پردازنده های تورین Zen 5 جدید AMD از 4 ترابایت رم با سرعت 6000 MT/s پشتیبانی می کنند.


مشخصات مادربرد را با سوکت تشخیص دهید SP5 نشان داده است که پردازنده های نسل بعدی حماسه زین 5 بنابراین با نام تورین شناخته شده، شاید تا 4 ترابایت رم و 6000 تبادل داده تن متریک در ثانیه جزئیات بیشتری در مورد این پیشرفت بزرگ در CPUهای سرور ارائه می دهد زین 5 با AMD همراه باشید.

قبلاً تأیید شده است که درمان ها حماسه زین 5 نسل بعدی AMD اونم با کد تورین شناخته شده، از همان سوکت SP5 آنها در نسل قبل از آن استفاده می کردند زین 4 حمایت شد؛ در حالی که CPU های جدید شامل 192 هسته هستند.

اما اکنون لیستی از مشخصات فاش شده مادربرد از فاش کننده معروف به نام @momomo_us در شبکه اجتماعی از آنجایی که پیش از این قرار بود این پردازنده ها در سال 2024 عرضه شوند، این درز مشخصات ممکن است به اعلام رسمی در آینده نزدیک اشاره کند.

Torino-Zen-5-AMD-3.JPG

برای گزارش دادن دستگاه های تام، لیستی از مشخصات مادربرد لو رفته برای یک برد سوکت SP5 آن سرعت را توصیف می کند DDR5 تا 6000 تن متریک در ثانیه از 4 ترابایت رم پشتیبانی می کند، اما فقط در این صورت CPU تورینو روی آن سنجاق شده بود.

هیچ پردازنده ای وجود ندارد زین 5 به نظر می رسد تورینو مادربرد را به 4800 محدود می کند تن متریک در ثانیه یا کمتر از 3600 تن متریک در ثانیه دارای محدودیت هایی خواهد بود زین 4 در رم با 4 استیک کم نور او هست.

این مادربرد همچنین دارای حداکثر TDP سی پی یو 400 وات است. درمان ها حماسه زین 5 قرار است تا 500 وات قدرت طراحی حرارتی را پشتیبانی کند و شایعه شده است که تا 600 وات می رسد. بنابراین، این یک خطای ناخواسته منو یا مشکل سازگاری مادربرد است. علیرغم TDP 400 وات شاید برای مادربردهای پیشرفته Zain 4 SP5 در یک رابطه

  فقط مدل های آیفون 14 و بالاتر مسدود شده اند

علاوه بر مشخصات حافظه، باید به آخرین نسل از پردازنده ها اشاره کرد زین 4 بالاخره در خط 96 PCIe 5.0 در مقابل، حداکثر مبلغ ادعا شده برای این مادربرد 120 مسیر ارتباطی است PCIe 5.0 او هست. در حالی که برخی از اسلات ها متفاوت از سایرین طراحی شده اند، این مشخصات هنوز هم نشان دهنده بهبود کلی 20 درصدی در پشتیبانی از مسیر است. گریه ، که در زین 5 تورینو او هست. این بدان معناست که هدف فقط ارائه رم سریعتر نیست.

Torino-Zen-5-AMD-2.jpg

با این حال، اطلاعات دقیق تری در مورد پردازنده ها و مادربردها به زودی انتظار می رود Zain 5 Epic Torino قبل از آن یک نقشه راه داشته باشید AMD این نشان دهنده راه اندازی پردازنده های تورین در اواخر امسال در سال 2024 بود، و ما در حال حاضر در پایان سه ماهه اول هستیم، بدون اینکه تاریخ انتشار رسمی اعلام شود.

از سپتامبر 2023، AMD و همچنین گروه پردازنده زین 4 ج او خودش را تکمیل کرد که به این معنی بود زین 5 اکنون باید نسخه قریب الوقوع بعدی برای پلتفرم های دسکتاپ و سرور باشد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/50164-turin-zen-5-cpus-support-4tb-ram