بهبود قابل توجهی در Ray Tracing در کارت های گرافیک AMD RDNA4


طبق آخرین شایعات، AMD از هسته های شتاب دهنده Ray-Racing کاملاً جدید و به روز شده در ریزمعماری گرافیکی RDNA4 استفاده می کند. اگر این ادعا درست باشد، باید منتظر جهش عظیمی در عملکرد و قابلیت های بازی با Ray Tracing باشیم.

اگرچه گفته می شود RDNA4 در نهایت در کارت های گرافیک میان رده و نه در ساخت تراشه های قدرتمند استفاده می شود، یکی از پیشرفت های آن می تواند در هسته های شتاب دهنده Ray Tracing یا RT باشد.

امکان افزایش قدرت ردیابی پرتو در RDNA4

برای درک اهمیت و ضرورت این موضوع، باید به سری Radeon RX 7000 مراجعه کرد، اگرچه قیمت های سری مذکور بسیار رقابتی بود، اما از نظر Ray Tracing بسیار عقب تر از Nvidia بودند، از این رو نیاز به ارتقاء هسته های RT در آن وجود داشت. نسل بعدی به وضوح احساس می شود.

بر اساس آنچه که افشاگر در توییتر ادعا کرده است Kepler_L2 با سابقه پیشرفت های متعدد در محصولات AMD، تیم قرمز به طور کامل بخش شتاب Ray Tracing چیپست RDNA4 را دوباره طراحی کرده است. با این حال، هسته‌های RT در RDNA3 صرفاً یک نسخه بهبود یافته از آنهایی بودند که در ساختار ظریف RDNA2 قدیمی‌تر استفاده می‌شدند. بنابراین باید با یک تغییر اساسی همراه شود.

در این رابطه بخوانید:

اسپویلر اصلی: از حافظه AMD RDNA4 بیش از 18 گیگاهرتز انتظار نداشته باشید
– AMD قدرت کارت گرافیک RX 7900 XTX را با نصف قیمت به شما می دهد.

قدرت ردیابی RDNA4

شاید جالب باشد بدانید که گفته می شود پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 پرو بر اساس ریزمعماری RDNA3 ساخته شده است، اما هسته های RT آن به RDNA4 ارتقا یافته اند. این موضوع می تواند جهش بالقوه عملکرد پلی استیشن 5 پرو را در بازی های Ray Racing توضیح دهد.

  به‌روزرسانی جدید CS2 از ممنوعیت‌های ناشی از فناوری Anti-Lag+ جلوگیری می‌کند

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/50661-amd-rdna4-ray-tracing-acceleration