لپ تاپ سبک و مجلل مک بوک ایر 2024 اپل با پردازنده M3 وارد شد


اپل امروز لپ تاپ های مک بوک ایر خود را به روز کرد. اکنون می توانید مدل های 13 و 15 اینچی مک بوک ایر 2024 را با پردازنده M3 تهیه کنید و از ارتقاها و پیشرفت های جدید لذت ببرید. در زیر می توانید با مدل M3 MacBook Air آشنا شوید.

اگرچه نسخه 15 اینچی مک بوک ایر 2024 با پردازنده M3 ارائه می شود، مدل 13 اینچی نیز با پردازنده قدیمی M2 عرضه می شود و M3 تنها در پیکربندی جداگانه موجود است.

معرفی، مشخصات و قیمت مک بوک ایر 2024 با پردازنده M3

طبق گفته اپل، پردازنده M3 شصت درصد سریعتر از M1 MacBook Air، اولین نسل مک بوک ایر با پردازنده های خود اپل است. این شرکت همچنین ادعا کرد که مک‌بوک ایر جدید تا 13 برابر سریع‌تر از مدل‌های قبلی مجهز به پردازنده‌های Core اینتل است، بنابراین به نظر می‌رسد اپل روی ارتقای مدل‌های قدیمی‌تر حساب باز کرده است.

خریداران مک‌بوک ایر M3 دارای پردازنده هشت هسته‌ای و گرافیک 10 بیتی هستند که می‌توان آن را با حداکثر 24 گیگابایت رم مشخص کرد. با این حال، مدل پایه تنها 8 گیگابایت حافظه مشترک برای گرافیک و CPU دارد. اپل پیکربندی اصلی مک بوک پرو M3 را با 8 گیگابایت رم راه اندازی کرده است.

apple-macbook-air-2-up-front.jpg

تراشه جدید مورد استفاده در مک بوک ایر 2024 از یک موتور عصبی شانزده هسته ای استفاده می کند که وظیفه شتاب دادن به محاسبات مربوط به هوش مصنوعی را بر عهده دارد. این شتاب دهنده عملکرد و قابلیت های سیستم عامل و برنامه های شخص ثالث را بهبود می بخشد.

  تبلت جدید Huawei MatePad 11.5 اینچی PaperMatte Edition در سنگاپور معرفی شد.

جدا از تراشه جدید، یکی دیگر از ارتقاء بزرگ مک بوک ایر 2024 پشتیبانی از نمایشگر خارجی است. تا به حال، مدل‌های غیرپرو با پردازنده‌های M1 و M2 تنها از یک خروجی ویدیوی خارجی پشتیبانی می‌کردند. خوشبختانه تراشه جدید به کار رفته در مک بوک ایر به شما امکان می دهد دو خروجی ویدیوی خارجی را متصل کنید، اما برای این کار باید خود را به صفحه نمایش خود لپ تاپ محدود کنید.

apple-macbook-air-2-up-hero.jpg

اگر به شکل لپ تاپ نگاه کنید، مک بوک ایر 2024 از حداکثر خروجی تصویر تکی با فرکانس 60 هرتز با وضوح 6K پشتیبانی می کند که در حالت نمایش دوگانه خارجی به 5K محدود می شود.

اپل ادعا می کند که باتری مک بوک ایر جدید می تواند 18 ساعت شارژ شود. خریداران می توانند مک بوک ایر جدید را در رنگ های نقره ای، نور ستاره، خاکستری یا نیمه شب انتخاب کنند.

از دیگر ویژگی های لپ تاپ جدید مک بوک ایر 1.24 کیلوگرمی اپل می توان به صفحه نمایش Liquid Retina با حداکثر روشنایی 500 نیت و قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ، پشتیبانی از Wi-Fi 6E، وب کم FaceTime HD 1080p و فناوری Dolby Atmos اشاره کرد. صوتی فضایی، صفحه کلید جادویی مجهز، نور پس زمینه را بشمارید. این لپ تاپ دارای فناوری Touch ID نیز می باشد.

پیکربندی پایه مک بوک ایر 13 اینچی با پردازنده M3 با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD 1099 دلار است. مدل 15 اینچی مک بوک ایر M3 با همین پیکربندی 1299 دلار است، اما اگر مدل 2 ترابایتی با 24 گیگابایت رم و شارژر 70 واتی را می خواهید، باید 2499 دلار بپردازید.

  گوگل در تریلر 30 ثانیه ای خود از Pixel 9 Pro رونمایی کرد

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/laptop/49886-apple-macbook-air-m3-chip