شایعات حاکی از آن است که تمامی مدل های آیفون 16 با پردازنده 3 نانومتری A18 عرضه خواهند شد


اخیرا اپل سری آیفون 15 را روانه بازار کرده است، اما این بدان معنا نیست که اپل طراحی آیفون 16 را آغاز نکرده است. آخرین شایعات حاکی از استفاده از چیپست 3 نانومتری در تمامی مدل های آیفون 16 است.

گفته می شود گوشی های سری آیفون 16 با تغییرات و ارتقای عمده ای همراه خواهند بود. اگرچه تقریبا یک سال تا معرفی آیفون 16 فاصله داریم، شایعات و گمانه زنی ها در مورد آیفون بعدی در حال شکل گیری است. طبق یکی از این شایعات، اپل در تمامی مدل های سری آیفون 16 از تراشه های 3 نانومتری استفاده می کند.

ساخت چیپست 3 نانومتری A18 برای آیفون 16

آیفون 15 پرو و ​​پرومکس اولین چیپست 3 نانومتری اپل را میزبانی می کنند که با افزایش قابل توجهی در عملکرد و بهره وری انرژی همراه است. با این حال، اپل از نسل قبلی تراشه A16 Bionic در آیفون 15 و پلاس معمولی استفاده کرد که در آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس نیز یافت می شود. تمامی مدل های آیفون در سال آینده احتمالاً به چیپست 3 نانومتری TSMC مجهز خواهند شد.

آیفون 16

طبق آخرین شایعات، نسل دوم چیپست موبایل 3 نانومتری اپل (احتمالا A18) با استفاده از فناوری ساخت N3E TSMC تولید خواهد شد که نسبت به فناوری ساخت N3B به کار رفته در چیپست A17 Pro مزیت هایی دارد.

مطابق با شایعات آخرین فناوری ساخت N3E با افزایش سهم تراشه های سالم در تراشه های تولیدی و بهبود نسبت راندمان به مصرف انرژی همراه است. TSMC در حال حاضر انتقال به فناوری تولید N3E را آغاز کرده است، اما به نظر می رسد اپل مشتری اصلی آن است و تا 90 درصد از ظرفیت تولید تراشه TSMC را با استفاده از این فناوری تولید بهبود یافته اختصاص خواهد داد.

  سامسونگ به تازگی مانیتورهای بازی OLED بیشتری را به سری Odyssey خود اضافه کرده است

اگر شایعات در مورد فناوری ساخت 3 نانومتری ارتقا یافته TSMC درست باشد، چیپست آیفون 16 نیز باید با عملکرد و عمر باتری بهبود یافته عرضه شود. در حال حاضر، اپل از فناوری ساخت N3B یا TSMC برای تولید تراشه‌های آیفون 15 پرو استفاده می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، سهم مرگ‌های بهداشتی از مجموع تلفات تولیدی پایین است و بخش زیادی از مرگ‌ها مربوط به ویفرهای تولیدی هدر می‌رود.

در این رابطه بخوانید:

– فاش شدن مشخصات آیفون 16 سری

در همان زمان یکی از تحلیلگران شناخته شده محصولات اپل می گوید که چیپست بعدی این شرکت با برند A18 عرضه خواهد شد. جف پو ادعا کرد که اپل از چیپست A18 Bionic در آیفون 16 غیر پرو استفاده می کند، اما مدل های Pro به تراشه A18 Pro مجهز شده اند.

با توجه به این واقعیت که هنوز یک سال با عرضه آیفون 16 فاصله داریم، برنامه های اپل ممکن است در جریان باشد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/smartphone/47841-iphone-16-models-3nm-a18-chips