مک بوک ایر 13 اینچی اپل با بررسی تراشه M3: هنوز بهترین مک بوک برای اکثر مردم است


هنوز هم بهترین مک بوک برای اکثر مردم

مک بوک ایر 13 و 15 اینچی اکنون دارای آخرین تراشه های M3 اپل است.

ما منتظر شما بودیم

اپل مک بوک ایر 13 و 15 اینچی خود را به روز کرد. از زمانی که اپل پردازنده‌های جدید M3 خود را در سال گذشته معرفی کرد، می‌دانستیم که این لپ‌تاپ‌ها عرضه می‌شوند. جای تعجب نیست که این مک بوک ایرهای جدید عمدتاً یک به روز رسانی مشخصات هستند. با توجه به اینکه مک‌بوک ایر در سال 2022 به‌روزرسانی کاملی دریافت کرد، این نیز قابل انتظار است. در نتیجه، جدیدترین مک‌بوک ایر دارای تراشه‌های جدید و اتصال بهتر است، اما سخت‌افزار بدون تغییر باقی می‌ماند. بیایید به تعقیب و گریز ادامه دهیم و مستقیماً به چیزهای جدید بپردازیم.

نسخه TL;DR:

عملکرد بالا و قابل حمل، این مک بوک های ایده آل برای اکثر مردم هستند. حیف که آنها فقط 8 گیگابایت حافظه استاندارد دارند.

تراشه های سریع تر، بهره وری بهتر

مک بوک ایر ممکن است صفحه نمایش OLED فانتزی نداشته باشد، اما IPS LCD آن هنوز خوب به نظر می رسد.

همانطور که اشاره کردم، سخت افزار تقریباً بدون تغییر است. این بدان معناست که صفحه نمایش، صفحه کلید، ، پد، ابعاد و وزن همه یکسان است. این چیز بدی نیست زیرا صفحه نمایش، صفحه کلید، ، پد و حتی بلندگوها همگی بسیار خوب هستند. گزینه های رنگ نیز یکسان هستند، به این معنی که Midnight، Starlight، Space Grey و Silver وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جنبه های MacBook Air، به بررسی MacBook Air 2022 M2 من بروید.

در اینجا ویژگی های جدید جدیدترین مک بوک ایر 13 و 15 اینچی آورده شده است.

  • تراشه جدید M3
  • وای فای 6E
  • پشتیبانی از حداکثر دو نمایشگر خارجی (فقط با درب بسته)

به روز رسانی بزرگ مک بوک ایر در داخل است. آنها آخرین تراشه های M3 را از اپل دریافت می کنند. من این تراشه های جدید را با جزئیات بیشتری در بررسی مک بوک پرو 14 اینچی توضیح دادم، بنابراین اگر می خواهید جزئیات را بدانید، به آنجا سر بزنید. اما به طور خلاصه، این تراشه‌ها بر اساس یک فرآیند 3 نانومتری ساخته شده‌اند و دارای پردازنده‌های گرافیکی بسیار بهتری با پشتیبانی از مش و ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری و همچنین فناوری جدیدی به نام Dynamic Caching هستند که حافظه سیستم را به طور هوشمند به GPU انتقال می‌دهد. زمان. – زمان با توجه به نیاز آن.

  11 تخفیف HardwareZone Reader که در روز اول از Prime Big Deal Days خریداری شده است

نقاط قوت تراشه جدید M3 اپل.

واحدی که من آزمایش می کنم ابتدایی ترین مدلی است که دارای تراشه M3 است 8 هسته CPU، 8 هسته GPU، 8 گیگابایت حافظه و 256 گیگابایت SSDو همانطور که از مک بوک با تراشه M3 نیز انتظار دارید کار می کند. اگر به عملکرد گرافیکی بیشتری نیاز دارید، تراشه M3 با 10 هسته GPU نیز موجود است، اما فکر می‌کنم این هسته‌های اضافی تا حد زیادی هدر می‌روند، زیرا این دستگاه برای بارهای کاری پایدار طراحی نشده است (پنکه ندارد).

صرف نظر از این، اگر به نمودارهای عملکرد صفحه بعد نگاه کنید، خواهید دید که تفاوت کمی بین مک بوک ایر مجهز به M3 و مک بوک پرو 14 اینچی مجهز به M3 وجود دارد. مک‌بوک پرو تنها زمانی در حجم‌های کاری طولانی‌تر پیشرفت می‌کند که در مک‌بوک ایر مشکلی ایجاد می‌شود (چون فن برای خنک ، پردازنده‌اش ندارد).

