نقشه راه جدید تولید تراشه اینتل اعلام شد. 5 نسل نوسازی و دسترسی به گره های جدید 14A


ساعتی پیش سخنرانی اصلی این مراسم بود IFS اینتل در آمریکا کار خود را آغاز کرد و در اولین رویداد بزرگ خود، این شرکت نقشه راه جدیدی را برای توسعه فناوری ساخت تراشه خود معرفی کرد. در این رویداد، تیم آبی اعلام کرد که طی چهار سال آینده صنعت تولید تراشه خود را با 5 فناوری جدید مختل خواهد کرد.

مراسم افتتاحیه تماس مستقیم IFS اینتل در حال حاضر در سن خوزه، کالیفرنیا در حال برگزاری است. بر اساس این گزارش آناند تکاین رویداد را می توان تا حدودی به عنوان یک مهمانی بزرگ برای واحد تجاری خدمات تولید تراشه اینتل توصیف کرد.IFSبرای جالب‌تر ، این رویداد، تعداد زیادی از رهبران برجسته صنعت و سخنرانان مهمان، از مدیر عامل اینتل پت گلسینگر تا مدیر عامل شرکت سم آلتمن در آن حضور داشتند. OpenAIساتیا نادلا از مایکروسافت و بسیاری از مدیران برجسته دنیای فناوری و حتی شرکت هایی مانند بازو و Mediatek نیز در آن حضور دارد. مدیرانی که می آیند تا در مورد نیاز به خدمات تولید تراشه از اینتل و سایر شرکت ها صحبت کنند و به دنیا نشان دهند که به تقاضای روزافزون برای تراشه ها و فناوری های ساخت پیشرفته کمک کنند که اکنون با انفجار روزافزون، ترند شماره یک در دنیای فناوری هستند. هوش مصنوعی.. به چه چیزی نیاز داریم؟

intel-foundry-2.jpg

5 دهه در 4 سال این همان چیزی است که مدیر عامل اینتل پت گلسینگر در سال 2021، زمانی که برنامه جاه طلبانه اینتل برای به دست آوردن رهبری در فناوری توسعه تراشه آغاز شد، به مشتریان، سرمایه گذاران و همه علاقه مندان به طور کلی وعده داد. پس از از دست دادن موقعیت دیرینه تیم آبی به عنوان بزرگترین شرکت تولید تراشه جهان به دلیل تاخیرهای متعدد در دهه 2000، مدیر عامل جدید اینتل درخواست سرمایه گذاران برای فروش محصولات لوکس اینتل را رد کرد و در عوض به محصولاتی پرداخت که اینتل نمی توانست بفروشد. کسب موفقیت ویژه در. در واقع هدف اینتل تبدیل شدن به شرکت شماره یک جهان در این زمینه است.

اکنون، دو سال بعد، اولین تأثیرات تغییر کسب و کار بر روی نقشه راه اینتل قابل مشاهده است که از منظر دنیای فناوری و مشتریان بالقوه به خوبی ارزیابی می شود. محصولات مبتنی بر گره اول UV اینتل، یعنی اینتل 4 امروزه در بازار موجود است و یک آنالوگ است صدای بلنداین است اینتل 3 همچنین آماده ورود به بازار است. در همین حال، اینتل در حال برداشتن گام های نهایی برای اولین ترانزیستورهای خود است دروازه جهانی (GAAFET)/RibbonFET برای سال های 2024 و 2025. این دوره را باید یکی از سخت ترین دوره های فعالیت این شرکت دانست که طی آن اینتل به مرحله ای رسید که باید به وعده های پیشرفت خود عمل کند و این تحولات را به صورت واضح و قابل مشاهده به تصویر بکشد.

  قدرت اورکلاک APU های Ryzen 8700G؛ سرعت 10346 مگاهرتز بدون خنک کننده مایع!

intel-foundry-6.jpg

برای این منظور امروز اینتل Foundry Group یا همان خدمات ریخته گری اینتل کنفرانس نام شما ارتباط مستقیم این رویداد بیش از یک ویترین برای مشتریان و مطبوعات است، جشنی است برای خروج کامل اینتل از گذشته و نمایشگر LCD که شاید ده سال پیش از این شرکت انتظار داشتیم، اما باید گفت که خیلی هم نیست. دیر

اتفاق افتاد ارتباط مستقیم علاوه بر توصیف پیشرفترابا رسیدن اینتل به هدف خود یعنی 5 نود در 4 سال، این اولین فرصت این شرکت برای صحبت در مورد آنچه بعد از پنج نود اول می آید است. با افزایش ظرفیت، مشتریان و ابزارهای اینتل ریخته گریاین گروه نه تنها به دنبال مجموعه‌ای از پیشرفته‌ترین گره‌ها، بلکه مجموعه‌ای از فناوری‌های اولیه بسته‌بندی برای مطابقت با فناوری و نیازهای امروزی است.

