واکنش دانشگاه آزاد به هک شدن سایت آموزشی; فریب بود یا شوخی؟


این روزها اخبار مختلفی مبنی بر خرابی سیستم های دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده و تصاویری از هک شدن سیستم آموزشی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. حال با گذشت چند روز از این اتفاق، مدیر روابط عمومی این دانشگاه به این خبر واکنش نشان داد و این گزارش ها را تنها یک شوخی خنده دار دانشجویی دانست.

بر اساس گزارش های منتشر شده، سیستم آموزشی دانشگاه آزاد از 14 بهمن ماه شاهد ناآرامی بوده و انتخاب واحدهای دانشجویی با مشکل مواجه شده و یا خرابی سایت مانع از ورود آنها به سامانه های دانشگاه شده است.

در همین راستا بسیاری از دانشجویان از 14 بهمن ماه در سایت شبکه های اجتماعی دانشگاه آزاد از اختلالات خبر دادند. علاوه بر این، تصاویری از سیستم دانشیار منتشر شد که نشان از هک شدن آن داشت.

دانشگاه آزاد از هک شدن سیستم آموزشی خبر داد

چند روز بعد روابط عمومی دانشگاه آزاد به تصاویر منتشر شده از دزدی دریایی آموزشی واکنش نشان داد. به گزارش تسنیم، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی این عکس ها را فقط یک شوخی خنده دار دانشجویی دانست و برخی رسانه های رسمی بدون اطلاع از صحت ماجرا این عکس ها را منتشر کردند.

وی اظهار داشت که این که هک آموزشی انجام شده است صحت ندارد. مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد گفت: ساخت تصاویر طنز از طبیعت فضای دانشجویی است اما انتظار می رود منابع خبری با استانداردهای حرفه ای به آن بپردازند.

دانشگاه آزاد از هک شدن سیستم آموزشی خبر داد

از سوی دیگر دانشگاه آزاد با صدور اطلاعیه ای در خصوص حمله سایبری مشکوک به سیستم آموزشی اعلام کرد که اقدامات لازم برای رفع این موضوع انجام خواهد شد.

  سایپا هوش مصنوعی را دنبال می کند. آیا خودروهای ایرانی مجهز به هوش مصنوعی هستند؟

روابط عمومی دانشگاه آزاد ضمن تایید مشکلات پیش آمده در سامانه انتخاب واحد، همچنین اعلام کرد که پس از رفع مشکل بلافاصله اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد. روابط عمومی دانشگاه آزاد اعلام کرد بر این اساس به دانشجویان اطمینان داده می شود که فرصت جدیدی برای انتخاب واحد برای این دسته از دانشجویان (به طور کامل) در نظر گرفته شده و در جریان آن قرار خواهد گرفت.

در بیانیه دانشگاه آمده است که در نتیجه حملات مذکور هیچ گونه هک یا دسترسی غیرمجاز به داده ها در سیستم انتخاب واحد صورت نگرفته است. سرویس.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/49391-azad-university-amoozeshyar-hacked