کنسول بازی قابل حمل AYANEO AIR 1S با چیپست Ryzen 7 8840U و نمایشگر OLED معرفی شد

کنسول بازی قابل حمل AYANEO AIR 1S با چیپست Ryzen 7 8840U و نمایشگر OLED معرفی شد

امروز شرکت چینی AYANEO که در سال های اخیر با دستگاه های بازی قابل حمل خود به شهرت رسیده است، از کنسول بازی ویندوزی AIR 1S OLED مجهز به تراشه Ryzen 7 8840U شرکت AMD رونمایی کرد. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی مشخصات کنسول جدید بازی قابل حمل AYANEO می پردازیم.

AYANEO کنسول بازی قبلی 1S 2023 خود را با نسخه جدید AMD APU به روز کرده است. کنسول بازی جدید 1S یک محصول نسل دوم سری AIR است که در نسخه اول از APU های Ryzen 5000U (Zen 3) استفاده می کند. سال گذشته، این پردازنده به چیپست Ryzen 7 7840U ارتقا یافت، یک پردازنده گران قیمت و کم مصرف Phoenix با 8 هسته Zen 4.

کنسول بازی قابل حمل Ayaneo

AYANEO امروز از ارتقای دیگری در این سری از کنسول های بازی قابل حمل خبر داد و این بار نسخه جدید AIR 1S به چیپست Ryzen 7 8840U مجهز خواهد شد که تقریباً با معماری مشابه Zen 4 طراحی شده است. هسته‌های Zen4 این APU و همچنین گرافیک داخلی Radeon 780M RDNA3 بدون تغییر باقی می‌مانند. با این حال، شتاب دهنده AMD XDNA AI در تراشه جدید بسیار بهتر از نسل قبلی است و اکنون تا 60٪ سریعتر از سری 7000U (اکنون تا 16 TPS) است. با این حال، این پیشرفت برای برنامه های بازی چندان محسوس نیست.

مشخصات Iannu Air 1s

این کنسول بازی قابل حمل تنها 450 گرم وزن دارد که عمدتا به دلیل صفحه نمایش کوچکتر 5.5 اینچی آن است. با این حال، این نسخه از نسخه قبلی خود (Ryzen 5000U) که ​​تنها 398 گرم وزن داشت، سنگین تر است. برای نسخه قبلی این کنسول، AYANEO تلاش زیادی کرد تا تاکید کند که سخت‌افزار آن نسبت به کنسول بازی Switch OLED سبک‌تر است، اما به نظر می‌رسد که نسخه جدید کنسول سنگین‌تر از کنسول نینتندو خواهد بود.

  مایکروسافت اپلیکیشن Teams به روز شده را منتشر می کند که سریعتر است و از حافظه کمتری استفاده می کند

دستگاه جدید بازی Ayanyo

کنترلر جدید AYANEO به وضوح رقیبی برای کنسول های بازی قابل حمل رده بالا مانند ROG Ally یا MSI Claw نیست که با صفحه نمایش 7 اینچی عرضه می شود و همچنین تلاشی هم نمی کند. با این حال، این دستگاه های پرچمدار فاقد نمایشگر AMOLED هستند. AYANEO همچنین این واقعیت را برجسته و تأکید می کند که این یک صفحه نمایش با طیف رنگی بسیار واضح و وضوح 1920 در 1080 پیکسل است.

سال گذشته، نسخه Ryzen 7 7840U نیز در طراحی بسیار نازک با باتری کوچکتر و شاسی نازکتر عرضه شد. در اطلاعات منتشر شده اشاره ای به چنین نسخه ای برای مدل 8840U نشده است. AYANEO نسخه ویژه ای به نام AYANEO AIR 1S x Eiyuden Chronicle را ارائه می دهد که به 100 دستگاه محدود شده است و با قیمتی بسیار بالاتر از نسخه معمولی به فروش می رسد.

    مشخصات Iannu Air 1s

AYANEO کنسول بازی قابل حمل جدید خود را امروز بدون اشاره به تاریخ عرضه یا قیمت آن معرفی کرد. با توجه به ارتقا به Ryzen 7 8840U، انتظار داریم که قیمت آن نسبت به مدل قبلی که در پیکربندی پایه 899 دلار بود، گران‌تر باشد.

در این رابطه بخوانید:

– عناوین Call of Duty زیر لو رفته است: بازگشت دو سریال معروف با داستان های جدید!
– خبر خوب برای بازیکنان شبیه ساز بازی پلی استیشن 1 برای آیفون منتشر شد (+ لینک دانلود)
– کنسول بازی قابل حمل AOKZOE A2 Ultra با پردازنده Intel Core Ultra 5 با قیمت زیر 700 دلار عرضه شد.

نظر شما در مورد کنسول بازی جدید AYANEO چیست؟

  Vivobook S 15 اولین لپ‌تاپ ASUS Copilot+ است که از اسنپدراگون کوالکام پشتیبانی می‌کند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/console-game/50875-ayaneo-air-1s-oled-gaming-handheld-ryzen7-8840u-announced