ویژگی های جدیدی برای PS5 Pro به بیرون درز کرد. ردیابی پرتو با پشتیبانی از وضوح 8K تا 3 برابر قوی تر است


ظاهرا طبق شایعاتی که به تازگی منتشر شده است، باید منتظر قدرت فوق العاده ای از کنسول های میان نسلی بعدی باشیم. طبق این شایعات، قابلیت های نمایش پلی استیشن 5 پرو تقریبا 45 درصد سریعتر از مدل پایه و عملکرد آن است. ری را ردیابی کنید همچنین می تواند دو تا سه برابر بیشتر از کنسول اصلی باشد.

هنوز زمان مناسب برای معرفی رسمی این کنسول جذاب است PS5 Pro مشخص نیست اما طبق اطلاعات جدید باید انتظار قدرت پردازش زیادی از آن داشته باشیم. حساب کاربری اخیراً معروف YouTube قانون مور مرده است در یک ویدیوی جدید، او سندی را منتشر کرد که اطلاعات جدیدی در مورد به روز رسانی دستگاه های نسل فعلی سونی ارائه می دهد.

ردیابی اشعه سه برابر بهتر از PS5 است

این کنترلر دارای سه ویژگی اصلی است که عبارتند از a پردازنده گرافیکی به لطف حافظه سیستم سریعتر که می تواند قابلیت های نمایش کنسول را تا 45 درصد سریعتر از مدل پایه افزایش دهد، بسیار قدرتمندتر است. در بحث عملکرد ray tracing باید انتظار عملکرد بسیار جذابی داشت و طبق گفته این افشاگر، PlayStation 5 Pro می تواند تا سه برابر و در برخی موارد تا چهار برابر بهتر ray tracing ارائه دهد. البته بهترین بنچمارک برای این کنسول چیست، یوتیوبر مذکور اعلام نکرده است.

برای انجام پردازش نیز در PS5 Pro این فناوری به فناوری یادگیری ماشین سفارشی خود متکی است که آن را قادر می‌سازد تا به 300 ترافلاپس قدرت محاسباتی 8 بیتی و 67 ترافلاپس عملیات ممیز شناور 16 بیتی دست یابد و کنترل‌کننده را قادر می‌سازد تا فناوری جذاب افزایش دقت را پیاده‌سازی کند. پلی استیشن Ultra HD Spectrogram انجام دادن.

  زمانی که تیم کوک از مرکز توسعه دهندگان در سنگاپور بازدید کرد تا در مورد بازی ها صحبت کند، آنجا بودم.

PS5Pro-2.jpg

توانایی ارتقاء سطح بازی ها تا 8K بدون نیاز به توسعه دهنده

علاوه بر موارد فوق، سند لو رفت پلی استیشن 5 پرو جزئیات بیشتر در مورد راه حل پلی استیشن Ultra HD Spectrogram ارائه می دهد. این فناوری صدا را ارتقا می دهد ماشین پلی استیشن را یاد بگیرید پردازش فوق العاده دقیق داده های ورودی را برای تولید بافرهای رنگی با حداکثر پشتیبانی از وضوح فعلی انجام می دهد 4ک استفاده می کند. به روز رسانی های برنامه ریزی شده برای این فناوری تا وضوح پشتیبانی می کند 8ک همانطور که اشاره شد

در مورد نحوه عملکرد فناوری ارتقاء برای پلی استیشن 5 پرو، سند می گوید که نسخه پیشرفته یادگیری ماشین آنتی آلیاسینگ موقت با ورودی های مشابه NVIDIA DLSS و AMD FSR با پشتیبانی کامل گزارش توسعه انسانی جایگزین تائو برای نمونه بازی یا زمانی معتبر خواهد بود. در این تکنیک از پارامترهای گرافیکی از قبل آموزش داده شده نیز استفاده شده است و به دلیل این تکنیک، نیازی به آموزش جداگانه در هر بازی نیست. یوتیوبر مذکور همچنین اشاره می کند که این فناوری فوق العاده بهینه شده است، به طوری که با اشغال تنها حدود 250 مگابایت حافظه دستگاه می تواند اندازه یک ویدیو را در حدود 2 میلی ثانیه تغییر دهد. 1080p به 2160 ص او تبلیغ می کند

با توجه به موارد فوق، اطلاعات موجود در سند فاش شده واقعی به نظر می رسد و بسیاری از محتوای آن با سایر شایعات پیرامون قابلیت های پلی استیشن 5 پرو در چند هفته گذشته مطابقت دارد.

به همین ترتیب AMD پس از اعلام پشتیبانی از فناوری مقیاس‌پذیری هوش مصنوعی در تمام دستگاه‌های بازی در اوایل ماه جاری، هیچ شکی در آن وجود ندارد. PS5 Pro همچنین یکی از این دستگاه ها خواهد بود.

  تصاویر لو رفته از آیفون 16 پرو اپل را مشاهده کنید

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/console-game/50046-playstation-5-pro-45-faster-base-ps5