هر دو صفحه کلید و ، پد برای استفاده عالی هستند.

در دنیای واقعی و برای اکثر کاربران، مک بوک ایر عملکردی بیش از حد کافی خواهد داشت. از زمانی که اپل به تراشه‌های سری M خود روی آورد، این موضوع برای همه مک‌بوک ایرها صادق بوده است و در اینجا نیز صادق است، حتی اگر مدلی که من آزمایش می‌کنم مدل پایه است. اگر تنها کاری که باید انجام دهید این است که ایمیل را بررسی کنید، روی صفحات گسترده کار کنید، عکس‌ها را ویرایش کنید و گاه به گاه ویدیو را برش دهید، MacBook Air شما را پوشش می‌دهد.

عمر باتری نیز عالی است. اپل می گوید تا 18 ساعت عمر باتری و کاملا معتبر است من به راحتی می توانستم یک روز کاری کامل را با عمر باتری یدکی پشت سر بگذارم.

پورت ها بدون تغییر هستند.  یک پورت MagSafe برای برق و دو درگاه USB-C Thunderbolt 3 دریافت می‌کنید. همچنین به نازکی آن توجه کنید.

که داشتنش هم خوبه پشتیبانی از دو نمایشگر خارجی است. اما یک اخطار وجود دارد: اگر درب مک بوک ایر را بسته نگه دارید، تنها می توانید دو نمایشگر خارجی را هدایت کنید. ظاهراً این یک محدودیت تراشه M3 است: فقط می تواند دو صفحه نمایش را هدایت کند. با این حال، این یک پیشرفت مفید است، به خصوص برای بهره وری، زیرا اکنون به این معنی است که می توانید به جای یک نمایشگر خارجی از دو نمایشگر خارجی استفاده کنید و برای نمایش به صفحه نمایش داخلی مک بوک ایر تکیه کنید. با استفاده از دو مانیتور 27 اینچی روی میز خود در دو سال گذشته، نمی توانم به شما بگویم که چقدر کارآمدترم کرده است.

  شیائومی Civi 4 مقرون به صرفه با سرعت شارژ 67 وات عرضه خواهد شد

آخرین به روز رسانی قابل توجه پشتیبانی از Wi-Fi 6E است، که اگر یک روتر Wi-Fi 6E سازگار داشته باشید خوب است، اما با توجه به اینکه روترهای Wi-Fi 7 در حال حاضر در دسترس هستند، چندان هیجان زده نیستم. در سنگاپور. و نه، فقط برای به حداکثر رساندن عملکرد بی سیم این لپ تاپ، روتر Wi-Fi 6E تهیه نکنید. Wi-Fi 6E ارزشش را ندارد و دلیل آن را اینجا توضیح داده ام.

هنوز هم بهترین مک بوک برای اکثر مردم

دکمه پاور نیز به عنوان دکمه Touch ID عمل می کند.

آوردن جدیدترین تراشه‌های M3 به محبوب‌ترین مک‌بوک‌های اپل و افزودن پشتیبانی از نمایشگرهای خارجی دوگانه و Wi-Fi 6E واقعاً چشم‌انداز مک یا توصیه‌های خرید من را تغییر نداده است. جدیدترین مک بوک ایرهای 13 و 15 اینچی برای اکثر مردم بهترین مک بوک ها هستند. اما این همچنین به این معنی است که عیوب آنها باقی می ماند.

برای شروع، مدل پایه هنوز هم همراه است یک حافظه 8 گیگابایتی و یک SSD 256 گیگابایتی. با توجه به اینکه قیمت ها از 1599 دلار سنگاپور شروع می شود و اکنون به سال 2024 رسیده است، این کمی خسیس است. آیا می توانید تنها با 8 گیگابایت حافظه به کار خود ادامه دهید؟ این سوالی است که زیاد از من پرسیده می شود، و فکر می کنم شما می توانید، اما ایده آل نیست. از آنجایی که دستگاه من فقط 8 گیگابایت حافظه دارد، سعی می کنم در چند هفته آینده به طور گسترده از آن استفاده کنم و گزارش آن را گزارش کنم.













