می توانید با لپ تاپ Apple MacBook Air M3 خود چای داغ درست کنید!


طبق آخرین بررسی ها از لپ تاپ مک بوک ایر M3 اپل، این دستگاه طی پردازش های سنگین به دمای بالای 110 درجه سانتیگراد می رسد که برای کاربر بسیار ناخوشایند است. در ادامه این خبر از Device City به نتایج بررسی جدید انجام شده بر روی مک بوک ایر جدید اپل می پردازیم.

همانطور که می دانید اپل از طراحی خنک کننده بدون فن برای مدل های 13 اینچی و 15 اینچی M3 MacBook Air استفاده می کند. اگرچه این بدان معناست که کاربران از عملکرد کاملا بی صدا این لپ تاپ راضی خواهند بود، اما به همین دلیل پتانسیل عملکرد زیادی را از دست خواهند داد.

لپ تاپ مک بوک ایر

همانطور که در یک سری آزمایش نشان داده شده است، لپ تاپ مک بوک پرو M3 با فن می تواند عملکرد پایدار و چشمگیری را در طول پردازش های سنگین ارائه دهد. همچنین لازم به ذکر است که مک بوک ایر M3 به طور ناخوشایندی داغ می شود و انتظار می رود که اپل بتواند در نسخه های بعدی مک بوک این مشکل را برطرف کند.

مک بوک ایر M3 15 اینچی اخیراً در کانال یوتیوب ما برای بررسی در دسترس قرار گرفت مکس تک لید اشاره کرد که اپل همان طراحی هیت سینک بدون فن را مانند نسل قبلی اتخاذ کرده است، اما این امکان وجود دارد که بهره وری انرژی بهبود یافته M3 به این معنی باشد که دستگاه خنک کننده کمتری نسبت به نیاز M2 داشته باشد.

    لپ تاپ مک بوک ایر M3

متأسفانه، این فرض اشتباه بود زیرا اگرچه جدیدترین مک بوک ایر اپل در بنچمارک های تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench 6 عملکرد خوبی داشت، اما در کارهای سخت تر مانند تست استرس شدید 3DMark Wild Life عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

  Football Manager 2024 سرفصل‌های ماه نوامبر Apple Arcade را عنوان می‌کند

جالب اینجاست که در این تست با وجود اینکه دمای CPU به 114 درجه سانتیگراد و دمای پردازنده گرافیکی به 102.9 درجه سانتیگراد رسیده بود، لپ تاپ مک بوک ایر به کار خود ادامه داد و آزمایش را متوقف نکرد. این دماهای بالاتر همچنین به این معنی است که مصرف برق کلی چیپست به قدری کاهش می یابد که مک بوک ایر آنقدر داغ کار نمی کند و همانطور که در مقایسه مشاهده می کنید، با وجود همان تراشه M3، مک بوک ایر 33 درصد کندتر کار می کند. نسبت به مک بوک پرو.

لپ تاپ مک بوک ایر

از آنجایی که جدیدترین مک بوک ایر به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده است، می تواند گرما را به خوبی هدایت کند، که موضوع دیگری است که خریداران را نگران می کند. Max Tech نشان می دهد که با افزایش دمای داخلی تراشه، دمای بیرونی بدن نیز می تواند به 45-46 درجه سانتیگراد برسد. در نتیجه، اگر هنگام کار مجبور باشید مک بوک ایر M3 خود را روی پاهای خود نگه دارید، گرمای ناخوشایندی را تجربه خواهید کرد.

به یاد داشته باشید که اپل نسبت به نسل قبلی این طراحی را تغییر نداده است، زیرا مک بوک ایر M2 نیز به دمای غیرقابل تحمل رسیده و عملکرد زیادی را در مقایسه با مک بوک پرو با همان تراشه از دست داده است.

در این رابطه بخوانید:

– لپ تاپ سبک و مجلل Apple MacBook Air 2024 مجهز به پردازنده M3 وارد شد.
– مایکروسافت مک بوک M3 اپل را با لپ تاپ های سرفیس جدید به چالش می کشد!
– ایده جالب یک شرکت تایوانی برای خنک ، لپ تاپ های بازی. استفاده از هیت سینک مخفی!

  کارت گرافیک خارجی OneXGPU RX 7600M XT با قیمت 599 دلار عرضه می شود. برای کنسول های قابل حمل

نظر شما در مورد داغ شدن بیش از حد لپ تاپ مک بوک ایر M3 اپل چیست؟

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/laptop/49955-apple-macbook-air-m3-heat-114-degrees