پرداخت تسهیلات به 100 شرکت تولیدکننده گوشی ایرانی


اخیرا رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده است که در سال گذشته بیش از 100 شرکت برای دریافت مجوز تولید گوشی هوشمند اقدام کردند و در این زمینه حمایت و تسهیلات دریافت کردند. جزئیات بیشتر در مورد تولید گوشی ایرانی را در ادامه این مقاله از شهر سخت افزار بخوانید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران به نقل از سیدحسین سادات حسینی، رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران، به نظر می رسد بیش از صد شرکت از وزارتخانه های کشور حمایت و تسهیلات دریافت کرده اند. حریم خصوصی و ارتباطات. اکنون به نظر می رسد که وزارت حریم خصوصی اعطای این تسهیلات را بررسی و بررسی خواهد کرد.

Iran-phone-2.jpg

در همین راستا سادات حسینی از بررسی و بررسی بیشتر صدور مجوز تولید تلفن همراه خبر داد. وی در خصوص روند صدور مجوزهای جدید نیز گفت: طی جلساتی که در وزارت حریم خصوصی و وزارت ارتباطات برگزار کردیم، مقرر شد این دو وزارتخانه شرکت های متقاضی صدور مجوز را بررسی و تایید کنند تا مشخص شود تسهیلات و اعتبارات تخصیص یافته برای راه اندازی خط و بهره برداری یا عدم بهره برداری از آن.

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران می گوید: فرآیندهای راستی آزمایی مستلزم صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه با دقت، بررسی و زمان بیشتری است.

کمتر از یک سال پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تایید کرد که قرار است یک میلیون گوشی داخلی با قیمت کمتر از 100 دلار تولید شود و شرکت های جدید شروع به کار کردند.

  Google I/O 2024 در 14 مه 2024 برگزار خواهد شد

طی ماه های گذشته بسیاری از نهادها و ارگان ها کنترل تلفن همراه و سیستم عامل آن را در دست گرفته و خواستار تولید آن در داخل کشور شده اند. حتی در این منطقه نیز پیشنهاد شده است که امکانات بزرگی ارائه شود.

در این رابطه بخوانید:

– دستکاری سازمان فناوری اطلاعات. 5000 میلیارد ریال تسهیلات برای تولید گوشی ایرانی!
– وزیر ارتباطات: امسال میلیون ها گوشی تولید می کنیم

پیش از آن رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که این سازمان به طور جدی برنامه ساخت یک میلیون گوشی تلفن همراه داخلی و ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است و برای این کار حداقل 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شده است. . در نظر گرفته شده است. .

اکنون به نظر می رسد حداقل 100 شرکت توانسته اند از این تسهیلات استفاده کنند، اما هنوز وعده تولید یک میلیون گوشی هوشمند ایرانی محقق نشده است و معلوم نیست این تسهیلات چه کاربردی داشته است.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/50506-mobile-production-facilities