گزارشی جدید از رتبه بندی تراشه قدرتمند Dimensity 9400; روزهای سخت برای نسل چهارم اسنپدراگون 8 در راه است


به تازگی جزئیات جدیدی از چیپست Dimensity 9400 منتشر شده است که نشان می دهد این محصول جدید مدیاتک کاملاً تهاجمی با نسل چهارم اسنپدراگون 8 مبارزه خواهد کرد و کار سختی را برای آن رقم خواهد زد. در این گزارش اشاره شده است که Mediatek هسته های قدرتمندی را برای حضور در این تراشه انتخاب کرده است. همچنین می توانید ببینید که چه زمانی این بخش در این گزارش فاش شده است.

اواخر سال گذشته، مدیاتک از چیپست پرچمدار جدید خود با نام Dimensity 9300 با حاشیه های فراوان رونمایی کرد. این تراشه حاوی هسته‌های پردازشی بسیار کارآمد (هسته‌های کوچک) نبود که باعث شد عملکرد و قدرت بالایی را ارائه دهد. گزارش جدیدی که امروز در دسترس قرار گرفت نشان می دهد که همین رویه در تراشه Dimensity 9400 این بار با استفاده از هسته های قدرتمندتر ادامه خواهد داشت و این تراشه آماده رقابت با نسل چهارم اسنپدراگون 8 خواهد بود.

گزارش جدید منتشر شد Wccftech این نشان می‌دهد که مدیاتک بار دیگر در حال برنامه‌ریزی برای حذف هسته‌های بسیار کارآمد، که به عنوان میکرو هسته‌ها نیز شناخته می‌شوند، در تراشه پرچم‌دار بعدی خود است. در این گزارش اشاره شده است که تراشه Dimensity 9400 دارای هسته با کارایی بالا نیست و مدیاتک قصد دارد از هسته های پردازشی در آن استفاده کند. Cortex-X5، Cortex-X4 و Cortex-A7xx استفاده می کند.

درست است که در این گزارش به چیدمان دقیق هسته های این تراشه اشاره ای نشده است، اما اگر آن را مشابه تراشه Dimensity 9300 بدانیم، باید شاهد حضور هسته ای قوی باشیم. Cortex-X5، سه هسته Cortex-X4 و چهار هسته Cortex-A730 قرار گرفتن در این ترتیب باعث می شود تراشه Dimensity 9400 عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و آماده رقابت با بسیاری از محصولات پیشرو در بازار باشد. در بخشی دیگر از این گزارش اعلام شد که تراشه Dimensity 9400 در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. این امر باعث می شود تا قبل از پایان سال جاری شاهد عرضه گوشی های پیشرو مجهز به این تراشه باشیم.

  کجا بخریم سنگاپور 12.12 فروش 2023: آمازون، لازادا، Shopee و بیشتر

حذف هسته های با مصرف انرژی بالا در این تراشه این نگرانی را ایجاد می کند که تراشه Dimensity 9400 به دلیل مسائل حرارتی نتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. به نظر می رسد مدیاتک برای حل این مشکل بیش از هر چیز به فناوری تولید 3 نانومتری و همچنین سیستم خنک کننده قدرتمندی که شرکت های مختلف باید برای این تراشه طراحی می کردند، تکیه کرده است. مدیاتک به تازگی تایید کرده است که چیپست پرچمدار جدیدش از فناوری 3 نانومتری این شرکت استفاده می کند TSMC به مرحله تولید خواهد رسید. استفاده از این فناوری جدید باعث می شود که این تراشه خود راندمان انرژی بهتری داشته باشد.

وقتی کوالکام قصد دارد از همین سیاست با چیپست نسل چهارم اسنپدراگون 8 استفاده کند، راهی جز حذف این هسته های کوچک وجود ندارد. نسل چهارم چیپست اسنپدراگون 8 هم اکنون در مراحل پایانی طراحی قرار دارد و انتظار می رود در آینده نزدیک رونمایی شود. کوالکام قبلا تایید کرده است که نسل چهارم چیپست اسنپدراگون 8 از هسته های سفارشی تولید می شود. جبار سود خواهد برد و این باعث می شود رقابت بین این دو تراشه پرچمدار بیشتر شود.

امیدواریم تراشه Dimensity 9400 پس از عرضه و عرضه در تعداد بیشتری از گوشی های پرچمدار مورد استفاده قرار گیرد و شاهد عرضه جهانی این محصولات باشیم. تراشه Dimension 9300 اکنون تنها در دو گوشی موجود است ویوو X100 و X100 Pro استفاده شده است که دسترسی فقط در برخی از نقاط جهان امکان پذیر است.

در بخشی دیگر از این گزارش جدید به تراشه Dimensity 9300 Plus نیز اشاره شد. در این گزارش آمده است که این تراشه جدید نیز در ماه می معرفی خواهد شد و عملکرد بهتری نسبت به تراشه پرچمدار فعلی مدیاتک یعنی Dimensity 9300 ارائه خواهد کرد. گفته می شود سرعت پردازش تراشه Dimensity 9300 Plus می تواند به 3.4 گیگاهرتز و هسته گرافیکی آن برسد. سرعت 1.3 گیگاهرتز را فراهم می کند. در حال حاضر سرعت پردازش چیپست Dimensity 9300 در حالت حداکثر 3.25 گیگاهرتز است.

  قدرتمندترین گوشی گیمینگ دنیا در مقابل Genshin Impact به زانو در آمد

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/50122-dimensity-9400-snapdragon-8-gen-4-details-chipset