اولین نسل چهاردهم لپ‌تاپ Meteor Lake دیده شد (+ قیمت)


اگر منتظر نسل جدید لپ تاپ های مجهز به پردازنده های اینتل Meteor Lake بوده اید، بهتر است بدانید که قیمت اولین مدل ها لو رفته است. قیمت لپ تاپ های Core Ultra لنوو از 1400 دلار شروع می شود.

یک افشاگر سایبری متوجه لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Core HX در یک فروشگاه بلغارستان شد. این لپ تاپ ها ارزان نیستند و از ریزمعماری جدید Meteor Lake اینتل استفاده می کنند.

اولین لپ تاپ های Meteor Lake نسل چهاردهم دیده شدند

به نظر می رسد تنها دو مدل لپ تاپ با پردازنده های Core Ultra 5 125H و Core Ultra 7 155H آماده فروش هستند و از پردازش استفاده می کنند. طبق شایعات، فرکانس بوست برای مدل 155H 4.8 گیگاهرتز است، اما برای مدل 125H از 4.5 گیگاهرتز فراتر نمی رود.

لپ تاپ Lenovo Meteor Lake

ارزان‌ترین لپ‌تاپ در این لیست بر اساس پردازنده Core Ultra 5 125H ساخته شده است و قیمتی در حدود 1396 دلار دارد. قیمت ارزان ترین لپ تاپ مجهز به پردازنده Core Ultra 7 155H از حدود 1595 دلار شروع می شود. البته نباید فراموش کرد که این مدل های لنوو ذاتاً ارزان نیستند و امکان عرضه مدل های ارزان تری نیز وجود دارد.

لپ‌تاپ‌های نسل چهاردهم اینتل در تاریخ 14 دسامبر، تقریباً 1.5 ماه دیگر، به فروش خواهند رسید. پردازنده های Meteor Lake نیز در سیستم های خارج از قفسه استفاده می شوند اما نسخه دسکتاپ یا خرده فروشی ندارند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/laptop/48054-intel-core-ultra-5-125h-ultra-7-155h-lenovo-yoga-laptops-bulgaria

  نتفلیکس به تازگی قیمت ها را در ایالات متحده افزایش داده است، آیا سنگاپور می تواند بعدی باشد؟