آموزش حل مشکل کار نکردن، خرابی یا قطع شدن هندزفری


مسئله برش صدای هندزفری این چیزی است که ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد و کاربران را بسیار خسته کند. مخصوصا برای کسانی که مدام موسیقی گوش می دهند. دستگاه دستی کار نمی کند این خیلی آزاردهنده است. اگر مشکلی دارید تجزیه دستی اگر مشکل دارید، ادامه این مقاله را از شهر سخت افزار بخوانید تا با نحوه رفع مشکل پخش نشدن صدا از بلندگوهای تلفن آشنا شوید.

چرا هندزفری به گوشی وصل نیست؟ دلیل کار نکردن گوشی چیست؟ اینها سوالات رایجی است که اکثر کاربران در هنگام کار نکردن ویژگی هندزفری با آن مواجه می شوند. این مشکل فقط برای شما نیست برش صدای هندزفری این ممکن است برای بسیاری از کاربران تلفن همراه رخ دهد.

فهرست مطالب این مقاله:

– مطمئن شوید که هندزفری آسیبی ندیده است

-بلوتوث تلفن همراه را خاموش کنید

– پورت هندزفری را تمیز کنید

– تنظیمات صدا را بررسی کنید

– باتری هدفون را بررسی کنید

– هندزفری را به تنظیمات کارخانه برگردانید

– خلاصه و پاسخ به سوالات متداول

مطمئن شوید که هندزفری آسیبی ندیده است

ابتدا در مورد حل مشکل پخش نشدن صدا هندزفری باید گفت که ابتدا باید بررسی کنید که مشکل از هندزفری است یا دستگاه متصل به آن. در واقع اولین چیزی که هنگام کار نکردن هندزفری باید بررسی کنید سلامت هندزفری است.

از آنجایی که هدست هندزفری تقریبا همیشه همراه ما است و در حال استفاده است، ممکن است به دلیل تصادف از کار بیفتد و متوقف شود. سلامتی بدون دست می توانید آن را به گوشی دیگری انتقال دهید یا لپ تاپ را به برق وصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل به دلیل آسیب جک هندزفری یا از جای دیگری است.

  Twelve South’s Butterfly شارژر 2 در 1 اپل MagSafe مناسب برای سفر است.

آسیب به گوشی

در این رابطه بخوانید:

– آسیب هدفون های حذف کننده نویز را بررسی کنید
– کارت صدا چیست؟ آیا امروز به کارت صدا نیاز دارید؟

بلوتوث موبایل را خاموش کنید

شاید فکر می کنید این راه حل مشکل است دستگاه دستی کار نمی کند غریب و بی ربط باشید. اما ممکن است دستگاه‌های دیگری مانند بلندگوها و هدفون‌ها در اطراف گوشی شما وجود داشته باشد که از آن عبور کنند بلوتوث به آن متصل است.

در این حالت هر صدایی که از گوشی شما پخش می شود از طریق بلوتوث به آن دستگاه هدایت می شود و از طریق هندزفری شنیده نمی شود. در این حالت ممکن است فکر کنید که هندزفری شما در حالی که تلفن همراه شما به دستگاه دیگری متصل است غیرفعال شده است. بنابراین بلوتوث گوشی خود را خاموش کنید و از هدست هندزفری استفاده کنید.

پورت هندزفری را تمیز کنید

در این قسمت از آموزش حل مشکل قطع صدای هندزفری باید گفت که گاهی وجود گرد و غبار در درگاه هدفون گوشی مانع از برقراری ارتباط صحیح هندزفری و گوشی می شود. ممکن است گوشی خود را در جایی رها کرده باشید که ، های ریز وارد درگاه هندزفری شده باشند. بنابراین پیشنهاد می شود جک پورت هندزفری را تمیز کرده و دوباره برای رفع مشکل تلاش کنید.

برای تمیز ، درگاه هندزفری، پیشنهاد می کنیم چندین بار به شدت در آن دمید. همچنین می توانید داخل آن را با حوله کاغذی به دقت تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که این کار را با احتیاط کامل انجام دهید.

