تراشه Google Tensor G3 چه قابلیت‌های هوش مصنوعی خاصی را برای پیکسل 8 فراهم می‌کند؟


همانطور که ساعتی پیش در شهر دیوایس خواندید، گوگل جدیدترین گوشی های پیکسل 8 و 8 پرو خود را معرفی کرد و طبق معمول مشتاق دیدن جدیدترین تراشه پردازشی این شرکت هستیم. کشش G3 این دو گوشی چه مشخصاتی دارند؟ به خاطر داشته باشید که تراشه‌های Tensor گوگل لزوما قوی‌ترین تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند نیستند، اما به لطف قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌توانند تفاوت زیادی بین تلفن‌های اندروید مرجع و سایر محصولات ایجاد کنند.

دو تا گوشی پیکسل 8 و 8 خط مقدم امسال آنها با یک تراشه کاملاً جدید آمدند. کشش G3. همانطور که در بالا ذکر شد، در حالی که کشنده از نظر قدرت پردازش، هرگز سریعترین تراشه در بین رقبای امروزی نبوده است، اما همیشه به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند رابط کاربری روان و ویژگی های پیشرفته پلت فرم گوگل را با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مانند پاک کن جادویی، صورت تار و لحن واقعی در دسترس بودن خوب در دستگاه های Pixel.

اما جدای از تمجیدهای خام، در این مقاله به موضوع تراشه پردازشی خواهیم پرداخت کشش G3 اساسا چه ویژگی های هوش مصنوعی خاصی را در اختیار کاربر قرار می دهد تا در گوشی های جدید سری پیکسل 8 از آن استفاده کند.به یاد داشته باشید که گوگل قول داده است که این تراشه قوی ترین تراشه است. SOC پیکسل تاکنون در گوشی پیکسل معرفی شده است.

Tensioner-g3-3.jpg

مشخصات فنی Google Tensor G3 (Tensor G3)

اگرچه گوگل هنوز اطلاعات فنی دقیقی در مورد تراشه قدرتمند Tensor G3 منتشر نکرده است، اما می دانیم که با یک تکه سیلیکون ساخته شده با فناوری ساخت 4 نانومتری خود سامسونگ روبرو هستیم که در داخل شامل یک پردازنده 9 هسته ای جدید با ترکیبات مختلف است. .

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون به بیرون درز کرده است، ترکیب هسته های پردازنده داخل آن است CPU این اسلاید به شرح زیر است:

  • 1 هسته قدرتمند Cortex-X3 حداکثر فرکانس 2.91 گیگاهرتز
  • 4 هسته قدرتمند Cortex-A715 حداکثر فرکانس 2.37 گیگاهرتز
  • 4 هسته کم مصرف Cortex-A510 حداکثر فرکانس 1.7 گیگاهرتز

همچنین در مورد پردازنده گرافیکی در داخل این تراشه، بسیاری از حدس ها از یک GPU 10 هسته ای استفاده می کنند مالی G-715 همانطور که اعلام شد بازو می تواند حدود 15 درصد سریعتر از نسل قبلی خود باشد. ما باید این را بپذیریم پردازنده گرافیکی این لزوما قدرتمندترین پردازنده گرافیکی Google نخواهد بود که می تواند در Tensor G3 استفاده کند.

اما نکته بسیار مثبتی که در این مورد می توان به دست آورد، پشتیبانی فناوری است ری را ردیابی کنید در حال حاضر در تمامی گوشی های پیشرو دنیا در سطح سخت افزاری پیاده سازی شده است. با این حال، فراموش نکنید که گوگل هنوز هیچ یک از موارد بالا را تایید نکرده است، به این معنی که هنوز نمی‌توانیم انتظار عملکرد مشابه ارائه شده توسط رقبایی مانند آیفون 15 و جدیدترین گوشی‌های گلکسی سامسونگ را داشته باشیم.

مشخصات کلی تانسور G3 در پیکسل 8 و 8 پرو

یکی از رویدادهای امسال مربوط به این رویداد است ساخته شده توسط گوگل این شرکت در وبلاگ شما اطلاعات خوبی در مورد قابلیت های محصول جدید ارسال کرده اید. این اتفاق برای لغزش کشنده رخ داد G3 بر اساس این اطلاعات از یک سو و مطالبی که در مراسم ذکر شد، می توان با مهم ترین قابلیت های هوش مصنوعی که با استفاده از این تراشه ممکن شده است آشنا شد.