تنظیمات مک بوک ایر
مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M3
پردازنده 8 پردازنده، 8 پردازنده گرافیکی 8 پردازنده، 10 پردازنده گرافیکی 8 پردازنده، 10 پردازنده گرافیکی
حافظه 8 گیگابایت 8 گیگابایت 16 گیگابایت
ذخیره سازی 256 گیگابایت 512 گیگابایت 512 گیگابایت
قیمت 1599 دلار سنگاپور 1899 دلار سنگاپور 2199 دلار سنگاپور
مک بوک ایر 15 اینچی با تراشه M3
پردازنده 8 پردازنده، 10 پردازنده گرافیکی 8 پردازنده، 10 پردازنده گرافیکی 8 پردازنده، 10 پردازنده گرافیکی
حافظه 8 گیگابایت 8 گیگابایت 16 گیگابایت
ذخیره سازی 256 گیگابایت 512 گیگابایت 512 گیگابایت
قیمت 1899 دلار سنگاپور 2199 دلار سنگاپور 2499 دلار سنگاپور

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که مک‌بوک‌ها را نمی‌توان ارتقا داد، بنابراین اگر می‌خواهید طول عمر آنها را به حداکثر برسانید، بهتر است هزینه‌های ارتقا را متحمل شوید و به سراغ مشخصاتی بروید که واقعاً می‌خواهید. من فکر می‌کنم که مشخصات ایده‌آل، مشخصاتی با 16 گیگابایت حافظه و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است که حداقل 2199 دلار سنگاپور برای مدل 13 اینچی و 2499 دلار سنگاپور برای مدل 15 اینچی هزینه خواهد داشت. به عبارت دیگر، مک بوک ایر احتمالا آنقدرها هم که فکر می کنید ارزان نیست.

  اپل قرارداد بلندمدتی با Arm برای فناوری تراشه امضا کرد

اگر واقعاً بودجه دارید، اپل همچنان به فروش مک بوک ایر 13 اینچی مجهز به M2 ادامه می دهد. و صادقانه بگویم، هنوز هم گزینه بسیار خوبی است. با 200 دلار سنگاپور کمتر، بیشتر عملکرد مدل جدیدتر را ارائه می دهد و تنها توانایی جانشین خود را برای هدایت نمایشگرهای خارجی دوگانه و اتصال Wi-Fi 6E ندارد. اگر بودجه کم است و این ویژگی ها برای شما مهم نیست، مک بوک ایر M2 هنوز هم یک دستگاه عالی برای داشتن است.

مک بوک ایر به روز شده هر چیزی را که اکثر مردم می خواهند یا نیاز دارند ارائه می دهد.

چند مشکل جزئی دیگر باقی مانده است، مانند فقدان کارت خوان SD، تنها دو پورت USB-C، و انقباض در حجم کاری طولانی تر و فشرده تر می تواند بسیار شدید باشد. اما اینها سازش نیست. از آنجایی که هر دو پورت USB-C از Thunderbolt 3 پشتیبانی می کنند، می توانید به راحتی با هاب USB-C یا Thunderbolt مشکل کارت SD و پورت را حل کنید. و اگر هیچ رندر، گرافیک سه بعدی یا بازی‌های سختی انجام نمی‌دهید، انقباض گاز نیز نباید مشکل‌ساز باشد. اگر هر یک از کارهای ذکر شده در بالا را انجام می دهید، باید به جای آن یک مک بوک پرو بخرید.

خوشبختانه، حجم بد حافظه و فضای ذخیره سازی در واقع تنها نقص جدی مک بوک ایر است. واقعیت این است که این لپ‌تاپ‌های خوش‌ساخت و بسیار قابل حمل با نمایشگر، عملکرد و عمر باتری عالی هستند. به عبارت ساده، هر چیزی که اکثر مردم می خواهند و نیاز دارند را در یک لپ تاپ ارائه می دهد. فقط مطمئن شوید که حافظه و حافظه آن را ارتقا دهید.

توجه داشته باشید: می توانید مک بوک ایر جدید با تراشه M3 را در اینجا پیدا کنید آمازون، لازاده، شوپیو فروشگاه اینترنتی اپل.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/review-apple-13-inch-macbook-air-m3-ultraportable-singapore-price-specs-buy