است، Strix Halo قدرتمندترین APU AMD خواهد بود که حتی تراشه‌های مورد استفاده در کنسول‌های بازی نسل فعلی نیز نمی‌توانند با آن مطابقت داشته باشند. گفته می شود که این APU های موبایل رده بالا دارای 16 هسته پردازشی Zen 5 در CPU با فرکانس تقویت تا 5.8 گیگاهرتز، 16 مگابایت حافظه نهان L2 و 64 مگابایت حافظه نهان L3 هستند. همچنین به نظر می رسد که SoC به یک حافظه نهان سطح 4 مشترک 32 مگابایتی برای استفاده از گرافیک و پردازنده مجهز شده است.

مشخصات امیدوار کننده برای APU های Strix Halo

ادعا کرد قدرت محاسباتی پردازنده XDNA NPU AI تراشه بین چهل و پنج تا پنجاه TOPS برای برآوردن نیازهای اولیه رایانه شخصی مایکروسافت با هوش مصنوعی متغیر است. گرافیک این تراشه را می توان به گذرگاه حافظه 256 بیتی مجهز کرد که حتی از RX 7700 XT هم بیشتر است.

مشخصات APU Strix Halo

با توجه به مشخصات منتسب به Strix Halo، این APU قدرتمند در بخش گرافیک از 40 CU یا 2560 سایه زن استفاده می کند که می تواند بر اساس ریزمعماری RDNA 3.5 (یا RDNA 3+) باشد.

در این رابطه بخوانید:

– افشای اولین اطلاعات در مورد پردازنده های AMD Strix Point. حداکثر 16 هسته Zen5 و گرافیک RDNA3.5

  بنچمارک های جدید از اسنپدراگون کوالکام توانمندسازی در هوش مصنوعی

Strix Halo از سه تراشه مختلف شامل دو ماژول CCD و یک قالب بزرگتر برای SOC تشکیل شده است. دای بزرگتر همچنین دارای گرافیک داخلی RDNA 3.5 است که باید با استفاده از فناوری Infinity Fanout Link با قالب های دیگر روی تراشه ارتباط برقرار کند.

    APU های Strix Halo

اگر این ادعاها درست باشد، APU های Strix Halo قدرت پردازش و محاسباتی بالایی را بدون نیاز به گرافیک مجزا ارائه می دهند، که یک امتیاز بزرگ برای همه چیز از بازی گرفته تا کاربردهای تجاری خواهد بود. نمونه‌هایی از این تراشه‌ها را می‌توان در مک‌بوک‌های اپل مشاهده کرد که دارای گرافیک و CPU پرقدرت هستند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/50480-zen-5-strix-halo-mobile-apu-gpu-cores