تراشه میان رده Snapdragon 7s Gen 2 معرفی شد. به زودی برای Xiaomi Redmi Note 13 Pro عرضه می شود


کوالکام اخیراً یک چیپست میان رده جدید معرفی کرده است نسل دوم اسنپدراگون 7s معرفی آن علیرغم نامش، به نظر نمی رسد این تراشه ارتقاء یافته از نسل اول اسنپدراگون 7 باشد. در واقع نسل دوم اسنپدراگون 7 اس قدرت پردازش کمتری دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

پردازنده جدید شامل یک واحد پردازش مرکزی است کرئو دارای چهار هسته قدرتمند با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف با فرکانس 1.95 گیگاهرتز. این تراشه به زودی در تاریخ 21 سپتامبر (30 شهریور) در گوشی حاضر خواهد شد. Redmi Note 13 Pro شیائومی معرفی خواهد شد

تراشهنسل دوم اسنپدراگون 7s کوالکام یک پردازنده 4 نانومتری است که دارای یک پردازنده گرافیکی نامشخص از آن است آدرنال به نظر می رسد که این پردازنده گرافیکی قادر به گرفتن عکس است Full HD+ با نرخ تازه سازی 144 هرتز.

چیپست نسل دوم اسنپدراگون 7S، تا 12 گیگابایت و رم 3200 مگاهرتز LPDDR5 و فلش مموریUFS 4.0 پشتیبانی می کند. با مودم اسنپدراگون X62 5Gتراشهنسل دوم اسنپدراگون 7s حداکثر سرعت 2.9 گیگابیت در ثانیه و پشتیبانی از فناوری موج میلی متری است 5G او فراهم می کند

تراشه نسل دوم اسنپدراگون 7s

این ویژگی، سیستم اتصال سریع 6700 در اختیار قرار دادن گوشی با شبکه وای فای 6E بلوتوث 5.2 را ارائه می دهد. فناوری مسیریابی درون پردازنده شامل پشتیبانی از سیستم های موقعیت یابی متعدد از جمله… QZSS، گالیله، بدو، نافیک، گلوناس و سیستم موقعیت یاب جهانی با دو سایت باند L1/L5 او هست.

از نظر ویژگی های دوربین و پردازندهنسل دوم اسنپدراگون 7s او دارد ارائه دهنده خدمات اینترنت 12 بیت Qualcomm Spectra که امکان عکاسی همزمان با دوربین سه گانه و ویژگی های عالی مانند عکاسی و فیلمبرداری 200 مگاپیکسلی را فراهم می کند. 4K سرعت 30 فریم بر ثانیه را پشتیبانی می کند.

  بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (مهر 1402)

همچنین از کاهش نویز هوش مصنوعی در سخت افزار این تراشه پشتیبانی می شود. این اسلاید با تکنولوژی است Snapdragon Smooth گوش دادن صدای واضحی را برای تماس ها و چند رسانه ای ارائه می دهد.

نسل دوم اسنپدراگون 7s ممکن است چندین گوشی میان رده را پوشش دهد که اواخر امسال عرضه خواهند شد. نتایج بنچمارک برای این تراشه هنوز در دسترس نیست، بنابراین هنوز برای اظهار نظر در مورد عملکرد آن زود است.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/47414-snapdragon-7s-gen-2-launched