ترفندها، امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت های گوشی A23 (گلکسی آ 23)


گوشی a23 (گلکسی آ 23) یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصولات سامسونگ است که با طراحی زیبا، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، دوربین عالی و باتری قوی به بازار عرضه شده است. این گوشی علاوه بر داشتن مشخصات سخت‌افزاری قابل توجه، دارای امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری فراوان و جذاب است که می‌تواند تجربه کاربری را به سطح بالاتری ببرد. در این مقاله، علاوه‌بر آشنایی با قابلیت های گوشی A23، مجموعه‌ای از مهم‌ترین ترفندهای A23 را معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین، اگر تمایل دارید با امکانات سامسونگ Galaxy A23 بیشتر آشنا شوید، این مقاله از شهر سخت افزار  را از دست ندهید.

فهرست مطالب این مقاله:

جذاب‌ترین ترفندهای A23 سامسونگ

  – صفحه‌نمایش تمام صفحه

  – قابلیت Edge screen یا پنل جانبی صفحه

  – فضای دوم گوشی سامسونگ A23

  – حالت تقسیم صفحه Split Screen

  – روشن‌، گوشی با لمس صفحه

  – گرفتن اسکرین‌شات از روش‌های مختلف

  – منوی دستیار

  – نمایش درصد باتری

  – مخفی‌، اپلیکیشن‌ها

  – فعال‌، دکمه کناری

  – بهینه‌سازی سرعت گوشی

  – تغییر روش حرکت در گوشی و مخفی‌، دکمه‌های لمسی

  – فعال‌، حالت One-handed mode

– جمع‌بندی

– پرسش‌های متداول

گوشی گلکسی a23 دارای صفحه نمایش PLS LCD اندازه 6.6 اینچ با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتز است. این صفحه نمایش با نسبت تصویر 20:9 و نسبت نمایشگر به بدنه حدود 82.5 درصد فضای جلوی گوشی را پوشانده و تصاویر را با رنگ‌های زنده و جزئیات بالا نمایش می‌دهد.

دوربین‌های پشت گوشی از چهار لنز شامل دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل، دوربین اولتراواید با رزولوشن 5 مگاپیکسل، دوربین ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و دوربین تشخیص عمق با رزولوشن 2 مگاپیکسل تشکیل شده است. از امکانات دوربین A23 می‌توان به فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، فلاشLED،HDR  و فیلم‌برداری باکیفیت 1080p اشاره کرد. دوربین سلفی گوشی نیز دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل بوده و می‌تواند عکس‌های و فیلم‌های مناسبی را از شما ثبت کند.

از دیگر ویژگی‌های گوشی a23 می‌توان به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت اشاره کرد که قابلیت شارژ سریع با توان حداکثر 25 وات را دارد.

ترفندهای A23

تراشه اسنپدراگون 680 از دیگر امکانات سامسونگ Galaxy A23 است که با هشت هسته پردازشی با فرکانس حداکثر 2.4 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو 610 وظیفه اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را بر عهده دارد. حافظه داخلی گوشی نیز به انتخاب کاربر می‌تواند 64 یا 128 گیگابایت باشد که قابلیت افزایش با کارت حافظه میکرو SD را دارد. همچنین، این گوشی با 4، 6 و 8 گیگابایت به بازار عرضه شده است.

جذاب‌ترین ترفندهای A23 سامسونگ

همانطور که گفته شد قابلیت های گوشی A23 بسیار متنوع هستند و ما در این مقاله فقط به مهمترین و بهترین ویژگی های مخفی گوشی A23 اشاره خواهیم کرد.