پس بیایید مستقیما وارد عمل شویم و ببینیم تیم آبی زیبای ما در رویداد مورد انتظار چه چیزی را فاش کرده و وعده داده است.

خدمات ساخت تراشه اینتل به طور کامل به واحدی به نام “Intel Foundry” منتقل می شود تا کل فرآیند تولید را به مشتریان ارائه دهد.

با آغاز دوره ای که اینتل آن را «سیستم کستینگ» می نامد، گروه اینتل کستینگ نام جدیدی پیدا کرد. طیف کامل خدمات ریخته گری اینتل، از تولید گرفته تا آزمایش و بسته بندی پیشرفته، اکنون تحت عنوان واحد ریخته گری اینتل با ریخته گری اینتل کار خواهد کرد

از برخی جهات، این ساختار به عنوان یک لایه آبی جدید برای خدمات اینتل عمل می کند تا بر ماهیت ارائه خدمات این شرکت تأکید کند. این شرکت نه تنها به دنبال تولید تراشه های عالی برای مشتریان است، بلکه به دنبال یک مرکز تولید تراشه یک مرحله ای است. بنابراین، با لیتوگرافی تراشه، اینتل کل اکوسیستم بسته بندی، مونتاژ تراشه و آزمایش پیشرفته خود را به روی مشتریان بالقوه خود باز می کند. مشتریان در صورت تمایل می توانند یک تراشه آماده از اینتل تهیه کنند یا حتی از خدمات انحصاری ارائه شده توسط اینتل در مراحل مختلف بهره مند شوند.

به زبان ساده، اینتل می خواهد از تمام قابلیت های خود برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کند. خواه مشتری در مراحل اولیه باشد یا فقط بخواهد تراشه طراحی شده را دریافت کند. به طور ناخودآگاه می توان گفت که اینتل هدف خود را به طور گسترده تری مشخص کرده است، یعنی تمایل پنهانی برای سرمایه گذاری از اشتباهات رقبای اینتل، که اغلب بهترین فرصت ها برای پیشی گرفتن از رقبا هستند. آنها در تولید تراشه سنگین هستند. در جهان امروز.

اینتل که همین چند سال پیش در دنیای توسعه نیافته 10 نانومتری (و در برخی موارد 14 نانومتری) خود با مشکل مواجه بود، می خواهد TSMCایجاد مشکل برای سامسونگ یا سایر اعضای زنجیره تامین. مدیران شرکت در رویداد فعلی صحبت کردند و گفتند که اینتل معتقد است می تواند موقعیت فعلی رقبای اصلی خود را به دست آورد و مسیری را برای بازگشت به موقعیت رهبری در فرآیند تولید تراشه های قدیمی در پیش خواهد گرفت.

  شیائومی لوگوی سیستم عامل جدید خود یعنی HyperOS را معرفی کرد

حتی جلوتر اینتل 18A آن شامل 18a-b، 14a، و پیوند هیبریدی

گذشته از تجارت، نتیجه اعلامیه امروز اینتل این است که این شرکت اولین به روز رسانی نقشه راه خود را در کمتر از دو سال اخیر دریافت می کند. اکنون که اینتل تعدادی از اولین گره های خود را معرفی کرده و در حال آماده شدن برای ارائه خدمات به شرکت های دیگر است، در اینجا نگاهی داریم به آنچه در 18 سال آینده خواهد آمد.آ در سال 2025 روی صفحه نمایش داده می شود.

در مسیر دستیابی به هدف راندمان بالا و فشردگی فرآیند تولید، در اینجا جایگزین 18 است.آ، 14آ خواهد بود. از جمله دستاوردهای دیگر 14آ اولین استفاده تولیدی اینتل از فناوری ساخت دیافراگم بالا دیجیتال (High-NA) EUV این نسل بعدی لیتوگرافی UV خواهد بود. NA EUV بالا همچنین ویژگی‌های دقیق‌تری را ارائه می‌دهد که به تراشه‌ها اجازه می‌دهد بدون تکیه بر الگوهای متعدد پردازش شوند. در این مورد، انتظار می رود با UV به طور معمول، اندازه های کوچکتر قرارداد نیز می تواند برخی از مشتریان را در خود جای دهد.

همچنین می توان گفت که اینتل بر روی تجارت ریخته گری خود تمرکز کرده و آن را توسعه می دهد NA بالا او شرط بندی کرد، که به طور جالبی با این اصل تأیید می شود که به اینتل کمک کرد تنبلی قبلی خود را متوقف کند و به سراغ اولین نمونه اسکنرها برود. UV رفتن

intel-foundry-3.jpg

از طریق وجود NA بالالیتوگرافی 14آ اولین گره کامل اینتل که فراتر از دو لیتوگرافی است ساعت 18 و ساعت 20 در تمامی ابعاد توسعه یافته و تا پایان سال 2026 وارد مرحله تولید انبوه عملی خواهد شد.

