پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات: استراتژی‌های ضروری برای محافظت سایبری

پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات: استراتژی‌های ضروری برای محافظت سایبری

پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات: استراتژی‌های ضروری برای محافظت سایبری

(این راهنما قسمت پنجم از هفتم کتاب مبانی محتوای ایمنی آنلاین ما است.)

نکات سریع: پنج دلیل که چرا باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

1) جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات به دلیل خطای انسانی

رایج‌ترین دلیلی که می‌خواهید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، جلوگیری از گم شدن آن‌ها است. خطاها و خرابی های سیستم غیر معمول نیستند، گزارش آکرونیس بیان شد که 68٪ از مردم از دست دادن داده ها را به دلیل حذف تصادفی یا خرابی سخت افزار / نرم افزار گزارش کردند. داشتن یک نسخه پشتیبان به این معنی است که وقتی به آن نیاز دارید، حداقل یک گزینه بازیابی در صورت نیاز در دسترس دارید.

2) فناوری ممکن است شکست بخورد

هیچ ، دوست ندارد این را بگوید، اما ممکن است اتفاق بیفتد. ما می‌توانیم از درایوهای خارجی، درایوهای NAS و مشترک شدن در یک سرویس ابری استفاده کنیم. اما درایوها ممکن است از کار بیفتند، درایوهای NAS با وجود RAID ممکن است از کار بیفتند و ناتوانی در دسترسی به اینترنت خدمات ابری را بی فایده می کند. مهم است که ما از تمام گزینه های پشتیبان در دسترس استفاده کنیم. ما مراحل زیر را توصیه می کنیم: –

3) زمان بهبودی کوتاهتر پس از دخول

بدافزارها می‌توانند فایل‌ها را آلوده کرده و با عملکرد عادی رایانه تداخل کنند، و در حالی که راه‌حل‌های ضد ویروس و ضد بدافزار محافظت می‌کنند و می‌توانند بدافزارها را از بین ببرند، بازیابی فایل‌های آلوده همیشه امکان‌پذیر نیست. باج افزار یک حمله سایبری است که می تواند مانع از دسترسی شما به رایانه شود. پشتیبان‌گیری در یک درایو خارجی یا مکان ابری می‌تواند تأثیر حملات باج‌افزار را کاهش دهد، زیرا پشتیبان‌گیری و بازیابی بخشی از استراتژی کاهش آسیب احتمالی باج‌افزار است.

  هویوورس تایید کرد Zenless Zone Zero برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد

4) عملکرد خوب امنیتی

داشتن یک استراتژی پشتیبان گیری از داده ها به سادگی یک عمل امنیت سایبری خوب است. یک استراتژی پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات بهترین شانس را برای بقا و طول عمر داده های شما فراهم می کند.

5) آرامش خاطر

در اینجا، نگرانی می تواند این باشد که برنامه های بازیابی به ندرت توسط افراد آزمایش می شوند، به این معنی که بازیابی داده ها می تواند دست و پا گیر باشد، به خصوص زمانی که به زمان حساس باشد. شما باید بتوانید در صورت از دست رفتن داده ها با یک استراتژی خوب طراحی و آزمایش شده پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات خود را به طور یکپارچه بازیابی کنید. این بدان معنی است که هیچ تردید یا سؤالی مانند “حالا چه کار کنیم؟” وجود ندارد. زیرا فقط طرحی را که در حال حاضر اجرا شده است، اجرا خواهد کرد. هر گونه از دست دادن اطلاعات می تواند دردناک باشد. آنچه مهم است این است که بتوانی خوب بخوابید و بدانید از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه شده و آماده بازیابی هستند طرح بهبود در چه زمانی فعال می شود.

داده های خود را ایمن نگه دارید

هرکسی که خرابی هارد دیسک را تجربه کرده باشد، درد تلاش برای بازیابی اطلاعات را می داند. چه از دست دادن داده ها به دلیل سهل انگاری یا نقص فنی باشد، درد واقعی است و هیچ ، نمی خواهد از آن عبور کند. این فقط در مورد درایوهای مکانیکی صدق نمی کند، زیرا درایوهای فلش و درایوهای حالت جامد با خطرات دیگری مانند خرابی الکتریکی یا قطعات روبرو هستند که می تواند کل واحد ذخیره سازی را بلافاصله غیرقابل استفاده کند. به همین دلیل است که مهمترین نکته حفاظت از داده ها است پشتیبان گیری، پشتیبان گیری، پشتیبان گیری.