صفحه‌نمایش تمام صفحه

یکی از ترفندهای A23 امکان استفاده از تمام صفحه برای مشاهده فیلم یا اجرای بازی‌ها است. با فعال‌، این قابلیت، می‌توانید صفحه نمایش را بدون هیچ حاشیه اضافی به صورت تمام صفحه ببینید و لذت ببرید. برای فعال‌، این قابلیت، به مسیر  Settings > Display > Full screen appsرفته و برنامه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  کارت گرافیک های سری MSI RTX 40 GAMING SLIM معرفی شدند; همان لوگو در اندازه کوچکتر

قابلیت Edge screen یا پنل جانبی صفحه

تنظیمات گوشی گلکسی آ ۲۳

قابلیت Edge screen جزو ترفندهای حرفه‌ای گوشی ای 23 گلکسی است که به شما اجازه می‌دهد با لمس کنار صفحه به یک منوی جانبی با امکان دسترسی سریع به قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

در همین رابطه بخوانید:

ترفندها، امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت های گوشی A13 سامسونگ

– ترفندها، امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت های گوشی A34 (گلکسی آ ۳۴ سامسونگ)

برای فعال‌، این قابلیت لازم است به تنظیمات گوشی گلکسی آ ۲۳ مراجعه و به مسیرDisplay > Edge screen  رفته و  Edge panelsرا روشن کنید. پس از فعال‌سازی، می‌توانید پنل‌های مورد علاقه خود را از لیست موجود انتخاب و اضافه کنید. سپس، با لغزاندن انگشت خود روی نوار کنار صفحه، پنل‌های فعال شده را مشاهده خواهید کرد.

فضای دوم گوشی سامسونگ A23

امکانات سامسونگ Galaxy A23

یکی از قابلیت های گوشی a23 گوشی قابلیتی به نام فضای دوم است که به شما اجازه می‌دهد فضایی جداگانه در گوشی ایجاد نمایید. در فضای دوم، می‌توان برنامه‌ها، تصاویر، مخاطبین و سایر داده‌ها را از فضای اصلی جدا کرد و دو حساب کاربری مختلف در گوشی ایجاد کرد. بنابراین، اگر فردی خواست از گوشی شما برای مدت کوتاهی استفاده کند، می‌توانید با فعال‌، فضای دوم از دسترسی او به اطلاعات حساس خود جلوگیری کنید.

برای فعال‌، این قابلیت، پس از مراجعه به تنظیمات گوشی گلکسی آ ۲۳، از بخش Security گزینه Second Space را لمس کرده و Turn On Second Space را روشن کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک رمزعبور یا الگوی جداگانه راه ورود به فضای دوم را مشخص نمایید.

حالت تقسیم صفحه Split Screen

ویژگی های گوشی a23

حالت تقسیم صفحه از تنظیمات صفحه نمایش گوشی سامسونگ A23 است که امکان مالتی‌تسکینگ را برای شما فراهم می‌کند. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید دو برنامه را به صورت همزمان در صفحه نمایش گوشی خود باز کنید و از هر دو استفاده کنید. حالت تقسیم صفحه را نیز می‌توان از ترفندهای A23 دانست که مناسب کاربران حرفه‌ای است.

برای فعال‌، split screen، پس از مراجعه به تنظیمات گوشی گلکسی آ ۲۳، به مسیر  Advanced features > Multi windowبروید و Use Recents button را روشن کنید. سپس با لمس دکمه Recent apps به‌شکل سه خط کنار هم (III) در پایین صفحه، لیست برنامه‌های باز شده اخیر را مشاهده کنید و روی آیکون بالای هر برنامه ضربه بزنید. در مرحله بعد، Open in split screen را لمس کنید. این کار باعث می‌شود که برنامه مورد نظر به‌صورت نیمه صفحه در بالا یا پایین قرار گیرد. سپس می‌توانید برنامه دیگری را از لیست یا صفحه اصلی انتخاب کنید تا در قسمت دیگر صفحه‌نمایش باز شود.

