مارک زاکربرگ نظر خود را در مورد Apple Vision Pro ارائه می دهد و می گوید Quest 3 بهترین محصول است


مارک زاکربرگ نظر خود را در مورد Apple Vision Pro ارائه می دهد و می گوید Quest 3 بهترین محصول است

هدست Meta Quest 3 499.99 دلار آمریکا قیمت دارد در حالی که Apple Vision Pro از 3499 دلار آمریکا شروع می شود.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اپل ویژن پرو را امتحان کرد و افکار خود را در یک ویدیوی اینستاگرامی درباره اینکه Quest 3 محصول بهتری است به اشتراک گذاشت.

زاکربرگ در ابتدا فکر می کرد که Quest 3 ارزش بهتری نسبت به Apple Vision Pro دارد، زیرا اولی تنها کسری از Vision Pro قیمت دارد. با این حال، تجربه او با Apple Vision Pro نشان می دهد Quest 3 در کل محصول بهتری است در بسیاری از چیزهایی که مردم از واقعیت ترکیبی استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد که هر دو دستگاه ویدیوی عبوری با کیفیت بالا را روی صفحه نمایش های بزرگ ارائه می دهند. با این حال، Quest 3 است طراحی شده برای ارائه یک تجربه بهتر برای «حرکت، بازی ،، معاشرت با دوستان، معاشرت و ورزش ،».

زاکربرگ می گوید که Quest 3 است “فقط خیلی راحت تر” زیرا 120 گرم وزن کمتری دارد (515 گرم در مقابل 600 تا 650 گرم) و این به تنهایی “تفاوت بزرگی در چهره شما ایجاد می کند”. او گفت که از تعداد مصالحه های انجام شده توسط اپل برای ارائه صفحه نمایش با وضوح بالاتر (4K micro-OLED در مقابل 2K LCD)، به ویژه از نظر راحتی و ارگونومی شگفت زده شده است.


نیز وجود دارد “هیچ سیمی در راه نیست» و میدان دید گسترده تر است. برخلاف Apple Vision Pro، صفحه نمایش Quest 3 روشن تر و بدون تاری حرکت است.

علاوه بر این، Quest 3 از کنترل کننده های دقیق پشتیبانی می کند که برای بازی خوبه اگرچه هر دو دستگاه از ردیابی دست پشتیبانی می کنند، زاکربرگ Quest 3 را به عنوان “کمی بیشتر دقیق“.

  آخرین تلاش ناسا برای احیای وویجر 1

او فناوری ردیابی چشم ویژن پرو را «واقعاً جالب» می‌داند، اما اینطور است. “برای همه چیز عالی نیست” مانند تایپ ، یا کارهای پیچیده.

با حرکت به سمت محتوا، زاکربرگ به آن می بالد کتابخانه Quest 3 از محتوای همه جانبه “بسیار عمیق تر” است و Quest 3 به کاربران امکان تماشای یوتیوب یا بازی Xbox را می دهد.

زاکربرگ با جمع بندی افکار خود در مورد Quest 3 و Vision Pro معتقد است رویکرد مدل باز متا در نهایت پیروز خواهد شد.

این اولین باری نیست که او دیدگاه خود را به اشتراک می‌گذارد (جناس در نظر گرفته شده)، که متا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که محصولاتش «در دسترس و مقرون به صرفه برای همه هستند» و اینکه چگونه استراتژی متا برای متاورس «اساساً اجتماعی» برخلاف استراتژی Metaverse است. ویژن پرو که در آن کاربر به طور کلی در یک فضا تنها است.

حتی با وجود اینکه زاکربرگ هنگام مقایسه Quest 3 با Apple Vision Pro نکات معتبری دارد، تاریخ به ما گفته است که هرگز نباید اپل را حذف کنیم، مخصوصاً وقتی خیلی زود است.

خیلی ها به این ویدیو می گویند لحظه استیو بالمر زاکربرگ، زیرا در سال 2007، استیو بالمر، مدیرعامل وقت مایکروسافت، به سرعت آیفون را حذف کرد و گفت که این آیفون صفحه کلید فیزیکی ندارد و برای کاربران تجاری جذابیتی ندارد. همه ما می دانیم که چگونه این اتفاق افتاد. اپل اخیراً با پشت سر گذاشتن سامسونگ به بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شد.

منبع: @zuck از طريق MacRumors

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-mark-zuckerberg-dismisses-apple-vision-pro-quest-3-better