متا سیستم عامل Horizon را برای شرکای خود باز می کند زیرا به دنبال ایجاد یک اکوسیستم VR فراگیر است.


متا سیستم عامل Horizon را برای شرکای خود باز می کند زیرا به دنبال ایجاد یک اکوسیستم VR فراگیر است.

(منبع تصویر: متا)

متا الف اعلامیه که به جدیدش مجوز می دهد سیستم عامل Horizon به سازندگان شخص ثالث برای استفاده در هدست های واقعیت ترکیبی خودشان.

شرکای اول هستند لنووکه هدست های همه منظوره را بر بهره وری، یادگیری و سرگرمی متمرکز می کند. و ایسوسکه یک هدست بازی را در زیر خود توسعه می دهد جمهوری گیمرها (ROG) نام تجاری.

نیز وجود خواهد داشت همکاری متا و ایکس باکس. در این همکاری متا یک هدست Quest با نام تجاری مشترک با Xbox منتشر خواهد کرد. این هدست احتمالا با یک کنترلر Xbox، دسترسی به Xbox Cloud Gaming و Xbox Game Pass عرضه خواهد شد.


هدست‌های مختلف Horizon OS از تولیدکنندگان مختلف، یک «لایه اجتماعی» مشترک از پروفایل‌ها، آواتارها، شبکه‌های دوستان و فضاهای مجازی را به اشتراک می‌گذارند که امکان اتصال بین پلتفرمی را فراهم می‌کند.

باز بودن متا در تضاد کامل با رویکرد اپل است.

زاکربرگ در پست اینستاگرام خود همچنین توضیح می دهد که چگونه می خواهد مدل باز Horizon OS نسل بعدی هدست های واقعیت ترکیبی را تعریف کند. برای انجام این کار، متا همچنین برای کاهش موانع پیش روی توسعه دهندگان اپلیکیشن در پلتفرم های خود تلاش کرده است. توسعه‌دهندگان و سازندگان می‌توانند کسب‌وکار خود را با پلت‌فرم‌های کشف محتوا و کسب درآمد که در Meta Horizon OS تعبیه شده است، توسعه دهند. علاوه بر Meta Quest Store که به درستی به Meta Horizon Store تغییر نام داده است، متا همچنین در تلاش است تا فروشگاه Google Play را با سیستم عامل Horizon ادغام کند.

  تقویت CPU چیست؟ چگونه سرعت CPU را افزایش دهیم؟

در حالی که این مطمئناً یک پیشرفت هیجان انگیز برای هدست های واقعیت ترکیبی است، زاکربرگ این را پذیرفته است احتمالا چند سال طول می کشد قبل از آن، اکوسیستمی از دستگاه های Horizon OS وجود خواهد داشت. در مورد محصولات ذکر شده قبلی، هیچ جزئیاتی تایید نشده است.

منبع: متا از طريق Ars Technica

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-meta-license-horizon-os-vr-headset-lenovo-asus