ما تنها 5 سال با ظهور اولین هوش مصنوعی جامع و مستقل فاصله داریم


مدیرعامل انویدیا در سخنرانی اخیر خود به ظهور هوش مصنوعی جامع اشاره کرد.A.Jوی خاطرنشان کرد و توضیح داد که تنها پنج سال با ارائه و شروع به کار نمونه اول فاصله داریم. به گفته وی، نگرانی هایی در مورد … A.J استقلال این فناوری و ناتوانی ما در مقابله با آن وجود دارد.

هوش مصنوعی جامع یا A.J برخی آن را نقطه عطفی در صنعت می دانند سازمان عفو ​​بین الملل وی توضیح داد و مدعی شد که توانایی پیشی گرفتن از هوش انسانی را دارد که این مسیری است که شرکت های بزرگ در این زمینه طی کرده اند. OpenAI گرفتن

اظهار نظر مدیر عامل انویدیا در مورد هوش مصنوعی (AGI)

برخلاف سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فعلی که فقط برای انجام یک کار خاص آموزش دیده‌اند و می‌توانند وظایف خاصی مانند خلاصه‌نویسی مقالات یا ایجاد تصاویر از متن را انجام دهند، هوش مصنوعی انتها به انتها قادر است طیف گسترده‌ای از وظایف مختلف را به طور همزمان و حتی بهتر انجام دهد. از انسان ها

ما تنها پنج سال با هوش مصنوعی مستقل فاصله داریم!

طی چند روز گذشته و در جریان کنفرانس سالانه GTC مدیر عامل این غول فناوری، جنسن هوانگ، که توسط انویدیا در اختیار داشت، در مورد آینده اظهار نظر کرد. سازمان عفو ​​بین الملل پیشرفت آن روز به روز بیشتر می شود. به گفته وی تنها 5 سال از اولین حضور می گذرد A.J ما از تغییر دادن جهان آنطور که می شناسیم فاصله داریم.

اظهار نظر مدیر عامل انویدیا در مورد هوش مصنوعی (AGI)

برای گزارش دادن اولین پستآقای هوانگ در بخشی از صحبت های خود گفت که توصیف ما از هوش مصنوعی جامع قابل قبول بستگی به این دارد که اصطلاح هوش مصنوعی را چگونه تعریف کنیم.

  بنچمارک های جدید از اسنپدراگون کوالکام توانمندسازی در هوش مصنوعی

وی در این کنفرانس سالانه نیز در مورد موضوع توهم هوش مصنوعی سخنرانی کرد. توهم هوش مصنوعی زمانی است که مدل ها سازمان عفو ​​بین الملل پاسخ هایی را به کاربر ارائه می دهد که اصلا وجود ندارند یا اشتباه هستند، اما این پاسخ های اشتباه به گونه ای ارائه می شوند که بسیار واقعی به نظر می رسد.

مدیر عامل انویدیا در پاسخ به این سوال گفت که توهمات هوش مصنوعی به راحتی قابل حل هستند و برای دستیابی به آنها باید مطمئن شویم که مدل به خوبی در روشی که پاسخ می دهد بررسی شده است.

در این رابطه بخوانید:

– هوش عمومی مصنوعی (AGI) چیست و چرا باید نگران آن باشیم؟
– مدیر عامل OpenAI می خواهد هوش مصنوعی جایگزین ما شود!

اگرچه اکثر شرکت های بزرگ در زمینه هوش مصنوعی مانند متا (مرده) OpenAI آمازون در تلاش است تا اولین هوش مصنوعی جامع را بسازد و ارائه دهد و نگرانی هایی در این زمینه نیز وجود دارد. مثلا بعضی ها اینطور فکر می کنند A.J به سطحی از استقلال می رسد که نمی توان آن را متوقف کرد و حتی ممکن است به انسان آسیب برساند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/50109-artificial-general-intelligence-about-5-years-away