بررسی آیفون 15 و 15 پلاس اپل: برای خوب بودن لازم نیست پرچمدار باشد


معرفی

توجه داشته باشید: این ویژگی برای اولین بار در 9 اکتبر 2023 منتشر شد.

آیا دلایل خوبی برای خرید آیفون 15 یا آیفون 15 پلاس در سال جاری وجود دارد؟

یک آیفون کلاسیک بهتر

زمینه مهم است اما ما خاطرات بدی داریم. پس بیایید سفری کوتاه به گذشته داشته باشیم تا زمینه را برای این بررسی فراهم کنیم. زمانی که اپل شروع به فروش آیفون های غیر پرو و ​​معمولی پرو کرد، آیفون های معمولی به طرز خطرناکی به آیفون های پرو نزدیک می شدند. این برای آیفون 11 و آیفون 12 صادق بود. در بررسی‌هایم، گفتم که گوشی‌های پرو به اندازه کافی برای متمایز ، خود کار نکرده‌اند.

نسخه TL;DR:

آیفون‌های کلاسیک امسال پیشرفت‌های قابل توجه و قابل توجهی دریافت کرده‌اند و اگر بتوانید بدون برخی ویژگی‌ها مانند نمایشگر همیشه روشن و نرخ تازه‌سازی بالا زندگی کنید، ممکن است مدل‌هایی باشند که باید داشته باشید.

@hwztech اولین نگاه شما به آیفون 15 در هر پنج پایان. #hwz #hwzsg #سیب #iphone15 #فوق العاده #آیفون ♬ صدای اصلی – HardwareZone


اپل متوجه این موضوع شد و تصمیم گرفت که با آیفون 13 بین آیفون های استاندارد و پرو و ​​سپس تا حد زیادی با آیفون 14 تفکیک بیشتری ایجاد کند. من گفتم آیفون 14 و 14 پلاس به خودی خود گوشی های عالی هستند، اما سعی کنید اگر می توانید یک آیفون 13 پرو یا پرو مکس تهیه کنید. در حقیقت، اپل کمی بیش از حد پیش رفت و بیش از حد از آیفون 14 و 14 پلاس عقب ماند.

ببینید آیفون 15 پلاس آبی رنگ در کنار آیفون 15 مشکی چقدر کم رنگ به نظر می رسد.

بنابراین برای در سال 2023، اپل تصمیم گرفته است تا به روزرسانی های قابل توجه تری را در آیفون 15 و 15 پلاس انجام دهد. قابل توجه ترین صفحه نمایش های جدید با Dynamic Island، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی جدید، شاسی کمی تغییر یافته و اتصال USB-C است.

  تیر مجازات به سنگ اصابت کرد. RTX 4090D با اورکلاک به عملکرد نسخه استاندارد خود می رسد!

شاید آیفون 15 ارزان ترین آیفون باشد، اما کیفیت ساخت آن بی عیب و نقص است. در دست احساس می شود جامد و گران است. بدنه هنوز از آلومینیوم ساخته شده استاما مانند آیفون‌های پرو، اکنون لبه‌های گرد دارند که باعث می‌شود کمتر جعبه‌ای شوند و در دست گرفتن راحت‌تر شوند.

بدون دکمه اکشن، آیفون 15 و 15 پلاس هنوز دارای سوئیچ قطع صدا هستند.

شیشه هنوز برای پس‌زمینه استفاده می‌شود، اما اکنون رنگ مستقیماً به آن تزریق می‌شود. قرار است ساختن آن سخت تر باشد و می توانم از آن قدردانی کنم، اما نتیجه نهایی، به بیان ملایم، متوسط ​​است. آیفون 14 سال گذشته رنگ های غنی تری داشت. در مورد رنگ ها، پنج رنگ وجود دارد: آبی، صورتی، زرد، سبز و مشکی. صورتی و آبی مورد علاقه من هستند زیرا کمی سرزنده تر به نظر می رسند.

Dynamic Island به آیفون های معمولی غیر حرفه ای می آید.

اگرچه بدنه اکثراً یکسان است، اما نمایشگر تغییرات قابل توجهی دارد. هنوز OLED است و همچنان در دو اندازه – 6.1 و 6.7 اینچی – عرضه می شود، اما او برنده جزیره پویا است این اولین بار در آیفون های پرو سال گذشته دیده شد. این یک راه بسیار خوب برای پنهان ، دوربین های جلو است و اکنون که برنامه های بیشتری از آن استفاده می کنند، به طور فزاینده ای مفید می شود.

صفحه نمایش ها نیز روشن تر می شوند. حداکثر روشنایی معمولی از 200 نیت به 1000 نیت افزایش می‌یابد و می‌تواند به 1600 نیت برای محتوای HDR و 2000 نیت در فضای باز و در نور شدید خورشید برسد. این بسیار قابل توجه است، به خصوص هنگام تماشای محتوای HDR و در خارج از منزل. در مقایسه با آیفون 14، عکس های نمایش داده شده در آیفون 15 واضح تر و تاثیرگذارتر به نظر می رسند.

  معرفی بهترین گوشی های سامسونگ سری گلکسی S (پرچمداران سامسونگ)

نرخ تازه‌سازی صفحه همچنان تنها 60 هرتز است، اما حداقل واضح، روشن و رنگ‌های زنده است.

اگرچه این نمایشگرها به طور کلی بسیار خوب هستند، اما برخی از مشکلات همچنان وجود دارد. نرخ تازه سازی آنها همیشه 60 هرتز است. این موضوع در کنار آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس یا حتی هر گوشی اندرویدی میان رده مناسب دیگری به طرز دردناکی آشکار است. اینها باید گران‌ترین تلفن‌هایی باشند که می‌توانید با صفحه نمایش 60 هرتزی بخرید. مسلماً، اکثر مخاطبان هدف آیفون 15 احتمالاً اهمیتی نمی‌دهند، اما برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند، پیمایش صفحات وب و عکس‌ها روان‌تر است و باعث می‌شود که تلفن همراه شود. به نظر می رسد نه به عنوان پاسخگو.

صفحه نمایش هم همیشه روشن نیست. شخصاً به اندازه نرخ تازه سازی کند آن بد نیست. اما این بدان معناست که حتی اگر آن را در حالت خواب جدید iOS 17 قرار دهید، صفحه نمایش در نهایت به حالت خواب می رود، که به نوعی هدف آن حالت را شکست می دهد.

پورت USB-C در آیفون 15 و 15 پلاس فقط از پورت های USB 2.0 پشتیبانی می کند که حداکثر سرعت 480 مگابیت در ثانیه است.

البته مانند آیفون پرو، آیفون 15 و 15 پلاس هم اکنون دارای پورت USB-C هستند. با این حال، برخلاف آیفون‌های پرو که از سرعت USB 3.0 پشتیبانی می‌کنند، سرعت انتقال در آیفون 15 به سرعت USB 2.0 یا 480 مگابیت بر ثانیه محدود می‌شود. این مطمئناً ناامید کننده است، اما لازم به یادآوری است که آیفون 15 از تراشه A16 Bionic استفاده می کند که برای پشتیبانی از سرعت USB 3.0 طراحی نشده است. حتی مهم‌تر این واقعیت است که انتقال به درگاه USB-C باعث می‌شود آیفون 15 و 15 پلاس برای شارژ راحت‌تر شود، به خصوص اگر قبلاً مک‌بوک‌ها و آی‌پدهای جدیدتری دارید که دارای درگاه‌های شارژ USB-C هستند.

  MSI برنده جوایز نوآوری در CES 2024 شد

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-apple-iphone-15-iphone-15-plus-review-singapore-price-specs