نسخه پردازنده سامسونگ گلکسی اس 24 برای ایران انتخاب شد! اسنپدراگون 8 نسل 3 یا اگزینوس 2400


تنها یک ماه دیگر شاهد رونمایی از جدیدترین سری گلکسی اس سامسونگ خواهیم بود گلکسی اس 24 خواهیم بود، اما سوالی که همیشه مطرح می شود این است که چه نسخه هایی از این گوشی ها و با چه پردازنده هایی برای مناطق مختلف موجود است. به تازگی اطلاعاتی به بیرون درز کرده که نسخه تراشه پردازنده (Exynos 2400 یا Snapdragon 8 Generation 3) این گوشی را برای کشورهای مختلف نشان می دهد.

رسم قدیمی در سری گلکسی اس سامسونگ این است که به دلیل برخی دلایل پنوماتیک یا تجاری، سامسونگ گوشی های این سری را با دو نوع تراشه پردازنده یکی ساخت خود و دیگری ساخت کوالکام در بازارهای مختلف معرفی کرد. سامسونگ تمامی گوشی های دارای تراشه یکسان را تنها در یک یا دو نسخه و شاید همیشه قبل از عرضه نهایی این سری روانه بازار کرده است.یکی از مهمترین سوالات این است که مردم در چه کشورهایی می توانند نسخه اسنپدراگون این سری و بقیه را خریداری کنند. کشورهایی که فقط باید به نسخه Exynos چیست؟

از سال 2010، سامسونگ هر سال دو نسخه از گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس خود را با پردازنده های مختلف اسنپدراگون و اگزینوس تولید کرده است. این دو پردازنده از نظر عملکرد، مصرف انرژی، پشتیبانی از شبکه های مختلف و قیمت با هم تفاوت دارند. به طور کلی نسخه های مجهز به پردازنده اسنپدراگون برای بازارهای آمریکا، چین و کره جنوبی و نسخه های مجهز به پردازنده اگزینوس نیز برای بازارهای سایر نقاط جهان موجود است.

گلکسی اس 6
در سال 2015، گلکسی اس 6 اج با چیپست اگزینوس 7420 عرضه شد.

تنها استثنا در این مورد در سال 2015 بود، زمانی که سامسونگ تنها از یک مدل تراشه برای گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج استفاده کرد. این چیپست Exynos 7420 بود که توسط خود سامسونگ طراحی و تولید شد. دلیل تصمیم سامسونگ این بود که پردازنده اسنپدراگون 810 که در آن زمان پردازنده پرچمدار کوالکام به حساب می آمد، از مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از حد و کاهش قابل توجه عمر باتری رنج می برد. همین وضعیت در آن سال ال جی را بر آن داشت تا گوشی پرچمدار خود با نام ال جی جی 3 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 808 را به بازار عرضه کند.

  نسخه ی نمایشی Final Fantasy VII Rebirth برای پلی استیشن اکنون برای دانلود در دسترس است و شامل Nibelheim Incident نیز می شود.

در همین راستا تصویر اینفوگرافیک از یک سری گوشی گلکسی اس 24 که در ایکس (توئیتر سابق) از طریق WigettaGaming به اشتراک گذاشته شده است که ظاهر بخشی از برگه مشخصات محصول برای این سری است. در این تصویر سری سامسونگ به وضوح مشخص شده است کهکشان او دارد اگزینوس 2400 برای بازارهای جهانی انتخاب شده است.

s24-chip-specifications-1.jpg

شایان ذکر است که طبق اسناد فاش شده قبلی، گلکسی اس 24، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا با چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 برای ایالات متحده و کانادا عرضه خواهند شد. به عبارت دیگر، این شرکت به چرخه معمول خود برای راه‌اندازی دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون در ایالات متحده بازخواهد گشت، در حالی که سایر نقاط جهان مدل مجهز به تراشه اگزینوس را دریافت می‌کنند.

در این رابطه بخوانید:

– تاریخ عرضه سری گلکسی اس 24 مشخص شد (+ تمامی مشخصات سه نسخه)
– تمام رنگ ها و طرح های Galaxy S24 Final Edition را اینجا ببینید

در این میان چین یکی از مکان هایی است که طبق سیاست های سامسونگ نسخه اسنپدراگون برای کاربرانش در نظر گرفته شده است. با این حال، تنها سه کشور، چین، آمریکا و کانادا، قطعا مدل های دارای تراشه دارند اسنپدراگون 8 نسل سوم آنها سری گلکسی اس 24 را دریافت می کنند اما برای بقیه کشورها از جمله ایران باید منتظر عرضه نسخه دارای تراشه باشیم. اگزینوس 2400 از سریال گلکسی اس 24 او هست

نسخه گلکسی اس 24 اختصاص یافته به ایران همانند سال های گذشته از خانواده اگزینوس و اگزینوس 2400 است.

  اولین معیار برای پردازنده AMD Ryzen 7 8840U؛ 60 درصد سریعتر از 7840U در هوش مصنوعی

جدای از این، نمودار فوق در تمامی نسخه های مجهز به صفحه نمایش این موضوع را تایید می کند AMOLED LTPO خواهیم دید که دارای نرخ نوسازی متغیر از 1 تا 120 هرتز است. گلکسی اس 24 دارای پنل 6.2 اینچی است HD کامل+، در حالی که Galaxy S24 Plus و Galaxy S24 Ultra به ترتیب دارای نمایشگرهای 6.7 و 6.8 اینچی هستند. QHD+ وارد بازار می شوند. مدل اولترا دارای تنظیمات دوربین چهارگانه با سنسور اولیه 200 مگاپیکسلی است، در حالی که مدل های پایه و پلاس دارای تنظیمات دوربین سه گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی هستند.

پردازنده های اگزینوس و اسنپدراگون با 8 گیگابایت رم LPDQDR5X گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس دارای 12 گیگابایت رم هستند LPDDR5X این گوشی در گلکسی اس 24 اولترا قرار خواهد گرفت. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این سری رابط کاربری است یک رابط کاربری 6.1 بر اساس اندروید 14، صفحه قفل قفل دینامیک، صفحه کلید هوشمند وی به ویژگی های مختلف هوش مصنوعی اشاره کرد. طبق آخرین اطلاعات این سری علاوه بر رنگ های زرد لیمویی، سفید، مشکی، نارنجی و بنفش نیز روانه بازار خواهند شد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/smartphone/48881-galaxy-s24-series-chip-in-iran