  پوسته‌های K-pop Le Sserafim اکنون در Overwatch 2 در دسترس هستند

بر اساس اطلاعات موجود، تراشه کشش G3 گوگل قابلیت های هوش مصنوعی زیر را به گوشی می آورد گوگل پیکسل 8 اضافه ،:

دستیار هوشمند گوگل: کشش G3 با پردازنده TPU v4 جدید، می تواند عملکرد Google Assistant را بهبود بخشد. TPU v4 این شامل 18 هسته است که دو برابر بیشتر از آن است TPU نسخه 3 که در کشنده G2 او هست. این افزایش قدرت پردازش به دستیار Google اجازه می‌دهد تا درخواست‌های شما را سریع‌تر و دقیق‌تر پردازش کند.

به عنوان مثال، Google Assistant با کشش G3 سوالات شما را می توان با جزئیات بیشتر پاسخ داد. مثلاً اگر از او بپرسید «هوای تهران چگونه است؟» می‌تواند به شما بگوید که دمای هوای امروز ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و آسمان صاف است. همچنین می تواند پیش بینی آب و هوا را برای روزهای آینده ارائه دهد.

دستیار گوگل با کشش G3 همچنین می تواند توصیه های شخصی تری را ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر به او بگویید که به دنبال یک رستوران خوب در نزدیکی خود هستید، می تواند رستوران هایی را بر اساس سلیقه غذایی شما پیشنهاد کند.

صفحه تماس بهتر: کشش G3 با استفاده از هوش مصنوعی، بهتر می تواند تماس های اسپم را شناسایی کند. به عنوان مثال، اگر شخصی از یک شماره ناشناس با شما تماس بگیرد، کشش G3 می‌تواند از هوش مصنوعی برای تشخیص هرزنامه بودن یا نبودن تماس استفاده کند. اگر تماس آزار دهنده است کشش G3 می تواند به طور خودکار تماس را رد کند.

دعوتنامه را اسکن کنید برای بهبود: کشش G3 می تواند کیفیت صدای تماس ها را به خصوص در محیط های شلوغ بهبود بخشد. برای مثال، اگر در یک کنفرانس هستید و سخنرانان سر و صدا می کنند، کشش G3 می تواند صدای شما را از نویز پس زمینه جدا کند.

پاک کن صدای جادویی: کشش G3 می تواند صداهای مزاحم را از ویدیوها حذف کند. برای مثال، اگر در حال ضبط ویدیو هستید و صدای ترافیک در پس‌زمینه وجود دارد، کشش G3 سر و صدای ترافیک را می توان حذف کرد.

ری را ردیابی کنید: کشش G3 پشتیبانی شده توسط ری را ردیابی کنیدمی تواند جلوه های گرافیکی واقعی تری را در بازی ها و برنامه ها ارائه دهد. ری را ردیابی کنید این یک تکنیک گرافیکی است که از پرتوهای نور برای شبیه سازی رفتار نور در دنیای واقعی استفاده می کند. این فناوری می‌تواند جلوه‌های گرافیکی مانند سایه‌ها، بازتاب‌ها و بازتاب‌های واقعی ایجاد کند.

Tensioner-g3-2.jpg

قابلیت های هوش مصنوعی دوربین پیکسل 8 به لطف تراشه Tensor G3 است

کشش G3با پردازش هوش مصنوعی درون دستگاهی، عملکرد دوربین‌های پیکسل 8 را بهبود می‌بخشد. کشش G3این الگوریتم های جدید و بهبود یافته را برای عکاسی در شرایط نوری مختلف، زوم بالا، پرتره و ویرایش عکس اعمال می کند. برخی از این الگوریتم ها عبارتند از:

