پردازنده های Meteor Lake-PS اینتل با سوکت LGA-1851 معرفی شدند


اینتل امروز از اولین پردازنده های سوکت LGA-1851 خود که اولین مدل های دسکتاپ Core Ultra نیز هستند، رونمایی کرد. سپس می توانید با پردازنده های Meteor Lake-PS Intel، مشخصات و ویژگی های آنها آشنا شوید.

اگرچه پردازنده‌های جدید اینتل مبتنی بر سوکت LGA-1851 هستند و اولین بار است که می‌بینیم برند Core Ultra از یک پردازنده غیر لپ‌تاپ استفاده می‌کند، اما این پردازنده‌ها برای کاربران معمولی و گیمرها طراحی نشده‌اند. پردازنده های Meteor Lake-PS اینتل برای محاسبات در لبه هستند.

معرفی اولین پردازنده های Core Ultra اینتل با سوکت LGA-1851

همانطور که اینتل می گوید، پردازنده های سری PS Core Ultra مجهز به هوش مصنوعی برای سیستم های لبه هستند. به طور دقیق تر، این پردازنده ها برای سیستم های لبه ای در نظر گرفته شده اند که برای سرعت بخشیدن به هوش مصنوعی، پردازش رسانه و گرافیک کامپیوتری استفاده می شوند. پردازنده های Meteor Lake-PS مجهز به گرافیک Arc یکپارچه هستند که باید بسیار قدرتمند باشند.

محاسبات لبه

خیلی ساده، این پردازنده‌ها برای سیستم‌های ترمینال مورد استفاده در فروشگاه‌ها، محیط‌های آموزشی، شهرهای هوشمند، مشتریان صنعتی، کیوسک‌های مجهز به هوش مصنوعی و پایانه‌های POS هوشمند در نظر گرفته شده‌اند، جایی که داده‌ها باید در همان نقطه با هزینه کم پردازش یا ذخیره شوند. latency.keep محاسبات در لبه به این معنی است که به جای انتقال داده ها و پردازش در یک مرکز داده مرکزی یا ابر، این وظایف در نزدیکی دروازه انجام می شود. البته این سیستم ها همچنان به فضای ابری متصل هستند.

همانطور که قبلا ذکر شد، سیستم‌های لبه همچنان به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز دارند و تنها به رایانش ابری متکی نیستند.

  سرسره حرارتی ژاپنی با رایحه و رنگ سیب ساخته شده است!

پردازنده های Intel Meteor Lake-PS

با بازگشت به پردازنده های Meteor Lake-PS اینتل، این مدل ها دارای قدرت طراحی حرارتی 45 وات هستند، اما مشتریان می توانند بسته به نیاز خود آن را بین 20 تا 65 وات تنظیم کنند. بسته به میزان مصرف، این پردازنده ها در خانواده های HL و UL نیز موجود هستند که توان مصرفی آنها 15 وات است.

مشخصات پردازنده Intel Meteor Lake-PS

این پردازنده ها از مدل های Core Ultra 3 تا Core Ultra 7 تشکیل شده اند و حداقل در حال حاضر خبری از Core Ultra 9 نیست. به هر حال، ما شاهد پردازنده هایی هستیم که از رم 5600 مگاهرتزی DDR5 و حداکثر دو درایو SSD PCIe Gen4 پشتیبانی می کنند. این سیستم ها از چهار دستگاه مبتنی بر Thunderbolt 4 پشتیبانی می کنند، اما به طرز عجیبی از Thunderbolt 5، Wi-Fi 7 یا PCIe Gen5 پشتیبانی نمی کنند.

جالب اینجاست که اینتل می گوید که ابعاد سوکت LGA-1851 با سوکت LGA-1700 یکسان است، اگرچه با یکدیگر سازگار نیستند. این پردازنده ها در سه ماهه چهارم سال جاری عرضه خواهند شد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/50342-intel-core-ultra-cpu-lga-1851-socket-meteor-lake