با قابلیت Hum to Search، می‌توانید آهنگی را که می‌خواهید در Google پیدا کنید، زمزمه کنید!


سرانجام گوگل قابلیت Hum to Search را به پلتفرم های مختلف خود مانند YouTube Music اضافه کرده است. اکنون می توانید آهنگ مورد نظر خود را با وزوز ، آن در گوگل جستجو کنید. علاوه بر این، می‌توانید آهنگی را با استفاده از میکروفون تلفن خود ضبط کنید و آن را به YouTube ارسال کنید تا آن آهنگ را برای شما پیدا کند.

چند ماه پیش گوگل اعلام کرد که در حال آزمایش قابلیتی به نام Hum-to-search است که به کاربران امکان می دهد با زمزمه بخشی از آهنگ در یوتیوب آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنند. اکنون نسخه موبایل یوتیوب و یوتیوب موزیک با این قابلیت آپدیت شده و امکان جستجوی آهنگ ها توسط whisper در اختیار کاربران قرار گرفته است.

قابلیت Hum برای جستجو

راه اندازی قابلیت Hum to Search در تمام پلتفرم های گوگل

قابلیت جستجوی آهنگ‌ها توسط Whisper در حال حاضر در نسخه اندروید یوتیوب موجود است و می‌توانید با ضربه زدن روی زبانه «موسیقی» از آن استفاده کنید. ویژگی Hum to Search به شما امکان می دهد با زمزمه ، آهنگ یا خواندن یک قطعه متن، موسیقی مورد نظر خود را پیدا کنید.

طبق آگهی 9to5Googleبرای دسترسی به ویژگی مربوطه، باید روی نماد جستجو در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. برخی از کاربران چندی پیش قابلیت Hum to Search را در آیفون خود دریافت کردند، اما این ویژگی برای اکثر کاربران گوشی های سامسونگ، گوشی های شیائومی و سایر دستگاه های اندرویدی در دسترس نبود.

قبلا برای استفاده از Hum to Search ابتدا باید به قسمت جستجوی آهنگ در قسمت جستجوی صوتی یوتیوب می رفتید و سپس آهنگ مورد نظر را حداقل سه ثانیه در یوتیوب زمزمه می کردید یا پخش می کردید تا پلتفرم محتوای مرتبط را به شما نشان دهد. . .

  اپل فروش برخی از مدل های اپل واچ را به دلیل اختلاف در حق ثبت اختراع به حالت تعلیق درآورد

اکنون جستجوی آهنگ ها در YouTube Music عملی تر شده است. قابلیت جستجو بر اساس متن آهنگ، قابلیتی بود که سال ها پیش در اپلیکیشن Google Play Music معرفی شد و در آن زمان آهنگ هایی را که در محیط پخش می شدند شناسایی می کرد. کاربران اکنون می توانند موسیقی مورد نظر خود را از طریق Google Assistant، Google Search و Now Playing در بسیاری از مدل های تلفن Google Pixel جستجو کنند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/software/50079-youtube-music-song-search