  به هر حال، کارت NETS FlashPay SimplyGo-ing نخواهد بود: LTA دوباره به ارتقای کارت مراجعه می کند

برای یادآوری اهمیت پشتیبان‌گیری از داده‌هایمان، 31 مارس به عنوان روز جهانی پشتیبان‌گیری جشن گرفته می‌شود. این تاریخی است که سالانه توسط صنعت پشتیبان و فناوری در سراسر جهان جشن گرفته می شود تا اهمیت حفاظت از داده ها و ایمن نگه داشتن سیستم ها و رایانه ها را برجسته کند.

اما برای اینکه واقعاً ایمن و مطمئن باشیم، هر روز باید روز جهانی پشتیبان گیری باشد.

چگونه باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنم؟

منبع تصویر: Unsplash.

رایج ترین استراتژی این است رویکرد 3-2-1 هنگامی که به دنبال یک استراتژی پشتیبان هستید. این استراتژی پشتیبان بر اساس اجزای زیر است:

  • همیشه حفظ کنید سه کپی از داده ها، اصل به اضافه دو نسخه اضافی.
  • استفاده می کند دو نوع مختلف رسانه ذخیره سازی برای ذخیره سازی در نسخه اصلی و کپی برای کاهش مشکلات مربوط به انواع خاصی از رسانه های ذخیره سازی.
  • همیشه یک کپی از داده ها را نگه دارید خارج از سایت برای جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات در صورت بروز مشکلات مربوط به سایت

اینکه چند وقت یکبار باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید به نوع داده بستگی دارد.

از اطلاعات ضروری شرکت باید هر 24 ساعت یکبار نسخه پشتیبان تهیه شود. برای جلوگیری از سنگین شدن منابع محاسباتی و ظرفیت ذخیره‌سازی این فرآیند پشتیبان‌گیری، بسیاری از شرکت‌ها یک نسخه پشتیبان کامل از مهم‌ترین فایل‌ها را تکمیل می‌کنند. یک فرآیند پشتیبان گیری افزایشی، که تنها شامل انواع کم اهمیت ترین فایل ها با تغییر آنها می شود، باعث صرفه جویی در زمان و فضای ذخیره سازی می شود.

  کابوس کاربران ایرانی به حقیقت پیوست; شروع به کسب درآمد از توییتر

منبع تصویر: Pexels.

اینکه چند وقت یکبار از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید به ریسک گریزی شخصی و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد، اما بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند حداقل یک بار در هفته از فایل های شخصی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

استفاده از نرم افزار برای برنامه ریزی پشتیبان گیری یکی از راه های رسیدگی به امور است. اشکال زیادی از نرم‌افزار پشتیبان‌گیری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آن را طوری تنظیم کنید که در اوایل صبح، زمانی که فعالیت شبکه کم است، پشتیبان‌گیری انجام دهد. همچنین می‌توانید پوشه‌های خاصی را که می‌خواهید نسخه پشتیبان تهیه کنید انتخاب کنید تا فقط یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و فقط از فایل‌هایی که تغییر کرده‌اند نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برخی از نمونه‌های خدمات پشتیبان‌گیری معروف عبارتند از: آکرونیس، بلیز، و من در حال رانندگی هستم. اگر مشکلی ندارید که از مسیر شکسته خارج شوید، ویرایشگر من از SyncBack برای مدیریت پشتیبان‌گیری برنامه‌ریزی‌شده و افزایشی استفاده می‌کند.

در حالی که این مقاله صرفاً مقدمه ای در مورد ایمنی امنیت سایبری است، به یک سری مقالات 7 قسمتی تعلق دارد تا مصرف کنندگان گام های آسان و قابل اجرا را برای آمادگی بهتر در برابر تهدیدات امنیت سایبری و کارهایی که می توانید برای ایمن ماندن انجام دهید بردارند.




منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-data-backup-and-recovery