کارت گرافیک چینی MTT S80 نتوانست گرافیک داخلی CPU را روشن کند


تابستان گذشته، کارت گرافیک اصلی چینی Moore Threads MTT S80 به عنوان اولین کارت بازی PCIe Gen 5 در جهان معرفی شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. اکنون با وجود گذشت ماه ها و انتشار درایورهای بهبود یافته، بررسی ها نشان می دهد که MTT S80 چینی حتی به سطح iGPU هم نمی رسد. جزئیات و نتایج بیشتر را در خبر زیر مشاهده کنید.

پیش از این، بنچمارک های کارت گرافیک چینی MTT S80 منتشر شده بود و عملکرد ضعیف آن عمدتاً به درایورهای بهینه نشده نسبت داده می شد. اکنون شاهد رانندگان بالغ تری هستیم که یکی از آنها عملکرد برخی از بازی های محبوب را دوچندان کرده است. این قطعا زمان خوبی برای تست کارت گرافیک اصلی در چین است.

کارت بازی استاندارد چینی MTT S80

اگرچه کارت گرافیک MTT S80 به عنوان یک محصول داخلی در چین معرفی شد، اما برخی می گویند که در واقع بر اساس یکی از ریزمعماری های PowerVR ساخته شده است و به سادگی نام دیگری دارد. با این حال، این کارت 200 واتی دارای 4096 هسته MUSA است که باعث می شود انتظارات زیادی از آن داشته باشیم.

v1GE9rh9YfOOy99P.jpg

نتایج یک نظرسنجی از رسانه های آلمانی زبان پایه کامپیوتر این نشان می دهد که قدرت گرافیکی 200 واتی MTT S80 چینی حتی ضعیف تر از گرافیک داخلی Radeon 760M موجود در Ryzen 5 8600G است. این کارت در اکثر بازی ها نسبت به iGPU تیم Red ضعیفتر بود اما در DOTA 2 عملکرد بهتری داشت. متاسفانه هنوز خبری از پشتیبانی DirectX 12 نیست و بسیاری از بازی های مدرن را نمی توان با سخت افزار اصلی چینی اجرا کرد.

  Galaxy SmartTag2 جدید سامسونگ دارای طراحی مجدد کامل و عمر باتری طولانی تر است

K7ZnOcERm8vaAtYX.jpg

در همین حال، کارت گرافیک ضعیف تر MTT S30 نیز مورد آزمایش قرار گرفت که تقریباً یک چهارم قدرتمندتر از مدل S80 بود.

در این رابطه بخوانید:

کارت گرافیک چینی MTT S80 با قیمتی استثنایی روانه بازار شد

بر اساس نتایج، می توان نتیجه گرفت که حتی اگر نسل بعدی گرافیک چینی Moore Threads دو برابر قدرتمندتر باشد، عملکرد آن همچنان مشابه iGPU ها خواهد بود و تصور اینکه شخصی برای بازی به گرافیک چینی روی بیاورد دشوار است.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/49987-moore-threads-mtt-s80-radeon-igpu