استاندارد CopprLink معرفی شد. وقتی سیم مسی پرواز می کند


امروز، PCI-SIG از استاندارد جدید CopprLink برای ارتباطات سیمی رونمایی کرد که امکان انتقال داده ها با همان سرعت PCIe 5.0 و PCIe 6.0 را از طریق کابل های مسی فراهم می کند. این استاندارد ارتباطات خارجی و داخلی را پشتیبانی می کند. در زیر می توانید با CopprLink و ویژگی های جالب آن آشنا شوید.

همانطور که می دانید در سیستم های فعلی ارتباط PCIe از طریق مدار چاپی یا PCB انجام می شود و فاصله نمی تواند از چند اینچ بیشتر شود. اما اگر نیاز به برقراری اتصالات پرسرعت در مسافت های طولانی تر باشد، چه؟ اینجاست که CopprLink وارد می شود تا دستگاه های داخلی و خارجی را با همان نرخ داده PCIe 5.0 و PCIe 6.0 از طریق یک کابل مسی متصل کند.

اتصال سیمی پرسرعت CopprLink را معرفی می کنیم

CopprLink می تواند به هوش مصنوعی، ذخیره سازی، مرکز داده و کاربران مختلف دیگر خدمات ارائه دهد. نرخ تبادل اطلاعات این اتصال سیمی جدید تا 32 با PCIe 5.0 و انتقال 64 گیگابیت در ثانیه (GT/s) با PCIe 6.0 است. در همین حال، PCI-SIG اعلام کرد که در حال کار بر روی یک اتصال سیمی مبتنی بر PCIe 7.0 با سرعت انتقال 128 گیگابیت بر ثانیه است.

کابل و سیم CopprLink

با استاندارد جدید کابل داخلی CopprLink، دستگاه هایی مانند کارت های توسعه را می توان از طریق کابل تا فاصله 1 متری به مادربرد متصل کرد. این استاندارد همچنین می تواند برای ارتباط بین تراشه ها و سایرین استفاده شود.

کابل خارجی CopprLink نسخه خارجی این فناوری است که می تواند اتصال پرسرعت بین رک و رک، پردازنده و حافظه، پردازنده و رم و پردازنده و شتاب دهنده را تا فاصله ایمن تا 2 متر فراهم کند.

  معرفی بهترین گوشی های سامسونگ سری گلکسی S (پرچمداران سامسونگ)

مشخصات استاندارد CopprLink

اگرچه عرض اتوبوس پشتیبانی شده توسط CopprLink در حال حاضر به طور رسمی اعلام نشده است، به نظر می رسد تا x16 باشد.

اکنون با نهایی شدن و اعلام مشخصات استاندارد CopprLink، نوبت به تولیدکنندگان مختلف کابل و تجهیزات رسیده است تا محصولاتی سازگار با آنها طراحی و عرضه کنند. این فناوری جدید عمدتاً در حوزه مراکز داده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/50659-pci-sig-copprlink-cables-pcie-5-6