مایکروسافت در حال جنگ با AMD FSR و Nvidia DLSS با فناوری بهینه سازی وضوح DirectSR است


به نظر می رسد مایکروسافت برای همگام شدن با Nvidia و AMD به دنبال راه اندازی فناوری بهینه سازی رزولوشن خود برای بهبود کیفیت گیم پلی است. فناوری DirectSR مایکروسافت با هوش مصنوعی به رقیبی قدرتمند برای FSR AMD و DLSS Nvidia تبدیل می شود. جزئیات بیشتر را در ادامه این مقاله از شهر سخت افزار بخوانید.

به تازگی گزارش های جدیدی در مورد فناوری افزایش وضوح تصویر مایکروسافت منتشر شده است. انتظار می رود فناوری DirectSR در رویداد GDC 2024 ماه آینده معرفی شود. شرکت های مختلف مانند Nvidia و AMD از تکنیک های بهبود تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد بازی استفاده می کنند.

DirectSR-2.jpg

اما پشتیبانی کامل از فناوری های ذکر شده برای تمامی عناوین به دلیل رقابت برای تولید کارت گرافیک عملا امکان پذیر نیست. به همین دلیل مایکروسافت قصد دارد با فناوری بهینه سازی وضوح DirectSR به این انحصار پایان دهد.

تاکنون جزئیات بیشتری در مورد فناوری Direct Supersolution یا DirectSR منتشر نشده است، اما به نظر می رسد که Redmondi به دنبال ارائه فناوری بهینه سازی رزولوشن جامع برای پشتیبانی از اکثر بازی ها است.

مایکروسافت DirectSR را به عنوان یک ابزار DirectX جدید توصیف می کند که افزایش وضوح تصویر را در رایانه های ویندوزی آسان تر می کند. البته غول نرم افزاری به طور رسمی ماهیت و عملکرد DirectSR را مشخص نکرده است، اما ممکن است این ابزار به عنوان هماهنگ کننده و تسهیل کننده بین تکنیک های بهبود دقت موجود عمل کند.

DLSS انویدیا اولین فناوری بهینه‌سازی وضوح تصویر است که عملکرد و پوشش بهتری را نسبت به رقبای خود ارائه می‌کند، اما به هسته‌های تانسور و به‌طور خاص‌تر، کارت‌های گرافیک تیم سبز نیاز دارد.

  واتس اپ اکنون به شما امکان می دهد پیام ها را بر اساس تاریخ در سیستم عامل های اندروید جستجو کنید

فناوری XeSS اینتل بر روی دستگاه‌های Arc و پردازنده‌های گرافیکی این شرکت نیز اجرا می‌شود. FSR AMD نیز وابسته به نرم افزار است و بنابراین تا حد زیادی وابسته به سخت افزار است. در این میان، بازی هایی که از هر سه فناوری پشتیبانی می کنند بسیار محدود هستند.

البته نباید نقش مددرها را در افزودن این تکنیک های افزایش دقت به بازی ها فراموش کرد. البته برخی بازی ها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند و انویدیا برای این منظور Image Scaling را معرفی کرده است که با اکثر کارت های گرافیک سازگار است.

پیش از این، مایکروسافت فناوری بهینه سازی وضوح را به کاربران Windows Insider ارائه کرده بود تا آن را برای هر برنامه یا بازی به صورت جداگانه فعال کنند. اما هنوز مشخص نیست که آیا این فناوری همان DirectSR است یا خیر.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/49796-microsoft-unveil-new-directsr-ai-image