آیا اپل در اکتبر امسال رویدادی برگزار خواهد کرد؟


اکنون که رویداد سالانه آیفون اپل به پایان رسیده است و گوشی های سری آیفون 15 در خرده فروشی در دسترس هستند، چه انتظار دیگری از اپل می توانیم داشته باشیم؟ آیا محصولات جدید دیگری را خواهیم دید؟

پاسخ، من فکر می کنم، احتمالا نیست. برای شروع، اپل همیشه رویدادی را در ماه اکتبر برگزار نمی کند. سال گذشته چنین چیزی وجود نداشت، بنابراین برخلاف WWDC و عرضه آیفون، یک فعالیت سالانه نیست.

با این حال، چند بار اخیر این رویداد اغلب بر روی مک متمرکز بود.

در سال 2018، مک بوک ایر بازطراحی شده با صفحه نمایش رتینا عرضه شد، در حالی که رویداد 2019 شاهد معرفی تراشه M1، اولین سیلیکون سفارشی آن برای مک بود. و در سال 2021، مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی کاملاً جدید را دریافت کردیم. بنابراین، اگر قرار بود رویدادی در ماه اکتبر برگزار شود، منطقی است که مک‌ها برجسته‌تر باشند.

آیا اپل تراشه جدید M3 خود را اکنون معرفی می کند در حالی که Vision Pro که هنوز منتشر نشده است از تراشه M2 پشتیبانی می کند؟  به نظر من خیلی بعید است.

استقرار تراشه M2 اکنون کامل شده است و چیز بزرگ بعدی برای مک ها باید تراشه M3 باشدشایعه شده است که بر روی همان فرآیند 3 نانومتری تراشه A17 Pro موجود در آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس جدید ساخته شده است.

آیا عرضه تراشه M3 زمان مناسبی است؟ من خیلی مطمئن نیستم. قبل از فراموش ،، هدست ویژن پرو مورد انتظار اپل تا اوایل سال آینده عرضه نخواهد شد و توسط تراشه M2 تغذیه می شود. عرضه مک های با تراشه های M3 فقط Vision Pro را منسوخ می کند.

می توان ادعا کرد که تراشه M2 کمی در دندان بلند می شود. از این گذشته، در WWDC در سال 2022 به نمایش گذاشته شد و برای اولین بار در مک بوک ایر عرضه شد، یعنی اکنون حدود 15 ماه از عمر آن می گذرد.

  تراشه A17 Pro اپل نسبت به نسل دوم اسنپدراگون 8 در بنچمارک Antutu عملکرد بهتری داشت.

مک بوک ایر 15 اینچی تنها در ژوئن سال جاری معرفی شد.  تصور کنید اگر اپل اکنون نسخه جدیدتری را معرفی کند.  هرج و مرج خواهد بود.

با این حال، اپل به تازگی مک بوک ایر 15 اینچی را با تراشه M2 عرضه کرده است. من می توانم پیش بینی کنم که بسیاری از مشتریان ناراضی خواهند بود اگر اپل اکنون نسخه جدیدتر و قدرتمندتر M3 مک بوک ایر را معرفی می کند.

و اینطور نیست که اپل برای رقابت به تراشه های جدید نیاز داشته باشد. تجربه کاربری ارائه شده توسط تراشه های M1 و M2 آن از هر دستگاه ویندوز مجهز به AMD یا Intel فراتر می رود.

شاید معقول ترین کار این باشد که منتظر WWDC 2024 باشید M3 و مک بوک ایر جدید را راه اندازی کنید و مک بوک پروهای جدید را در اواخر سال دنبال کنید. و این می تواند آهنگ جدیدی برای راه اندازی مک در آینده باشد.

با این حال، اپل به مخفی ماندن مشهور است و هیچ ، نمی تواند حدس بزند چه اتفاقی خواهد افتاد. اما با توجه به همه چیزهایی که در بالا ذکر کردم، فکر می کنم یک رویداد اکتبر امسال بعید است.

کنی یو

کنی یو /
دستیار ویرایشگر

مشخصات همه چیز نیست مهم این است که با آنچه دارید انجام دهید.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/blog-apple-october-2023-event-mac-ipad-unlikely