ویژگی های جدید دسترسی اپل شامل ردیابی چشم، لمس موسیقی، میانبرهای صوتی و غیره است

ویژگی های جدید دسترسی اپل شامل ردیابی چشم، لمس موسیقی، میانبرهای صوتی و غیره است

ویژگی های جدید دسترسی اپل شامل ردیابی چشم، لمس موسیقی، میانبرهای صوتی و غیره است

ویژگی های دسترسی جدید در راه است.  (منبع تصویر: اپل)

اپل مجموعه‌ای از ویژگی‌های دسترسی جدید را در اواخر امسال اعلام کرده است، از جمله ردیابی چشم، ضربه زدن به موسیقی، سیگنال‌های ترافیکی خودرو و موارد دیگر.

ویژگی‌های دسترس‌پذیری به عنوان بخشی از روز جهانی آگاهی از دسترسی‌پذیری معرفی می‌شوند و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی روی دستگاه برای دسترسی به دستگاه‌ها برای کاربران دارای معلولیت استفاده می‌کنند.

1) ردیابی چشم

با استفاده از دوربین جلوی iPad و iPhone، ردیابی چشم به کاربران این امکان را می دهد که از دستگاه خود فقط با چشم خود استفاده کنند. ویژگی ردیابی چشم با هوش مصنوعی از دوربین جلو برای تنظیم و کالیبراسیون استفاده می کند. علاوه بر این، اپل ادعا کرده است که بدون نیاز به سخت افزار یا لوازم جانبی اضافی در سراسر برنامه های iPadOS و iOS کار خواهد کرد (به ویدیوی بالا نگاه کنید، بارگذاری زمان می برد).

در نسخه ی نمایشی ویدیویی، دمویی از Dwell Control نیز وجود داشت که به کاربران امکان فعال سازی و استفاده از عناصر مختلف برنامه را می داد. ویژگی ردیابی چشم از یادگیری ماشینی روی دستگاه استفاده می‌کند و تمام داده‌های مورد استفاده برای راه‌اندازی و کنترل این ویژگی در دستگاه نگهداری می‌شود.

  اپل آزمایش یک چت ربات هوشمند مصنوعی به نام Ask را آغاز کرده است

2) موسیقی را برای آهنگ ها لمس کنید

API برای عموم در دسترس خواهد بود.  (منبع تصویر: اپل)

موسیقی هپتیک است راهی برای کاربران متوفی یا کم شنوایی برای تجربه موسیقی در آیفون خوداچ. این ویژگی از موتور Taptic در داخل آیفون استفاده می‌کند تا ضربه‌ها، بافت‌ها و لرزش‌های پیشرفته‌تری را ایجاد کند. به صدای موسیقی.

Music Haptics روی میلیون‌ها آهنگ در کاتالوگ Apple Music کار می‌کند و به‌عنوان یک API برای توسعه‌دهندگان در دسترس خواهد بود تا از این ویژگی استفاده کنند و موسیقی را در برنامه‌های خود در دسترس‌تر کنند.

3) اختصارات صوتی

از صدای خود برای درخواست میانبر استفاده کنید.  (منبع تصویر: اپل)

میانبرهای صوتی به کاربران اجازه می دهد برای اختصاص صداهای سفارشی برای انجام وظایف، در حالی که گوش دادن به گفتار غیر معمول، تشخیص گفتار را برای کاربرانی که مشکلات گفتاری دارند، بهبود می بخشد. با استفاده از این ویژگی‌ها، کاربران اکنون می‌توانند عباراتی مانند «چقدر داغ» را بیان کنند و سیری برنامه‌های مرتبطی مانند برنامه Weather را راه‌اندازی می‌کند تا بینشی در مورد دما و رطوبت ارائه دهد. این ویژگی‌ها مبتنی بر گزینه‌های دسترسی موجود هستند و سفارشی‌سازی و کنترل بیشتری را ارائه می‌کنند.

4) علائم حرکت خودرو

امیدواریم اکنون بتوانید از دستگاه های خود در حین انتقال استفاده کنید.  (منبع تصویر: اپل)

اگر شما فردی هستید که هنگام استفاده از دستگاه‌های خود به راحتی دچار بیماری حرکت می‌شوید، احتمالاً به دلیل تعارض حسی بین آنچه می‌بینید و آنچه احساس می‌کنید است. با سیگنال حرکت ماشین، جابجایی نقاط در لبه های صفحه نمایش نشان دهنده تغییرات در حرکت خودرو برای کمک به کاهش تعارض حسی بدون تداخل با محتوای اصلی است.

