کنسول بازی PS5 Pro سونی کارت گرافیک رده بالای شما را می بلعد!


یک رسانه معروف چندین مشخصات کلیدی کنسول بازی پلی استیشن 5 پرو را تایید کرده است و اکنون می دانیم که اطلاعات فاش شده قبلی تا حد زیادی دقیق بوده است. جزئیات را در مقاله زیر ببینید.

رسانه آستانه صحت اطلاعات لو رفته قبلی در مورد مشخصات PS5 Pro را تایید کرد. بر این اساس، پلی استیشن 5 پرو باید به یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری RDNA 3 با قدرت محاسباتی 33.5 ترافلاپس در ثانیه در عملیات حسابی اعشاری واحد مجهز باشد. همچنین انتظار می رود عملکرد Ray Tracing بهتری برای نسخه Pro کنسول بازی سونی پلی استیشن 5 وجود داشته باشد.

ادعا می شود که علی رغم استفاده از ریزمعماری RDNA 3، هسته های شتاب دهنده Ray Tracing از ریزمعماری جدیدتر RDNA 4 استفاده می کنند.

مشخصات پلی استیشن 5 پرو

این اطلاعات فرکانس پایه 3.85 گیگاهرتز را برای CPU نشان می دهد که علاوه بر گرافیک قوی تر، به بازی ها کمک می کند تا با نرخ فریم بالاتر یا با ردیابی پرتوی فعال اجرا شوند. ظاهراً سونی تخمین زده است که گرافیک پلی استیشن 5 پرو تقریباً 45 درصد سریعتر از نسخه معمولی خواهد بود.

پردازنده گرافیکی PS5 Pro قدرتمندتر و بزرگتر از نسخه غیر پرو است و تا سه برابر عملکرد ردیابی پرتو بهتری را با دسترسی سریعتر به حافظه ارائه می دهد.

مقایسه مشخصات پلی استیشن 5 پرو

PlayStation 5 Pro که مبتنی بر فناوری PlayStation Spectral Supersolution (PSSR) است، همچنین به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از ویژگی هایی مانند Ray Tracing استفاده کنند. برای این منظور، سونی کیت های توسعه آزمایشی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد و از ماه آگوست، بازی های جدید باید گواهی سازگاری با PS5 Pro را دریافت کنند.

  Shazam اپل به 300 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان رسید

گفته می شود در نسخه پرو پلی استیشن 5، پهنای باند حافظه از 448 به 576 گیگابایت در ثانیه افزایش یافته و همچنین از شتاب دهنده اختصاصی هوش مصنوعی استفاده می کند.

در این رابطه بخوانید:

ویژگی های جدیدی برای PS5 Pro به بیرون درز کرد. ردیابی پرتو با پشتیبانی از وضوح 8K تا 3 برابر قوی تر است
– شرایط بازی PS5 Pro مشخص شده است

اگر مشخصات منتسب به پلی استیشن 5 پرو سونی درست باشد، به نظر می رسد که از برخی کارت های گرافیک رده بالا قدرتمندتر است.

طبق گزارش منابع موثق، پلی استیشن 5 پرو در فصل تعطیلات 2024 عرضه خواهد شد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/console-game/50428-sony-playstation-5-pro-specifications-confirmed