  دیگر به دنبال پردازنده های AMD Ryzen ساخت تایوان نباشید

دلیل عدم اتصال هدست به گوشی

در این رابطه بخوانید:

آیا ایرپادهای جدید اپل ارزش خرید یا ارتقا دارند؟
-آیا استفاده از بلوتوث و هدفون بی سیم باعث تخلیه باتری و کاهش ظرفیت شارژ گوشی می شود؟

تنظیمات صوتی خود را بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است این مشکل به دلیل تنظیمات هندزفری در دستگاه آیفون یا سامسونگ شما باشد. ممکن است فکر کنید چنین رویدادی دور از ذهن شماست، اما ممکن است فکر کنید که هندزفری هستید زیرا گوشی خاموش است. در واقع تنظیمات خاصی ندارد اما پیشنهاد می کنیم به قسمت تنظیمات صدا گوشی رفته و این مورد را نیز بررسی کنید.

باتری هندزفری را بررسی کنید

شایع‌ترین دلیلی که گوشی از هندزفری بلوتوث استفاده نمی‌کند این است که یکی از گوشی‌ها باتری ضعیف یا خراب است. ممکن است به دلیل استفاده زیاد از یکی از گوشی ها، محصول غیر اورجینال یا باتری ضعیف، پس از مدتی شاهد ضعیف شدن یکی از گوشی ها در حالی که گوشی دیگر به درستی کار می کند، باشید.

پس از اتصال هندزفری به گوشی، می توانید از طریق نرم افزار وضعیت باتری هر گوشی را بررسی کنید. اگر هندزفری شما نرم افزار را ندارد، باید هر گوشی را به صورت جداگانه متصل کنید و درصد باتری را از قسمت بلوتوث بررسی کنید.

آسیب به گوشی

هندزفری را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

بازگشت هندزفری بلوتوث تنظیمات کارخانه نیز می تواند راه حل خوبی برای حل مشکل کار نکردن هندزفری باشد. با تنظیم مجدد نرم افزاری هدست، شما به طور موثر تمام خطاهای نرم افزاری آن را به حالت پیش فرض برمی گردانید، به همین دلیل است که این روش در بسیاری از موارد می تواند راه حل باشد.

هیچ راه ثابتی برای بازگشت هندزفری به حالت پیش فرض وجود ندارد و باید به دفترچه راهنما یا وب سایت سازنده مراجعه کنید. اما هندزفری با سوئیچ در جعبه شارژ معمولاً با فشار دادن دکمه به مدت 10 ثانیه به تنظیمات کارخانه باز می گردد.

  نسخه کارت گرافیک MSI RTX 4090 SUPRIM LIQUID X (ساعت)

چرا تلفن بی سیم کار نمی کند

در این رابطه بخوانید:

آیا ایرپاد و هدفون هندزفری بلوتوث واقعا برای سلامتی مضر هستند؟
– آموزش تشخیص هدفون های تقلبی شیائومی و همچنین نحوه استعلام اصالت هندزفری هدفون های شیائومی

خلاصه و پاسخ به سوالات متداول

در این مقاله از شهر سخت افزار به مشکل اسپیکرهای بی سیم و دلایل خرابی آن ها پرداختیم سپس به سراغ راه هایی رفتیم تا مشکل پخش نشدن صدا از بلندگوها را حل کنیم. آیا شما هم با مشکل شکستن هندزفری مواجه شده اید؟ اگر راه حلی برای این مشکل می دانید، آن را با سایر خوانندگان شهر سخت افزار به اشتراک بگذارید.

چگونه یک دستگاه دستی خراب را تعمیر کنیم؟

برای حل مشکل خرابی هندزفری ها می توانید از روش های ذکر شده استفاده کنید و در صورت رفع مشکل بهتر است هندزفری را به تعمیرکار ماهر نشان دهید یا از خدمات گارانتی آن استفاده کنید.

چرا دستگاه هندزفری کار نمی کند؟ یک طرف هندزفری گوش صدا نمیده؟

این مشکل می تواند ناشی از دستکاری تنظیمات صوتی گوشی باشد. برای رفع این مشکل طبق متن بالا، به قسمت تنظیمات هندزفری اندروید بروید یا آن را بازنشانی کنید.

وقتی هندزفری شما خراب شد چه باید کرد؟

برای حل مشکل قطع شدن صدای اسپیکر ابتدا مطمئن شوید که مشکل از خود اسپیکر است سپس از روش های ذکر شده در مقاله برای رفع مشکل کار نکردن اسپیکر استفاده کنید.

چرا گوشی هندزفری نمی خواند؟

به درستی وصل نشده یا خراب شده است گوشی یا آیفون سامسونگ می تواند یکی از دلایل پخش نشدن صدا از هدفون گوشی باشد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/articles-guides/45320-solving-hands-free-damage