کاهش چشمگیر 10 درصدی فروش آیفون در قاره آسیا


امروز اپل گزارش عملکرد مالی سه ماهه چهارم خود را منتشر کرد تا میزان سود و درآمدی که بین ژانویه تا مارس 2024 به دست آورده را مشخص کند. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در گزارش مالی جدید این شرکت می توان یافت کاهش فروش آیفون است. در سه ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته که جزئیات جالبی را نشان می دهد.

با ارائه گزارش مالی جدید اپل، مشخص شد که این شرکت توانسته در سه ماهه گذشته به 90.75 میلیارد دلار درآمد برسد. این میزان درآمد نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است. به گفته اپل، این شرکت همچنین در سه ماهه گذشته به درآمد خالص 23.63 میلیارد دلاری رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال 2023 نیز کاهش نشان می دهد. اپل همچنین شاهد کاهش قابل توجه درآمد حاصل از فروش آیفون و آیپد بوده است.

مطابق با لبهاپل در گزارش مالی جدید خود اعلام کرد که درآمد این شرکت در سه ماهه گذشته در بخش فروش آیفون 10 درصد کاهش داشته است و در بخش تبلت های آیپد با کاهش 17 درصدی فروش مواجه هستیم. به نظر می رسد کاهش درآمد این شرکت در بخش تبلت های آیپد به دلیل نبود محصولات جدید در بازار رخ داده است. محصولاتی که قرار است تا چند روز دیگر اپل با برگزاری مراسمی از آنها رونمایی کند و در نهایت شاهد عرضه آن ها باشیم. اپل از سال 2022 تاکنون محصول جدیدی را در این فضا عرضه نکرده است.

اپل همچنین اعلام کرد که در منطقه آسیا به ویژه چین، تایوان، هنگ کنگ و ژاپن با کاهش چشمگیر فروش آیفون مواجه شده است. این در حالی است که میزان فروش گوشی در سایر مناطق مانند آمریکا و اروپا تغییر چندانی نداشته و افت این بخش را می توان صفر درصد دانست. اپل اطلاعات بیشتری درباره دلیل کاهش فروش این محصولات در آسیا منتشر نکرد اما اعلام کرد فروش این محصولات در چین نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافته است.

  خبر بد برای بازیکنان این بازی محبوب استیم به پایان سفر خود رسیده است

به گفته این شرکت، این موضوع باعث تعجب عده ای شد که انتظار داشتند محصولات جدید هواوی بر فروش آیفون تاثیر بگذارد. اپل همچنین انتظار دارد که فروش گوشی های آیفون خود در قاره اروپا در سه ماهه آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. چرا که با تغییر سیاست های خود به کاربران این قاره امکان دانلود و نصب نرم افزارها و اپلیکیشن ها را از فروشگاه های مختلف داده است. باید دید سیاست جدید اپل که چند ماه پیش اجرا شد چه تاثیری بر فروش آیفون خواهد داشت.

یکی از نقاط قوت گزارش جدید اپل، بهبود 14 درصدی درآمد بخش خدمات نسبت به سال گذشته است. درآمد حاصل از موتورهای جستجو، سیستم های پرداخت، قراردادهای مجوز و خریدهای مختلف اشتراک در این بخش دسته بندی شده است. اپل توانست به ۲۳.۹ میلیارد دلار درآمد از خدمات خود در این بخش برسد که بسیار فراتر از انتظاراتش است. این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد درآمد آن در این بخش در سه ماهه آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/smartphone/50667-apple-iphone-sales-decline-10-three-months-2024