اپل پچ نرم افزاری آیفون 12 را در فرانسه برای رفع مشکلات تشعشعات منتشر می کند


اپل پچ نرم افزاری آیفون 12 را در فرانسه برای رفع مشکلات تشعشعات منتشر می کند

از چپ به راست: Apple iPhone 12، iPhone 12 Pro Max و iPhone 12 Mini.

اپل به تازگی اعلام کرد که این کار را خواهد کرد به روز رسانی نرم افزاری را برای کاربران آیفون 12 در فرانسه منتشر کنید برای رسیدگی به نگرانی های ادعایی تشعشعات.

اپل آیفون 12 سه ساله شده است موضوعی نگران کننده در میان کشورهای اروپایی پس از آن که گروه نظارت فرانسوی، آژانس ملی فرکانس (ANFR)، ادعا کرد دستگاه بیش از حد مجاز برای قرار گرفتن در معرض اشعه است.

دولت فرانسه معتقد است که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری باید مشکلات حذف از فهرست را حل کند و در ابتدا «آماده شد تا در صورت عدم اجرای درخواست اپل، دستور فراخوان تمام مدل‌های آیفون 12 در گردش را بدهد». با این وجود، دولت فرانسه این کار را خواهد کرد به آزمایش آیفون 12 و مدل های دیگر ادامه دهید.

اوایل این هفته، ANFR از اپل درخواست کرد توقف فروش آیفون 12 در فرانسه پس از آزمایشات نشان داد که دستگاه نرخ جذب ویژه (SAR) – اندازه گیری میزان انرژی فرکانس رادیویی جذب شده توسط بدن از تجهیزات – قوانین اتحادیه اروپا را زیر پا می گذارد. اپل همچنان ادعاهای ANFR را رد می کند و بیان می کند که آیفون 12 توسط آژانس های بین المللی مختلف برای مطابقت با استانداردهای جهانی تشعشع تایید شده است.

کارشناسان صنعت به رویترز گفتند دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا محدودیت های نظارتی SAR در حال حاضر بسیار فراتر از سطحی است که دانشمندان شواهدی از آسیب پیدا کرده اند. در حقیقت، کمیسیون بین‌المللی حفاظت در برابر تشعشعات غیریونیزان (ICNIRP) – که دستورالعمل‌های جهانی را در مورد محدودیت‌های SAR تعیین می‌کند، می‌گوید. این “از نظر بهداشت و ایمنی” کسی را در معرض خطر قرار نمی دهد.

  Samsung Galaxy Z Fold 6 با دوربینی مشابه Z Fold 5 عرضه می شود. نوآوری در دنیای تاشو رو به پایان است!

با وجود تضمین های ICNIRP، کشورهای اروپایی بیشتری برای ابراز نگرانی در مورد آیفون 12 به فرانسه ملحق شده اند. بلژیک می گوید که در حال بررسی خطرات بالقوه سلامتی مرتبط با آیفون 12 است در حالی که طبق گزارش ها، تنظیم کننده های آلمانی در حال بررسی این موضوع هستند. یک گروه مصرف کننده اسپانیایی به دنبال ممنوعیت فروش آیفون 12 در این کشور است.

اگرچه روش‌های آزمایش ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد، اما توجه به این نکته مهم است که سازمان بهداشت جهانی بیان می‌کند که هیچ اثر نامطلوبی برای سلامتی با استفاده از تلفن همراه همراه نداشته است.

منبع: رویترز (1) (2) (3)

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-apple-iphone-12-software-fix-france-radiation-exposure