روشن‌، گوشی با لمس صفحه

 یکی از ترفندهای Samsung Galaxy A23 امکان روشن‌، صفحه گوشی با دو بار ضربه روی آن است. با فعال‌، این قابلیت در تنظیمات گوشی گلکسی آ ۲۳، می‌توانید صفحه‌نمایش گوشی را با دو بار لمس روشن کنید بدون آنکه نیاز به فشاردادن دکمه پاور داشته باشید که یکی از جالب‌ترین قابلیت های گوشی A23 محسوب می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

– مهمترین قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی سامسونگ

– ترفندها، امکانات و قابلیت های گوشی A73 (گلکسی آ ۷۳ سامسونگ)

 برای فعال‌، این قابلیت به تنظیمات رفته و به مسیر Advanced features > Motions and gestures مراجعه کنید و  Double tap to wake upرا روشن کنید.

گرفتن اسکرین‌شات از روش‌های مختلف

امکانات مخفی سامسونگ Galaxy A23

گوشی a23 چندین روش برای گرفتن عکس از صفحه نمایش دارد. یک روش ساده و رایج استفاده از قابلیت اسکرین شات a23 شامل ترکیب دکمه‌های پاور و کاهش صدا است. با فشار دادن همزمان این دکمه‌ها، از صفحه نمایش عکس گرفته و در پوشه Screenshots ذخیره می‌شود.

روش دیگر استفاده از حالت Palm swipe to capture است که یکی از ترفندهای A23 محسوب می‌شود. با فعال‌، این قابلیت، می‌توانید با لغزاندن سطح دست خود روی صفحه نمایش، عکس بگیرید. برای فعال‌، این قابلیت، پس از مراجعه به تنظیمات گوشی گلکسی آ ۲۳ به مسیر Advanced features > Motions and gestures رفته و Palm swipe to capture را روشن کنید.

  تست تورینگ BMW M3: خودروی خانواده رویایی

یکی از ویژگی‌های گوشی A23، قابلیت Smart capture است. با فعال‌، این قابلیت، پس از گرفتن اسکرین‌شات با هر روش، منویی در پایین صفحه نمایش ظاهر می‌شود که شامل گزینه‌های مختلف برای ویرایش و اشتراک‌گذاری عکس است. برای مثال، با استفاده از Scroll capture، می‌توانید از صفحه‌های طولانی عکس‌های پی‌درپی گرفته و همه را به یک عکس وصل کنید.

همچنین، یکی دیگر از امکانات سامسونگ Galaxy A23 در بخش اسکرین‌شات، گزینه Draw است که با استفاده از آن می‌توانید روی عکس خط یا نقاشی بکشید. علاوه‌برآن، با استفاده از Crop، می‌توان بخشی از عکس را برش داد و با استفاده از گزینه Share، آن را با دیگران به اشتراک گذاشت.

برای فعال‌، این قابلیت به تنظیمات گوشی موبایل گلکسی ای 23 مراجعه کرده و به مسیر  Advanced features > Screenshots and screen recorderبروید و Smart capture را روشن کنید.

در همین رابطه بخوانید:

– بهترین ترفندهای گلکسی A53 که باید بدانید

– ترفندها و قابلیت های گوشی S23 Ultra (اس ۲۳ اولترا) سامسونگ

منوی دستیار

یکی از قابلیت های گوشی A23 برخورداری از منوی دستیار یا Assistant Menu است. این قابلیت که جزو ویژگی‌های مخفی گوشی A23 محسوب می‌شود، یک منوی شناور را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد که شامل آیکون‌های مختلفی شامل آخرین برنامه‌های در حال اجرا، دکمه رفتن به صفحه خانه، دکمه بازگشت، دکمه کنترل حجم صدا، دکمه قفل‌، گوشی، گرفتن اسکرین شات و… می‌شود.

برای فعال‌، این قابلیت، به تنظیمات گوشی گلکسی آ ۲۳ بروید و مسیر Accessibility > Interaction and dexterity را دنبال کنید. درنهایت، Assistant menu را روشن کنید.

