واردات گوشی های دکمه ای به کشور ممنوع می شود!


سهم قابل توجهی از بازار تلفن همراه کشور متعلق به گوشی های ساده است تلفن های ویژه آنها تلفن های دکمه ای نامیده می شوند. با توجه به اقدامات اخیر در تولید انبوه این محصولات در داخل کشور، به نظر می رسد وزارت امنیت قصد دارد از واردات آنها به کشور جلوگیری کند.

حتما به تولد گوشی های ساده در کشوری توجه کنید که شرایط خاص و کپی غیر مجاز برخی از مدل های تقلبی مانند گوشی های نوکیا و سامسونگ حاشیه ساز شد.

در این رابطه بخوانید:

– تولید گوشی جعلی نوکیا در الزرندیه و اعتراض شرکت فنلاندی HMD

بر اساس گزارشی که امروز منتشر شد پیوست شده است پست شده، به نظر می رسد، اتفاق جدیدی در این زمینه در حال رخ دادن است. این گزارش حاکی از آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق دفتر صنایع الکترونیک و لوازم خانگی موظف شده است به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، راهکارهایی را برای جلوگیری از واردات موبایل های دکمه ای طراحی کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در یکصد و شصت و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد دفتر مذکور گزارشی از نحوه اجرای تصمیمات قبلی و برنامه های آتی برای تخصیص ارز و ممنوعیت واردات ارائه کند. از تلفن های همراه دکمه ای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در این اقدامات نیز باید تضمین شود.

با این حال هنوز مشخص نیست که واردات این نوع گوشی ها به طور کامل ممنوع شده یا طرح هایی برای ممنوعیت آن در دستور کار قرار گرفته است. در حالی که هیچ اشاره ای به گزارش یکصد و چهل و پنجمین جلسه 27 خرداد ماه سال گذشته نشده و اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.

  لنوو از تبلت گیمینگ به روز شده Legion Y700 2024 با نسل اول تراشه اسنپدراگون 8 پلاس رونمایی کرد.

تلفن ویژه-1.jpg

اخبار دریافتی حاکی از آن است که در همین جلسه گزارشی از پیشرفت های اخیر در اجرای تصمیمات انجمن تخصصی صنایع مربوط به تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و لوازم جانبی آنها ارائه و بر اساس این گزارش تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است. گرفته شدند.

در این رابطه بخوانید:

– ارائه بهترین گوشی های ساده و دکمه ای موجود در بازار ایران با توجه به قیمت

همچنین کلیه نهادها اعم از اداره لوازم خانگی و اداری، سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی را مکلف به اجرای بند سوم تصمیمات جلسه یکصد و چهل و پنجم به شماره 2230449 مورخ 21 اسفند 1402 کرد.

آقای مهدی نیازی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این اعلام کرده بود که این وزارتخانه با توجه به گردش مالی زیاد از تولید تلفن همراه در کشور حمایت ویژه می کند.

بخش الاحمری، رئیس انجمن تولیدکنندگان تلفن همراه نیز اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تولید هدفمند برای سال 1403 به 8 میلیون دستگاه تلفن همراه و برای سال 1404 به 10 میلیون دستگاه تلفن همراه افزایش یابد. این اهداف تولید تعیین شده است. در حالی که در سال گذشته واردات گوشی تلفن همراه از مسیرهای تجاری به کشور رسیده است بر اساس آمار گمرک، در سال گذشته 14 میلیون و 688 هزار دستگاه به ارزش 3.2 میلیارد دلار جابجا شده است.

در جلسه مذکور به سازمان کل بازرسی کل کشور نیز موظف شد پیگیری های لازم برای اجرای مصوبات جلسه 156 مبنی بر الزام گمرکی مبنی بر عدم جلوگیری از ورود لوازم یدکی تلفن همراه به بهانه انجام شود. القاعده 2 بند الف.

  آیا هر چاپی نیاز به پرداخت دارد؟!

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که گزارش ها و تصمیمات جلسه 156 مذکور هنوز در سایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منتشر نشده است و این تصمیم هنوز قطعی نیست.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/smartphone/50266-banning-import-of-feature-phones