هشدار یک توسعه دهنده بازی برای دارندگان پردازنده های Core i9 اینتل


Outpost: Infinity Siege اخیراً دومین پچ خود را در چند روز دریافت کرده است، اما همچنان در برخی از صحنه ها خراب می شود. به طور عجیبی، توسعه دهنده آن وجود یک مشکل جدی را فاش کرد و به دارندگان سریع ترین پردازنده نسل چهاردهم اینتل توصیه کرد که فرکانس کاری را کاهش دهند.

ظاهراً مشکل خرابی و خرابی در Outpost: Infinity Siege به قدری جدی است که Team Ranger را مجبور کرده است تا به کاربران توصیه کند در صورت داشتن پردازنده Core i9 نسل سیزدهم یا چهاردهم، فرکانس کاری را به طور موقت به 5 گیگاهرتز کاهش دهند. توسعه دهنده به مسائل با اولویت بالا در یادداشت های پچ اشاره کرد.

فروپاشی مرموز Outpost: Infinity Siege

گزارش‌های موجود در انجمن‌ها و حتی صفحه استیم این بازی نشان می‌دهد که مشکل ناپایداری و عملکرد کمتر از حد انتظار وجود دارد و بخش زیادی از بازیکنان بسیار ناراضی هستند. به عنوان مثال، برخی از بازیکنان اغلب خطاهای حافظه ویدیویی را دریافت می کنند و در بازی از کار می افتند، که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

اگرچه همه این مشکلات در حال حاضر به خود بازی نسبت داده می شود، اما سازنده آن به طور عجیبی به بازیکنان توصیه کرده است که فرکانس پردازنده های نسل 13 یا 14 را به صورت دستی کاهش دهند، بنابراین ممکن است ریشه مشکل در سخت افزار اینتل باشد. همین ماه گذشته گزارش‌هایی در مورد مشکل محدودیت توان پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل منتشر شد و یک به‌روزرسانی جدید بایوس برای رفع آن در دسترس بود.

  بررسی Sony Float Run: آیا واقعاً به هدفون مخصوص دویدن نیاز دارید؟ – فیلم های

بازی Outpost: Infinity Siege

رسانه‌های سخت‌افزار تام می‌گویند که آنها نیز با این مشکل مواجه شده‌اند و در بازی‌های دیگری مانند Alan Wake 2، Hogwarts Legacy، Horizon Zero Dawn، Immortals of Aveum، Metro Exodus Enhanced Edition و The Last of Us Part 1 با آن مواجه شده‌اند.

در این رابطه بخوانید:

– علت از کار افتادن پردازنده های Intel Core i9-13900K و i7-13700K مشخص شد.

به نظر می رسد این موضوع به تنظیم خودکار حداکثر توان پردازنده به رقم غیر واقعی 4096 وات مربوط می شود که تقریباً در تمام مادربردهای نسل چهاردهم مشاهده می شود. این مشکل در زمانی که پردازنده تحت بار سنگین قرار دارد باعث ناپایداری می شود که می تواند منجر به از کار افتادن بازی شود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/50232-downclock-core-i9-flagships-crashes