نمایش درصد باتری

ترفند های Samsung Galaxy A23

با استفاده از این ترفند گوشی A23، می‌توانید درصد شارژ باتری گوشی را در نوار وضعیت ببینید. این مورد نیز جزو قابلیت های گوشی A23 است که می‌تواند برای همه کاربران مفید باشد و نگرانی اتمام شارژ را کاهش دهد.

برای فعال‌، این قابلیت، به تنظیمات رفته و مسیر Notifications > Status bar را دنبال و Show battery percentage را روشن کنید.

مخفی‌، اپلیکیشن‌ها

ترفندهای حرفه‌ای گوشی ای 23 گلکسی

یکی از جالب‌ترین ترفندهای A23، امکان مخفی‌، برنامه های گوشی سامسونگ A23 است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید برخی از اپلیکیشن‌های گوشی خود را پنهان کنید تا دیگران نتوانند آن‌ها را ببینند یا باز کنند.

برای فعال‌، این قابلیت، تنظیمات گوشی گلکسی آ ۲۳ را باز کرده و به مسیر Display > Home screen بروید و  Hide appsرا انتخاب کنید. سپس اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را علامت‌گذاری کنید و Apply را بزنید.

فعال‌، دکمه کناری

ترفند گوشی a23

همان‌طور که می‌دانید محل اثر انگشت A23 در کنار گوشی است و می‌توان با استفاده از آن به‌طور ایمن وارد دستگاه شد. اما با یکی از ترفندهای A23 می‌توان از این دکمه برای کارهای دیگری مثل بازکردن دوربین، استفاده از بیکسبی یا بازکردن Device care دستگاه استفاده کنید.

برای فعال‌، این قابلیت، مانند سایر امکانات سامسونگ Galaxy A23، ابتدا تنظیمات گوشی را باز کرده و به مسیر  Advanced features > Side keyبروید. سپس، عملکرد مورد نظر خود را برای فشاردادن یک‌بار یا دو بار دکمه کناری انتخاب کنید.

بهینه‌سازی سرعت گوشی

یکی دیگر از امکانات مخفی سامسونگ Galaxy A23 امکان افزایش سرعت گوشی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید عملکرد گوشی خود را بهبود بخشید و سرعت آن را افزایش دهید.

در همین رابطه بخوانید:

– ترفندها، امکانات، ویژگی ها و قابلیت های گوشی a32 (گلکسی آ 32)

– ترفندها، امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت های گوشی A54 (گلکسی آ ۵۴ سامسونگ)

برای بهره‌گیری از این قابلیت، به تنظیمات گوشی گلکسی آ ۲۳ رفته و Device care را انتخاب کنید. سپس، روی  Optimize nowضربه بزنید. این کار باعث می‌شود که حافظه، باتری، ذخیره‌سازی و امنیت گوشی شما به‌صورت خودکار بهینه‌سازی شود.

  قابلیت تولید تصاویر و محتوا با استفاده از هوش مصنوعی به نوار جستجوی گوگل رسیده است

تغییر روش حرکت در گوشی و مخفی‌، دکمه‌های لمسی

ترفند های گوشی a23

امکان گشت‌وگذار در گوشی بدون استفاده از دکمه‌های لمسی پایین صفحه، یکی از ترفندهای گوشی a23 است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید بدون لمس دکمه‌های پایینی و با استفاده از جسچرهای حرکتی مثل پایین یا به چپ و راست‌کشیدن، در منوهای مختلف گوشی جابه‌جا شوید.

برای فعال‌، این قابلیت نیز، به مسیر Display > Navigation bar بروید و گزینه Swipe gestures را انتخاب کنید.

