یک کامپیوتر بسیار نادر با هوش مصنوعی سگا که قدمت آن به سال 1986 باز می گردد، پیدا شد!


اگر بدانید 38 سال پیش چیزی به نام کامپیوتر هوش مصنوعی وجود دارد، چه احساسی خواهید داشت؟! اخیراً یک دستگاه زیرزمینی از سگا نامگذاری شده است هوش مصنوعی سگا مشخص شد که این در واقع یک کامپیوتر هوش مصنوعی است. با این کامپیوتر عجیب سگا و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید.

اگر تا به حال دنیای بازی را دنبال کرده باشید، احتمالاً با سگا آشنایی دارید. سگا شرکتی است که کنسول هایی مانند سگا جنسیس و شخصیت های محبوبی مانند سونیک جوجه تیغیاین یک تاریخ طولانی و تا حد زیادی موفق است.

با این حال، یکی از سرمایه گذاری های کمتر شناخته شده این شرکت، کامپیوتر است هوش مصنوعی سگا این کامپیوتر در سال 1986 در ژاپن عرضه شد. این کامپیوتر دارای پردازنده مرکزی 16 بیتی است NEC V20 با سرعت کلاک 5 مگاهرتز و 128 کیلوبایت رم، ترکیبی از کاست و کارت های من سگا برای ذخیره برنامه ها استفاده می شود.

برای گزارش دادن توسعه دهندگان XDAاخیراً، یکی از این دستگاه‌های کمیاب کشف و حفظ شده است که به ما نگاهی اجمالی به آنچه می‌توان اولین «رایانه هوش مصنوعی» در نظر گرفت، می‌دهد.

با توجه به نرم افزاری بودن دستگاه بیشترین کاربرد آن برای کودکان و به منظور آموزش پرولوگ می باشد سازمان عفو ​​بین الملل طراحی شده. علیرغم معرفی مانند گذشته به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما هنوز در برخی زمینه های صنعتی مانند کامپیوتر واتسون وجود دارد. IBM (یک سیستم کامپیوتری ماهر در تجزیه و تحلیل زبان طبیعی استفاده می شود.)

نمونه ای از نرم افزارهای همراه این کامپیوتر، برنامه داستانی است که برای کودکان طراحی شده است. مجله الکترونیک» در نسخه ژوئیه 1986، برنامه را به گونه ای توصیف کرد که از کاربران در مورد روزشان سوال می کند. کاربر با پاسخ‌های یک یا دو کلمه‌ای پاسخ می‌دهد، که از آن یک ورودی حافظه درست از نظر گرامری ایجاد می‌شود.

  عملکرد ضعیف اپل در بورس سهامداران را نگران کرده است!

کاشف این کامپیوتر نوستالژیک درباره کاربردهای این سیستم گفت:

اکثر این عناوین نرم افزار قبل از انتشار هیچ اطلاعاتی در مورد آنها به صورت آنلاین نداشتند: هیچ اسکرین شات، تصویر یا اسکن نرم افزار واقعی. برخی از بازی‌ها هرگز توسط کسی خارج از تیم‌های سازنده اصلی‌شان دیده یا تکمیل نشده‌اند. امیدواریم این نسخه توجه مورخان و علاقه مندان به بازی و کامپیوتر را به خود جلب کند. با انتشار اسکن‌های اضافی، امیدواریم شبیه‌سازی و انتشار/کشف اطلاعات جدید، آن را در طول زمان بهبود دهیم.

Sega-AI-5.jpg

کامپیوتر هوش مصنوعی سگا هرگز ژاپن را ، نکرد، اما جالب است که کامپیوتری از نزدیک به چهل سال پیش به گونه‌ای عرضه شد که برخلاف بازار امروزی نبود. به خصوص با توجه به شرکت هایی مانند اینتل که در مورد آنها صحبت می کنیم کامپیوترهای شخصی هوش مصنوعی انجام می دهند.

البته رایانه‌های هوش مصنوعی سگا در مقایسه با ارزان‌ترین رایانه‌های امروزی بسیار ضعیف هستند، اماسازمان عفو ​​بین المللدر آن زمان، با آنچه امروز می دانیم بسیار متفاوت بود. چیزی قطعا با ChatGPT متفاوت بود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/49432-sega-ai-computer-has-been-found