محافظت از دستگاه سرقت شده در iOS 17.3 چیست و چرا ممکن است بخواهید آن را فعال کنید


محافظت از دستگاه سرقت شده در iOS 17.3 چیست و چرا ممکن است بخواهید آن را فعال کنید

(منبع تصویر: اپل)

Stolen Device Protection یک تنظیم امنیتی جدید است که در iOS 17.3 ظاهر می شود. این برنامه برای محافظت از کاربران طراحی شده است حتی اگر کدهای دسترسی آنها به نحوی توسط دزدان یا مهاجمان به خطر افتاده باشد.

این قابلیت جدید پس از آن متولد شد وال استریت ژورنال از افزایش سرقت آیفون خبر می دهد و آسیب‌پذیری که به دزدان و حملات اجازه می‌داد به دستگاه‌های قربانیان نفوذ کنند.

همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می کنید، کلید تمام سرقت ها رمز عبور است. سارقان یا مهاجمان معمولاً اهداف خود را مشاهده می کنند که رمز عبور خود را وارد می کنند. و اگر آنها نتوانند این کار را انجام دهند، موقعیتی ایجاد می کنند که اهداف آنها باید رمز عبور خود را وارد کنند. در برخی موارد، آنها حتی می توانند اهداف خود را فریب دهند تا کدهای دسترسی خود را فاش کنند.

ترسناک ترین قسمت زمانی اتفاق می افتد که آنها کدهای دسترسی اهداف خود را دریافت می کنند. آنها تلفن های هدف خود را می دزدیدند، سپس به سرعت رمزهای عبور Apple ID خود را با رمز عبور خود تغییر می دادند و Find My iPhone را غیرفعال می کردند تا صاحبان گوشی و حساب های iCloud خود را قفل کنند. سپس چهره خود را به فیس آی‌دی اضافه می‌کردند و در نهایت به هر اپلیکیشن بانکی و مالی مراجعه می‌کردند و حساب قربانیان را خالی می‌کردند.. پس از اتمام، آنها گوشی را به تنظیمات کارخانه بازنشانی می کردند و آن را با پول اضافی می فروختند.

  فیلیپس مجموعه جدیدی از مانیتورهای بازی و لوازم جانبی Evnia را راه اندازی کرد (اکنون موجود است)

به نظر می رسد بسیاری از اهمیت رمز عبور خود آگاه نیستند.. اینها کدهای ساده ای نیستند که برای باز ، قفل گوشی خود از آنها استفاده کنید. واضح است که آموزش و حفاظت بیشتری مورد نیاز است و در اینجاست که حفاظت از سرقت دستگاه مطرح می شود.

تنظیمات را در قسمت Face ID & Passcode در برنامه تنظیمات پیدا خواهید کرد.

محافظت از دستگاه دزدیده شده به طور پیش فرض خاموش است، اما می توانید به راحتی با رفتن به برنامه تنظیمات، آن را فعال کنید شناسه چهره و رمز عبور. وقتی آن را روشن می کنید، چندین کار را انجام می دهد.

  • هر زمان که در مکانی نیستید که معمولاً با شما مرتبط است، احراز هویت بیومتریک (Face ID یا Touch ID) برای تغییر رمز عبور Apple ID شما مورد نیاز است.
  • علاوه بر این، یک ساعت تاخیر امنیتی وجود دارد که در طی آن باید چهره یا اثر انگشت خود را دوباره اسکن کنید تا تغییر را تایید کنید.
  • این همچنین در مورد افزودن چهره‌های جدید به Face ID، اثر انگشت جدید به Touch ID و غیرفعال ، Find My iPhone نیز صدق می‌کند.
  • محدودیت زمانی ایمنی یک ساعته اعمال نمی شود اگر در یک مکان آشنا، مانند خانه یا محل کار خود هستید.

نیازی به گفتن نیست که این تغییرات دزدی و دسترسی به گوشی شما را برای سارقان یا مهاجمان بسیار دشوارتر می کند.

مهلت زمانی امنیتی یک لایه حفاظتی برای کاربران اضافه می کند.

همه عملکردهای دیگر تلفن همچنان مانند همیشه کار می کنند، حتی در طول این مهلت امنیتی.. همچنان می‌توانید تماس بگیرید و تماس بگیرید، پیام ارسال و دریافت کنید، و همچنان می‌توانید از Face ID برای استفاده از Apple Pay و برنامه‌های بانکی استفاده کنید. به عبارت دیگر، تقریباً هیچ نقطه ضعفی برای فعال ، این ویژگی وجود ندارد.

  این نرم افزار ارز دیجیتال چندین سال است که از سیستم کاربران اسکرین شات می گیرد و اطلاعات آنها را سرقت می کند.

گفته می شود، هیچ جایگزینی برای عادات ایمنی خوب وجود ندارد. برای ایمن ماندن این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • از کدهای دسترسی ساده استفاده نکنید. از رمزهای عبور طولانی تر یا حتی الفبایی استفاده کنید.
  • هرگز رمز عبور خود را برای کسی فاش نکنید.
  • رمز عبور خود را به صورت عمومی تایپ نکنید – هرگز نمی دانید چه کسی شما را تماشا می کند.
  • تلفن خود را به افراد غریبه ندهید تا اطلاعات تماس آنها را دریافت کنند. اصرار کنید که آن را به شما بدهند.
  • به شبکه های Wi-Fi عمومی محافظت نشده متصل نشوید.
  • از شارژرهای تلفن عمومی استفاده نکنید.

چه زمانی محافظت از دستگاه سرقت شده در دسترس خواهد بود؟

حفاظت از وسایل سرقتی خواهد بود با iOS 17.3 موجود است، که در حال حاضر در نسخه بتا عمومی در دسترس است. اپل تاریخ انتشار iOS 17.3 را اعلام نکرده است، اما احتمال زیادی وجود دارد که در اواخر ژانویه یا اواسط فوریه منتشر شود. زمانی که بیشتر بدانیم این بخش را به روز خواهیم کرد.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-apple-stolen-device-protection-how-to-ios17-security-theft