نقد و بررسی بازی Mario vs. Donkey Kong (Switch): یک بازسازی جذاب برای دوران مدرن


نقد و بررسی بازی Mario vs. Donkey Kong (Switch): یک بازسازی جذاب برای دوران مدرن

جدیدترین بازسازی نینتندو، ماریو در مقابل ، کونگ برای عوض شدن، یک بازی پازل و پلتفرم بسیار خوب است. در اصل منتشر شده در بازی پسر پیشرفته (GBA) در سال 2004 به عنوان دنباله و اسپین آف Donkey Kong 94نسخه Mario vs Donkey Kong Switch فقط یک آپدیت سطحی نیست. از یک به‌روزرسانی گرافیکی قابل توجه بهره می‌برد که آن را با بازی‌های ماریو موجود در کنسول سوییچ مطابقت می‌دهد. نینتندو همچنین سطوح بیشتری را به همراه حالت چند نفره جدید در اینجا اضافه کرده است.

با این حال، ویژگی چند نفره، طراحی شده برای بازی مشترک، تا حدودی غیر ضروری به نظر می رسد، زیرا اغلب بازیکن دوم را به یک نقش منفعل – بیشتر یک همکار غیرفعال تا یک شرکت کننده- تنزل می دهد. قطعاً برای من و شریک زندگی من کارساز نبود، اما می‌توانم جذابیت این راه‌اندازی را برای والدینی ببینم که می‌خواهند به فرزندان خردسال خود اجازه دهند مسئولیت را در دست بگیرند و در عین حال رویکردی کم‌اهمیت برای هدایت آنها در طول بازی داشته باشند.

برای پاسخگویی به مخاطبان گسترده‌تر، نینتندو همچنین یک حالت “Casual” را برای ساخت Mario vs. ، در دسترس تر است. این حالت با حذف تایمر بازی و اجازه دادن به ماریو برای تحمل چند ضربه قبل از نیاز به تنظیم مجدد سطح، دشواری را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. در حالی که این امر چالش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد – شاید برای بازی هایی که به دلیل چالش هایش شناخته شده نیستند، بسیار زیاد است – به وضوح در دسترس تر ، بازی برای خانواده ها و کودکان بسیار کوچک است.

  آکیرا توریاما خالق اژدهای توپ در ۶۸ سالگی درگذشت

همانطور که گفته شد، نینتندو گیمرهای معمولی را فراموش نکرده است. ماریو در مقابل Donkey Kong همچنین دارای چندین حالت جدید مانند “World+” و “Expert” است که می تواند چالش خوبی را حتی برای سرسخت ترین طرفداران پازل فراهم کند. کارشناس تنها زمانی باز می شود که رئیس نهایی بازی را شکست دهید و 16 سطح تخصصی دیگر اضافه کنید. اما برای دسترسی به این سطوح، بازیکنان به مجموعه ای از هشت ستاره طلایی برای هر سطح اضافی که در دسترس می شود نیاز دارند. انگار که به اندازه کافی سخت نبود، باز ، تمام سطوح Expert در Mario vs. Donkey Kong، شما در مجموع نیاز دارید 128 ستاره طلایی.

با این حال، این حالت “Time Attack” است که ممکن است توجه بازیکن رقابتی را به خود جلب کند، و پس از اتمام بازی در دسترس قرار می گیرد، در این حالت، بازیکنان وظیفه دارند سطوح را در سریع ترین زمان ممکن به پایان برسانند. در حالی که سطوح به خصوص طولانی نیستند، آنها دارای عمق و پیچیدگی هستند که بازیکنان را به چالش می کشد تا مهارت های دویدن با سرعت خود را کامل کنند.

با وجود محتوای فراوان در Mario vs. Donkey Kong، من احساس می کنم سطوح بازی فاقد پیچیدگی و خلاقیت هستند. همچنین با توجه به حضور محدود اما تاثیرگذار او به عنوان یک آنتاگونیست که تحت الشعاع چالش‌های مینی‌ماریو قرار گرفته بود، آرزو می‌کردم که ای کاش Donkey Kong نقش بزرگ‌تری داشت. ببینید، در هسته خود، بازی هنوز تقریباً بازسازی شده است و بنابراین طرح‌های سطح اصلی نسخه اصلی GBA را حفظ کرده است. نینتندو به‌خاطر مفاهیم جدید و مبتکرانه‌اش و مجموعه عناوین سوییچ – برخی از نفس‌گیرترین‌ها شناخته شده است. Legend of Zelda: Tears of the Realm به جذاب بازی RPG سوپر ماریو – چیزی کم از ستارگان نبودند، و می‌پرسید که آیا نینتندو می‌توانست با بازی Mario vs. Donkey Kong که از ابتدا ساخته شده بود، بهتر از یک بازسازی وفادار عمل کند.

  به‌روزرسانی جدید CS2 از ممنوعیت‌های ناشی از فناوری Anti-Lag+ جلوگیری می‌کند

اما اگر می خواهید گیم پلی های مختلف بازی های ماریو را بررسی کنید، Mario vs. Donkey Kong جذابیت خود را دارد. ممکن است مانند عناوین قبلی نینتندو که در بالا ذکر شد انقلابی نباشد، اما با نوع بصری «خوشگل» (و منظورم بد نیست) است که ما از هر عنوانی به نام ماریو انتظار داریم. و همچنین یک موسیقی متن جذاب که نمی توانم از زمزمه آن در طول مدتی که بازی می کنم دست بکشم.

Mario vs Donkey Kong، اگرچه به اندازه دیگر عناوین ماریو دیدنی نیست، به ویژه برای جلسات بازی کوتاه و جذاب مناسب است، برای پر ، زمان در طول رفت و آمد یا فقط برای یک جلسه سریع که می توانید به راحتی متوقف کنید و بعد از آن ادامه دهید. و من فکر می‌کنم این لزوماً چیز بدی نیست زیرا مخاطب برای خانواده‌ها و کودکان خردسال ساخته شده است.

Mario vs. Donkey Kong در فروشگاه Lazada نینتندو با قیمت 57.50 دلار موجود است.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/review-mario-vs-donkey-kong-nintendo-switch