این ویژگی از حسگرهایی (به احتمال زیاد شتاب‌سنج و ژیروسکوپ) که در آیفون‌ها و آی‌پدها تعبیه شده‌اند استفاده می‌کند تا حضور کاربر را در یک وسیله نقلیه در حال حرکت تشخیص دهد و به آن پاسخ دهد. این ویژگی را می توان طوری تنظیم کرد که به طور خودکار در آیفون ظاهر شود یا می توان آن را در مرکز کنترل روشن و خاموش کرد.

  شکایت نینتندو از سازندگان شبیه ساز Yuzu; میلیون‌ها نسخه غیرقانونی از Zelda: Tears of the Kingdom دانلود شد

5) به روز رسانی CarPlay

کنترل صوتی اکنون در CarPlay کار می کند.  (منبع تصویر: اپل)

آمدن به CarPlay کنترل صوتی است که این کار را انجام می دهد به کاربران اجازه دهید با استفاده از دستورات صوتی برنامه ها را هدایت و کنترل کنند. یک سیستم تشخیص صدا به رانندگان یا مسافران ناشنوا یا کم شنوا از بوق و آژیر خودرو هشدار می دهد. فیلترهای رنگی، رابط CarPlay را برای کاربرانی که کمبود دید رنگی دارند، قابل دسترس‌تر می‌کنند و ویژگی‌های دسترسی بصری اضافی مانند متن پررنگ و متن بزرگ را همراهی می‌کنند.

6) به روز رسانی VisionOS

اکنون وقتی از Apple Vision Pro استفاده می‌کنید، زیرنویس‌های زنده را تماشا کنید.  (منبع تصویر: اپل)

VisionOS در سطح سیستم معرفی خواهد شد زیرنویس زنده، به کاربران ناشنوا یا کم شنوا امکان می دهد گفتگوهای گفتاری را در مکالمات زنده و صوتی از برنامه ها دنبال کنند. ویژگی Live Captions برای FaceTime در VisionOS به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از شخصیت خود با هم ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر همکاری کنند. Apple Vision Pro ویژگی‌هایی مانند حرکت شرح‌ها را با استفاده از نوار پنجره در حین پخش ویدیوی همهجانبه اپل و پشتیبانی از سمعک‌های اضافی مخصوص آیفون اضافه می‌کند.

ویژگی های دسترسی اضافی

سایر به روز رسانی ها عبارتند از:

  • VoiceOver با صداهای جدید، روتور ولوم انعطاف پذیر و کنترل اختصاصی صدا
  • ذره بین با حالت خواننده و عملکرد حالت تشخیص آسان
  • ورودی صفحه نمایش بریل با پشتیبانی از زبان ژاپنی و خط بریل چند خطی با پد نقطه
  • تایپ کشیدن انگشت برای کاربران کم بینا
  • صدای شخصی به زبان چینی ماندارین برای کاربرانی که در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت ، خود هستند
  • گفتار زنده با دسته‌ها و سازگاری همزمان با زیرنویس‌های زنده
  • صفحه لمسی مجازی و کنترل سوئیچ AssistiveTouch با تشخیص دوربین
  The best 7.7 sale picks from Amazon, Lazada, Shopee and more in Singapore 2024

دسترسی

اگرچه اپل فقط اشاره کرد که این ویژگی‌ها اواخر امسال منتشر خواهند شد، اما احتمالاً در کنفرانس سالانه WWDC به عنوان بخشی از iOS 18 و iPadOS 18 معرفی خواهند شد.

به‌عنوان بخشی از جشن روز جهانی آگاهی از دسترسی، فروشگاه‌های اپل میزبان جلسات دسترسی رایگان خواهند بود و رزروهای گروهی «امروز در اپل» برای گروه‌های اجتماعی در دسترس است تا با هم درباره ویژگی‌های دسترسی بیاموزند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت اپل در اینجا مراجعه کنید.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-apple-new-accessibility-features-eye-tracking-music-haptics-vocal-shortcuts