اینتل برای رفع بی ثباتی پردازنده های خود به زور متوسل شد

اینتل برای رفع بی ثباتی پردازنده های خود به زور متوسل شد

همانطور که مشخص است، اینتل از سازندگان مادربرد می‌خواهد که به کار خود ادامه دهند و تنظیمات پیشنهادی شرکت را به عنوان نمایه پیش‌فرض در تمام مدل‌های سوکت LGA-1700 تنظیم کنند. برخی از کاربران می گویند اکنون که روزهای تبلیغات و درخشش در بنچمارک ها گذشته است، اینتل به سادگی عملکرد خود را کاهش می دهد.

حتما می دانید که گزارش های متعددی در مورد مشکل ناپایداری پردازنده های نسل چهاردهم اینتل منتشر شده است که این شرکت توپ را به زمین سازندگان مادربرد گذاشته و گفته است که مسئولیت آن را بر عهده می گیرد. اینتل حتی یک ضرب الاجل برای تولیدکنندگان مادربرد تعیین کرد.

از سازندگان مادربرد بخواهید تنظیمات پیش فرض را تغییر دهند

اینتل ادعا می کند که این مشکل به پردازنده های این شرکت مربوط نمی شود و این سازندگان مادربرد هستند که با فعال ، یا پشتیبانی از پروفایل مصرف انرژی شدید و شکستن محدودیت ها باعث اورکلاک پردازنده شده اند. طبق همین ادعا تنظیمات مادربرد باعث شده تا پردازنده های نسل چهاردهم انرژی زیادی مصرف کنند و باعث گرم شدن بیش از حد و کاهش پایداری شوند.

بی ثباتی اینتل

اکنون گفته می شود اینتل از سازندگان مادربرد خواسته است تا تنظیمات پیشنهادی این شرکت را به صورت پیش فرض اعمال کنند. به این ترتیب وقتی از تنظیمات پیش فرض مادربرد استفاده می کنید، همان تنظیمات مورد نظر اینتل اعمال می شود. بنابراین، اینتل محدودیت PL2 یا حداکثر مصرف پردازنده در طول فرکانس بوست را به 183 وات کاهش می دهد که در حالت های دیگر به 253 وات می رسد.

  بررسی اپل آیپد پرو (M4): خوب یا بد، این بیان نهایی iPad است

نکته جالب اینکه رسانه Benchlife می گوید که سازندگان مادربرد از نسل نهم به طور پیش فرض از پروفایل Extreme استفاده می کنند و تاکنون هیچ مشکل گسترده ای گزارش نشده است. با این حال، به نظر می رسد که همه چیز در مورد نسل های سیزدهم و چهاردهم اینتل متفاوت باشد.

در این رابطه بخوانید:

– علت از کار افتادن پردازنده های Intel Core i9-13900K و i7-13700K مشخص شد.
– هشدار یک توسعه دهنده بازی برای دارندگان پردازنده های Core i9 اینتل
– راه حل بی ثباتی پردازنده های سری Raptor Lake Core i9 (+ آموزش)

بر اساس گزارش های منتشر شده، اینتل از سازندگان مادربرد خواسته است تا تنظیمات پیش فرض را در سیستم بایوس محصولات خود تا 31 ماه جاری میلادی فعال کنند، بنابراین به روز رسانی جدید باید به طور گسترده توسط همه برندها در دسترس باشد. این به‌روزرسانی نمایه مورد نیاز اینتل را تحت تنظیمات پیش‌فرض اینتل اضافه می‌کند که احتمالاً به کاهش عملکرد مربوط می‌شود.

بنابراین، اینتل می خواهد از مشکل ناپایداری و خرابی در پردازنده های نسل چهاردهم جلوگیری کند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/motherboard/50713-intel-default-profile-motherboard-settings