محققان NUS AiSee را برای کمک به افراد کم بینا راه اندازی کردند تا با کمک هوش مصنوعی به «دیدن» کمک کنند.


محققان NUS AiSee را برای کمک به افراد کم بینا راه اندازی کردند تا با کمک هوش مصنوعی به «دیدن» کمک کنند.

کار ساده خرید می تواند برای افراد دارای اختلالات بینایی یک چالش باشد، در حالی که شناسایی مواد غذایی می تواند ترسناک باشد.

برای کمک به این پروژه و پروژه های دیگر، تیمی از محققان دانشکده محاسبات در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS Computing) AiSee را معرفی کردند، یک دستگاه کمکی پوشیدنی مقرون به صرفه که به افراد کم بینا کمک می کند تا اشیاء اطراف خود را با استفاده از GPT ببینند. -4 هوش مصنوعی مبتنی بر چت. در مقایسه با اکثر دستگاه های کمکی پوشیدنی که نیاز به جفت شدن با گوشی هوشمند دارند، AiSee به عنوان یک سیستم مستقل عمل می کند که می تواند به طور مستقل بدون نیاز به دستگاه های اضافی کار کند.

AiSee برای اولین بار در سال 2018 ساخته شد و به تدریج طی پنج سال بهبود یافت، هدفون های هدایت استخوانی را برای جلوگیری از انگ استفاده می کند. فناوری هدایت استخوانی اجازه می دهد تا صدا از طریق استخوان های جمجمه منتقل شود. این تضمین می‌کند که افراد کم بینا می‌توانند به طور موثر اطلاعات شنیداری را دریافت کنند، در حالی که هنوز به صداهای خارجی مانند مکالمات یا صدای ترافیک دسترسی دارند. به گفته این تیم، به جای توسعه هوش مصنوعی خود، آنها از سال 2019 با فاکتور فرم پوشیدنی و استفاده از مدل‌های مختلف هوش مصنوعی (Google Vision API، GPT3 و غیره)، درخواست‌ها و بازخورد صوتی آزمایش کرده‌اند.

  ایسر سه بعدی بدون عینک را با مانیتور و لپ تاپ جدید با برند SpatialLabs بازگرداند.

کاربر به سادگی باید یک شی را نگه دارد و دوربین داخلی را فعال کند تا تصویری از آن شی بگیرد. AiSee از الگوریتم های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر برای پردازش و تجزیه و تحلیل تصاویر گرفته شده برای شناسایی شی استفاده می کند. همچنین هنگامی که کاربر با تشخیص پیشرفته تبدیل متن به گفتار و تشخیص گفتار، اطلاعات بیشتری را ارائه می دهد.

محقق اصلی پروژه AiSee، استادیار Suranga Nanayakkara از گروه سیستم‌های اطلاعات و تجزیه و تحلیل در NUS Computing، و تیم او در حال حاضر در حال مذاکره با SG Enable در سنگاپور هستند تا آزمایش‌های کاربر اضافی را با افراد کم بینا انجام دهند تا به اصلاح و بهبود آن کمک کنند. عملکرد AiSee و عملکرد. این تیم همچنین مبلغ 150000 دلار سنگاپور از شرکت BP De Silva Holdings Pte Ltd برای حمایت از پروژه دریافت کرد.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-nus-researchers-aisee-help-visually-impaired-see-ai