فعال‌، حالت One-handed mode

امکانات گوشی a23

حالت یک‌دستی یا One-handed mode یکی دیگر از قابلیت های گوشی A23 است که به با کوچک‌تر ، صفحه و انقال آن به گوشه راستی یا چپی، به شما اجازه می‌دهد تنها با یکی از دستان خود گوشی را کنترل کنیدبرای فعال‌، این قابلیت، به تنظیمات گوشی گلکسی آ ۲۳ رفته و مسیر Advanced features > One-handed mode را دنبال و One-handed mode را روشن کنید.

پس از فعال‌سازی این قابلیت که یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های گوشی A23 محسوب می‌شود، برای استفاده از حالت یک‌دست، باید دو بار کلید خانه (Home) را لمس نموده یا انگشتتان را از گوشه سمت راست یا چپ صفحه به پایین بکشید. برای خروج از آن نیز، باید دکمه برگشت به عقب (Back) یا خانه را لمس نمایید.

جمع‌بندی امکانات سامسونگ Galaxy A23

گوشی a23 (گلکسی آ 23) یک گوشی هوشمند با طراحی زیبا، صفحه نمایش بزرگ، دوربین خوب و باتری قوی است که علاوه بر داشتن مشخصات سخت‌افزاری قابل توجه، دارای امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری فراوان و جذاب است. در این مقاله به معرفی برخی از قابلیت های گوشی A23 پرداختیم و بسیاری از ترفندهای A23 را مورد بررسی قرار دادیم که می‌توانند استفاده از این گوشی را برای شما لذت‌بخش‌تر کنند. امیدواریم ایk مقاله برای شما مفید باشد.

ویژگی های مخفی گوشی a23

پرسش‌های متداول

شارژر A23 چند وات است؟

گوشی گلکسی A23 دارای شارژر 25 واتی است. این گوشی از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی آن را در حدود 90 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ کند.

آیا گوشی A23 ضد آب است؟

خیر، گوشی Galaxy A23 ضد آب نیست. این گوشی دارای گواهینامه IP67 نیست، بنابراین در برابر آب و گردوغبار مقاوم نیست.

گوشی A23 هندزفری دارد؟

بله گوشی Galaxy A23 هندزفری دارد. این گوشی با یک جفت هندزفری سیمی با جک 3.5 میلی‌متری عرضه می‌شود.

آیا گوشی A23 مادون قرمز دارد؟

خیر، گوشی Galaxy A23 سنسور مادون‌قرمز ندارد.

آیا گوشی A23 اثر انگشت دارد؟

بله گوشی Galaxy A23 دارای حسگر اثر انگشت است. این حسگر روی دکمه پاور گوشی قرار دارد و برای بازکردن قفل گوشی و تأیید هویت کاربر استفاده می‌شود.

آیا گوشی A23 برای بازی مناسب است؟

گوشی Galaxy A23 برای بازی‌های سبک و متوسط مناسب است. این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون 680 است که می‌تواند بازی‌های محبوبی مانند  ،PUBG Mobile Call of Duty: Mobileو Free Fire را با تنظیمات متوسط اجرا کند.

از کجا بفهمیم رام گوشی A23 چند است؟

برای فهمیدن میزان رم گوشی A23 می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند مشاهده مشخصات گوشی در جعبه یا وب سایت سازنده، مراجعه به تنظیمات گوشی یا استفاده از برنامه‌های ثالث مثلCPU-Z  استفاده کنید.

چگونه گوشی A23 را به تلویزیون وصل کنیم؟

 در صورت پشتیبانی تلویزیون، امکان استفاده از کابل HDMI به‌همراه مبدل HDMI به USB-C یا دستگاه کروم‌کست برای اتصال این گوشی به تلویزیون وجود دارد.

گوشی A23 چند هسته‌ای است؟

گوشی گلکسی A23 سامسونگ یک دستگاه هشت هسته‌ای با تراشه اسنپدراگون 680 است. این گوشی از پردازنده‌ای با چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Kryo 265 Gold و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی  Kryo 265 Siler   استفاده می‌کند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/articles-guides/smartphone/47990-galaxy-a23-tips-and-tricks