پردازنده های Ryzen 9000 به لطف معماری Zen 5 بی رقیب خواهند بود


AMD پردازنده های نسل جدید برای مدت طولانی در حال توسعه بوده اند رایزن 9000 با معماری پایه زین 5 و طبق آخرین گزارش ها به نظر می رسد این پردازنده های جدید بسیار قدرتمند خواهند بود CPUنسل پانزدهم اینتل یعنی دریاچه پیکان در مقابل آنها به راحتی شکست خواهند خورد.

شایعات و گزارش های زیادی در مورد جادوگران منتشر شده است رایزن 9000 یک شرکت AMD به لطف زیرساخت ها زین 5 آنها به راحتی می توانند با رقبای نسل پانزدهم رقابت کنند (دریاچه پیکان) برای شکست دادن تولید اینتل.

قدرت و سرعت پردازنده های Ryzen 9000

به گفته یک افشاگر معروف در دنیای سخت افزار، هسته زین 5 توانست 40 درصد سریعتر از هسته ها باشد زین 4 به نظر می رسد و ادعا می کند که این شماره یک عدد معتبر در Bangmark است مشخصات فنی بدست می آید.

البته لازم به ذکر است که حتی در صورت صحت این ادعا، بهبود 40 درصدی نسبت به سری پردازنده ها خط الراس گرانیتی AMD در محاسبات اعداد صحیح نباید انتظار این همه پیشرفت داشت IPC (دستورالعمل در هر دوره).

مانیتور قدرت AMD با پردازنده های Ryzen 9000

به عبارت ساده تر، عملکرد پردازنده در حجم کاری واقعی با عناصر مختلف مانند حافظه، پیش بینی شاخه (پیش بینی شاخه)، نقطه شناور (نقطه شناور) و سایر دستورالعمل ها محدود است.

اینتل را در عرصه رقابت با AMD?

بر اساس آنچه گفته شد، بهبود متوسطی است IPC برای پردازنده های مجهز به معماری هسته زین 5 سلسله رایزن 9000 به احتمال زیاد بین 15 تا 20 درصد متغیر است.

  پایه Pro Auto-Tracking Belkin می تواند به طور خودکار بچرخد و کج شود تا شما را در حین تماس ها و ویدیوها در کادر نگه دارد.

مانیتور قدرت AMD با پردازنده های Ryzen 9000

برای گزارش دادن سخت افزار تایمزیکی دیگر از افشاگران نیز ادعا کرد که زنجیره ای از پردازنده خط الراس گرانیتی به طور قابل توجهی سریعتر از پردازنده های نسل پانزدهم دریاچه پیکان اینتل کار می کند. این بدان معناست که پردازنده های نسل چهاردهم اینتل (سری رپتور LLC-R) چیزی برای گفتن در برابر محصولات جدید نیست AMD این نخواهد بود. فاصله بین رایزن 9000 و رایزن 7000 همچنین بسیار چشمگیر اعلام شد.

اولین پردازنده های هیبریدی AMD

پردازنده های لپ تاپ Strix Point آنها می توانند اولین پردازنده های هیبریدی واقعی باشند AMD آن معماری هسته ترکیبی را شرح دهید زین 5 و زین 5 EGP خواهد آورد

در این رابطه بخوانید:

-نسخه اینتل پیچیده بود. پردازنده های Ryzen 9000 عملکرد تک هسته ای را ارائه می دهند

انتظار می‌رود این پردازنده‌های لپ‌تاپ قادر به انجام کارهای مختلف مانند محاسبات، هوش مصنوعی و بازی در محدوده و اندازه باشند. دریاچه شهاب سنگ از خانواده Core Ultra اینتل ظاهر می شود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/50223-amd-ryzen-9000-faster-than-intel-15th-gen