  • فناوری HDR Net+ : این الگوریتم از شبکه های عصبی کانولوشنال استفاده می کند (شبکه های عصبی کانولوشنال)عکس HDR (محدوده دینامیکی بالا) با کیفیت و سرعت بالاتر نسبت به نسخه قبلی HDR+ تولید می کند. این الگوریتم با تنظیم نور، رنگ و جزئیات تصاویر تصاویر طبیعی و واضح تری را ارائه می دهد.
  • زوم با وضوح فوق العاده : این الگوریتم از چندین روش تصویری استفاده می کند (چند روش تصویری) و دقت فوق العاده (Ultra HD)این الگوریتم توانایی زوم بر روی دوربین پشتی پیکسل 8 را فراهم می کند. این الگوریتم با استفاده از حرکات دست کاربر و تغییر زاویه دید، تصاویر مختلف صحنه را جمع آوری و ادغام می کند. سپس با استفاده از شبکه های عصبی کانولوشن، جزئیات و وضوح تصاویر افزایش می یابد.
  • نور عکس : این الگوریتم از شبکه های عصبی کانولوشنال و شبکه های عصبی عمیق استفاده می کند (شبکه های عصبی عمیق)نورپردازی پرتره (نورپردازی پرتره) موجود برای دوربین های پیکسل 8 این الگوریتم با تشخیص چهره و سه بعدی سازی آن می تواند نور را در جهات مختلف روی صورت تغییر دهد. این الگوریتم قابلیت اصلاح نور تصاویر قبلی را نیز دارد.
  • پاک کن جادویی : این الگوریتم از شبکه های عصبی کانولوشنال و شبکه های عصبی مولد استفاده می کند (شبکه های عصبی مولد)قابلیت حذف اشیاء ناخواسته از تصاویر را برای دوربین های پیکسل 8 فراهم می کند.این الگوریتم با شناسایی اشیاء ناخواسته مانند ،، خطوط برق و افراد نامرتبط می تواند آنها را از تصویر حذف کرده و جای آنها را با پس زمینه ای مناسب پر کند.
  مانیتورهای گیمینگ جدید AOC از همگام سازی تطبیقی ​​پشتیبانی می کنند و دارای نرخ تازه سازی سریع 180 هرتز هستند.

قابلیت های صوتی پیکسل 8 با تراشه Tensor G3

گوشی‌های پیکسل 8 دارای ویژگی‌های صوتی جدید و هیجان‌انگیزی هستند که از هوش مصنوعی برای بهتر و آسان‌تر صحبت ،، گوش دادن و ضبط ، استفاده می‌کنند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • زیرنویس زنده : این ویژگی، با استفاده از شبکه های عصبی مکرر (شبکه های عصبی مکرر)قابلیت ترجمه زنده (کپشن زنده) صداهای پخش شده در Pixel 8 را ارائه می دهد. این ویژگی به طور خودکار متن صوتی را بدون نیاز به اینترنت با استفاده از پردازش روی دستگاه شناسایی و نمایش می دهد. این قابلیت برای صداهای مختلف مانند موسیقی، فیلم، پادکست و تماس صوتی قابل استفاده است.
  • ترجمه زنده : این قابلیت از شبکه های عصبی بازگشتی و شبکه های عصبی توجه استفاده می کند (به شبکه های عصبی توجه کنید)امکان ترجمه زنده (ترجمه زنده) صداهایی را در Pixel 8 پخش می کند. با استفاده از پردازش روی دستگاه، این ویژگی به طور خودکار زبان صدا را تشخیص می دهد، آن را ترجمه می کند و به زبان دلخواه کاربر نمایش می دهد. این قابلیت برای بیش از 80 زبان و گویش قابل استفاده است.
  • ثبت شده است : این ویژگی از شبکه های عصبی بازگشتی و شبکه های عصبی کپسولی استفاده می کند (شبکه های عصبی کپسولی)ضبط صدای هوشمند (ضبط هوشمند) برای Pixel 8 موجود است. این ویژگی به‌طور خودکار صدا را با استفاده از پردازش روی دستگاه شناسایی، تبدیل، ترجمه، تقسیم و طبقه‌بندی می‌کند. از این قابلیت می توان برای صداهای مختلف مانند سخنرانی، مصاحبه، جلسه و یادداشت برداری استفاده کرد.

