محققان دانشگاه استنفورد انقلابی در آینده عینک های واقعیت افزوده (AR) ایجاد کرده اند.

محققان دانشگاه استنفورد انقلابی در آینده عینک های واقعیت افزوده (AR) ایجاد کرده اند.

آزمایشگاه تصویربرداری محاسباتی دانشگاه استنفورد یک فناوری پیشرفته تصویربرداری سه بعدی را معرفی کرده است که می توان آن را آینده هدست های واقعیت افزوده نامید.AR) پا.

یک تیم تحقیقاتی از محققان دانشگاه استنفورد در حال توسعه یک فناوری جدید تصویربرداری سه بعدی با کمک هوش مصنوعی هستند.سازمان عفو ​​بین الملل) که به ادعای آنها منجر به تولید محصولی نازک تر، سبک تر و با کیفیت تر از همه هدفون های دیگر می شود. AR در بازار موجود خواهد شد.

هولولنز توسط مایکروسافت تولید شده است
عینک واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت

به گزارش وب سایت Theverge، نسخه آزمایشی این هدست واقعیت افزوده که در آزمایشگاه های استنفورد آزمایش شده است، میدان دید بسیار باریکی معادل 11.7 درجه دارد که بسیار بیشتر از محصولات در نظر گرفته شده برای مصرف کنندگان یا حتی هولولنز ساخت مایکروسافت نیز پایین تر است.

نسل جدید عینک های واقعیت افزوده هوش مصنوعی

با این حال، محققان مجموعه نازک‌تری از اجزای هولوگرافیک را نشان دادند که می‌توان آن‌ها را در قاب‌های معمولی عینک قرار داد و برای نمایش تصاویر متحرک سه‌بعدی واقعی، در رنگ‌ها و اعماق مختلف آموزش دید.

هدست واقعیت افزوده (AR) دانشگاه استنفورد.

مثل عینک های دیگر ARبرای دستیابی به این تکنیک، محققان از موج حامل (راهنماهای موجاین کار را انجام داد زیرا وظیفه انتقال نور از عینک به چشم کاربر را بر عهده دارد.

در این رابطه بخوانید:

– فناوری واقعیت افزوده چیست؟ همه چیز مربوط به فناوری واقعیت افزوده و کاربردهای آن
– عینک واقعیت افزوده 300 دلاری به راحتی از عینک ویژن پرو اپل برتری دارد!

البته گفته می شود که برای این کار آنها یک موجبر نانو فوتونیک منحصر به فرد در سطح ایجاد کردند که می تواند نیاز به عدسی های بزرگ همسو کننده را برطرف کند.اپتیک تلاقی کننده) برای از بین بردن. این عینک واقعیت افزوده بسیار نازک همچنین از یک موجبر آموزش دیده برای بهبود چشمگیر کیفیت تصویر با کمک الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کند.

  چینی ها به کارت های RTX 3090 هم رحم نمی کنند (+عکس)

هدست واقعیت افزوده (AR) دانشگاه استنفورد.

اگرچه این فناوری استنفورد تنها یک نمونه اولیه است که در حال حاضر در حال توسعه است، اما محققان امیدوارند که بتوانند از آن با فناوری های پیشرفته تر برای بهبود هدست های واقعیت افزوده موجود مانند Vision Pro یا اپل استفاده کنند. وظیفه 3 استفاده از روبنا.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/50777-stanford-just-prototype-future-ar-glasses