در جاهای دیگر، اینتل قصد دارد چندین گونه از نودهای پرچمدار خود را منتشر کند، از جمله 14آ او هست. همه این تغییرات پسوندهای جدید از جمله اچ (برای ویژگی های ارتقا یافته)، س (برای افزایش عملکرد)، تی (برای بهبود روش های ارتباط داخلی در توسعه و ساخت سه بعدی).

در ضمن 18آ در سال 2025 یا حدوداً با 18AP این به روز رسانی خواهد شد و اینتل بارها اشاره کرده است که انتظار 18 را داردآ این یک گره با عمر طولانی است، بنابراین دیدن تغییرات بالاتر در عملکرد تعجب آور نیست، به خصوص که نیاز به گره هایی وجود دارد که تحت محدودیت های طراحی بالا و حتی با تکنولوژی نباشند. اسکن بالا NA به روز می شود

  Poco F6 and F6 Pro review: Reigning budget supreme phones

بالاخره Intel Node اینتل 12 تا سال 2027 آماده تولید خواهد شد.











فناوری گره پردازشی اینتل

گره

نقشه راه

محصولات

امکانات

اینتل 4

امروز در دسترس است

دریاچه شهابی

UV

اینتل 3

HVM آماده است

جنگل سیرا
گرانیت راپیدز

اشعه ماوراء بنفش بیشتر
مجموعه کاملی از کتابخانه های سلولی

اینتل 20A

محصولات اواخر سال 2024

دریاچه پیکان

RibbonFET
برق از طریق

اینتل 18A

محصولات اواخر سال 2025

جنگل شفاف
دریاچه ببر

پیگیری سریع
هدایت فرآیند

اینتل 14A

خطرات تولید اواخر سال 2026

NA EUV بالا

اینتل 14A-E

تولید ریسک 2027

ویژگی های اضافی

اینتل: 590 4 سال دیگر می آید

در حالی که برجسته ترین اطلاعیه های امروز اینتل به جاه طلبی های آینده آن مربوط می شود، برای دستیابی به آنها، ابتدا باید پله های بعدی را طی کرد و به اهداف کوتاه مدت شرکت رسید. این بدان معناست که هدف اینتل از 5 نود باید ظرف 4 سال آماده و به موقع به مشتریان این شرکت تحویل داده شود.

جالب اینجاست که اینتل معتقد است این برنامه 4 ساله هنوز در مسیر است و با پردازش 18A در سال 2025 به پایان می رسد و در سال 2024، مشتریان می توانند برای رزرو ظرفیت تولید، طرح هایی را از این شرکت سفارش دهند.

در این رابطه بخوانید:

– منتظر یک پردازنده قدرتمند Intel Clearwater Forest Xeon با 288 هسته و Foveros Direct باشید.

علاوه بر 18A برای پردازنده ها، آب خالص از جانب اینتل 3 برای قالب پایه شما، EMIB برای ارتباطات بیشتر و حتی مرگ وویروس مستقیم (پیوند مخلوط) برای اتصالات دای به قالب استفاده خواهد شد. آب خالص در نهایت، از طریق پردازنده های سری مصرف کننده دریاچه ببر به پروژه بزرگ 18A اینتل خواهد پیوست.

intel-foundry-5.jpg

اینتل با آرایه ای از ترانزیستورها RibbonFET و تکنولوژی انتقال نیرو برق از طریق، قبلاً اعلام کرده است که انتظار دارد با 18A دوباره به بهترین عملکرد تبدیل شود. در همین حال، اینتل این را گزارش کرد اینتل 3، گره فرآیند UV با اندازه بزرگ، برای تولید انبوه نیز مجهز شده است. منظورم نسل قبل است اینتل 4، اکنون برای دریاچه شهابی موارد استفاده و اینتل 3 به‌عنوان یک نسخه اصلاح‌شده با طیف کاملی از مشتریان به جای Intel 4 با کارایی بالا در دسترس است.

intel-foundry-4.jpg

به هر حال باید گفت که اینتل راه بزرگی را آغاز کرده است، در میانه راه قرار دارد و اگر همه چیز به خوبی تیم آبی پیش برود، تا سال 2030 بار دیگر به رهبر بلامنازع فناوری اطلاعات تبدیل خواهد شد. تولید تراشه.

شما در مورد آن چه فکر میکنید؟ آیا علیرغم رقابت شدیدی که سامسونگ و TSMC در مورد اینتل، آیا تیم آبی فرصتی برای دستیابی به اهداف خود خواهد داشت؟

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/49707-intel-foundry-future-14a-foveros-direct-beyond