ویژگی های امنیتی پیکسل 8 با تراشه Tensor G3

گوشی های پیکسل 8 دارای سطح بالایی از امنیت و حریم خصوصی هستند که از داده ها و دستگاه های کاربران با استفاده از هوش مصنوعی محافظت می کند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • Titan M2: با استفاده از تراشه Titan M2 که تراشه امنیت سختنرم افزار سفارشیGoogle Drive سطح امنیت ارائه شده است پیکسل 8 ارتقا یافته است. این تراشه داده ها را رمزگذاری می کند، هویت کاربران را تأیید می کند و از بوت لودر در برابر تداخل و هک خارجی محافظت می کند.از مضرات جلوگیری می کند
  • داشبورد حریم خصوصی: این ویژگی با استفاده از داشبورد حریم خصوصی، امکان کنترل دسترسی نرم افزاری به اطلاعات شخصی کاربران را فراهم می کند. این داشبورد به کاربران این امکان را می دهد تا با نمایش آمار و نمودارهای مربوط به دسترسی برنامه به مجوزهای مختلف مانند موقعیت مکانی، دوربین و میکروفون، دسترسی اپلیکیشن را به راحتی تغییر دهند.
  • پوشه قفل شده: این ویژگی به کاربران امکان می دهد عکس ها و فیلم های حساس را با استفاده از یک پوشه قفل شده ذخیره کنند. این پوشه عکس ها و فیلم های موجود در گالری را با استفاده از رمز عبور یا اثر انگشت مخفی می کند و آنها را برای برنامه های دیگر غیر قابل دسترس می کند.
  اپل رویداد Scary Fast خود را با استفاده از آیفون 15 پرو مکس فیلمبرداری کرد و مهم نیست که چگونه به آن نگاه کنید، قابل توجه است.

قابلیت های مدیریت انرژی هوش مصنوعی در پیکسل 8

Tensor G3 همچنین با پردازش هوش مصنوعی درون دستگاه، عملکرد باتری سری Pixel 8 را بهبود می بخشد. Tensor G3 الگوریتم های جدید و بهبود یافته ای را برای مدیریت مصرف انرژی، تطبیق روشنایی صفحه نمایش، کنترل دمای دستگاه و تخمین زمان باقی مانده باتری اعمال می کند. این الگوریتم‌ها که از روش‌های یادگیری تقویتی و چارچوب یادگیری فدرال استفاده می‌کنند، یادگیری مستقل و بهبود مستمر را ارائه می‌کنند که منجر به شارژ بهتر دستگاه در طول زمان و یادگیری عادات و رفتارهای کاربر می‌شود.

نتیجه

گوگل با معرفی تراشه Tensor G3 نشان داد که به عنوان پیشرو در زمینه هوش مصنوعی قصد دارد تجربیات کاربران خود را در استفاده از گوشی ها پخش کند. Tensor G3 با پردازش سریع و دقیق داده های هوش مصنوعی، عملکرد گوشی های پیکسل 8 را در زمینه های مختلف مانند دوربین، صدا، امنیت و باتری بهبود می بخشد. Tensor G3 با تکیه بر پردازش روی دستگاه، حریم خصوصی کاربران را تضمین می کند. با استفاده از روش‌های یادگیری بدون نظارت و تقویتی، Tensor G3 قادر به یادگیری مستقل و بهبود مستمر است.

به نظر می رسد تراشه Tensor G3 برگ برنده هوش مصنوعی برای گوشی های پیکسل 8 باشد و آن را از رقبایی مانند iPhone 15 و Samsung Galaxy S23 متمایز می کند. اما آیا این تراشه می تواند انتظارات کاربران را برآورده کند و بر بازار گوشی های هوشمند تأثیر بگذارد؟ پاسخ به این سوال تنها با گذشت زمان و تجربه کاربری امکان پذیر است.

جمع، کشش G3 این یک تراشه هوش مصنوعی پیشرفته است که قابلیت های جدید و متنوعی را در اختیار گوشی قرار می دهد گوگل پیکسل 8 این تراشه به دستیار Google اجازه می دهد تا کارهای بیشتری را به صورت خودکار انجام دهد، کیفیت تماس های تلفنی را بهبود بخشد، صداهای مزاحم را از ویدیوها حذف کند و پردازش تصویر و ویدیو را با هوش مصنوعی سریعتر کند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/articles-guides/smartphone/47695-tensor-g3-ai-capabilities-google-pixel-8