هدست اپل ویژن پرو خیلی بد نیست!


ایلان ماسک، بزرگترین کارآفرین فناوری جهان و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، اخیراً دیدگاه خود را برای هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل، ویژن پرو، طی یک انجمن در این پلتفرم به اشتراک گذاشته است. ایکس مشترک اگرچه تیم کوک، مدیر عامل اپل معتقد است که هدست ویژن پرو به اندازه نسل اول آیفون یک دستگاه انقلابی است، اما ماسک معتقد است که ما با دستگاه خیلی خاصی که قرار است این همه سروصدا را ایجاد کند روبه رو نیستیم!

اگر بخواهیم واکنش ماسک به رونمایی از این هدفون و عرضه آن در بازارهای جهانی را خلاصه کنیم، بدانید که ماسک می گوید این دستگاه تاثیر زیادی روی او نداشته است.

apple-vision-pro-musk-1.jpg

ماسک در این زمینه معتقد است که اگرچه Vision Pro و هدست های واقعیت ترکیبی با این اندازه در این فناوری امیدوارکننده به نظر می رسند، اما هنوز به تجربه بسیار پیشرفته و کاربردی که بتوانیم در سطح آیفون تصور کنیم، نرسیده اند.

از نظر روانشناسی می توان گفت که سخنان ماسک حاکی از خوش بینی محتاطانه ای است که بر پتانسیل این دستگاه تاکید می کند و در عین حال محدودیت های فعلی آن را تایید می کند. نظرات مدیر عامل تسلا نشان می دهد که مانند اولین آیفون، ویژن پرو ممکن است در زمان راه اندازی به پتانسیل کامل خود نرسیده باشد، اما می تواند در آینده به طور قابل توجهی تکامل یابد.

ماسک در بخشی از سخنان خود همچنین اشاره کرد که به یاد دارد چگونه اولین آیفون با وجود نقص های اولیه، با عرضه در نسخه سوم به یک گوشی هوشمند پیشرو در بازار تبدیل شد. این تشبیه بیانگر آن است ویژن پرو همچنین ممکن است مسیر مشابهی را برای بهبود و در نهایت تسلط در زمینه واقعیت ترکیبی دنبال کند.

  فاش شدن مشخصات پردازنده های ارزان قیمت Meteor Lake اینتل

apple-vision-pro-musk-2.jpg

احتمالاً بهتر است ویژگی های اصلی و واقعی Apple Vision Pro و ویژگی های مشابه را از نسل سوم به بعد بررسی کنید

ویژن پرو چند روز پیش در ایالات متحده منتشر شد و مورد توجه گسترده رسانه ها، اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان قرار گرفت. در حالی که برخی از اولین افرادی که توانستند این دستگاه را آزمایش کنند زبان به تعریف و تمجید از آن گشودند، برخی دیگر نیز جانب احتیاط را متذکر شدند و به مخاطبان خود توصیه کردند که بهتر است در خرید نسخه اول ویژن پرو عجله نکنند.

اما در کل باید گفت که هدفون است ویژن پرو این نشان دهنده گام بلندپروازانه اپل در نحوه تعامل انسان با رابط های کاربری است که واقعیت و تخیل را در هم می آمیزد و هدف آن تغییر نحوه تعامل کاربران با فناوری با ادغام محاسبات در محیط فیزیکی کاربر است.

اما شاید بتوانید این واقعیت را نیز تضمین کنید که با وجود بازخوردهای متفاوت از این هدفون، هیجان در همه جا وجود دارد. ویژن پرو غیر قابل انکار. البته همچنان نگرانی های کلی در مورد این هدست به دلیل مسائل ایمنی و امنیتی وجود دارد که از جمله مهم ترین نکاتی بود که اپل برای در نظر گرفتن جانب احتیاط در این زمینه به آن اشاره کرد.

با این حال، اظهارات ماسک بر گفتگوهای داغ در مورد ماهیت نوآوری های آینده در دنیای فناوری تأکید می کند. در واقع، ماسک توضیح می‌دهد که می‌توان به بسیاری از فناوری‌ها امیدوار بود، اما مهم است که با چه موانعی در مسیر پیشرفت خود مواجه می‌شوند و چگونه از آن موانع برای پیشرفت خود پل می‌سازند. حداقل برای صحبت در مورد هدست اپل ویژن پرو زود است.

  اگر دوباره سی ساله بودم، هرگز انویدیا نمی ساختم!

نظر شما در مورد هدست اپل ویژن پرو چیست؟ آیا با ایلان ماسک موافق هستید؟

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/wearable/49517-elon-musk-finds-vision-pro-unimpressive