شیائومی 13 اولترا در مقابل اپل آیفون 15 پرو مکس: غول‌های عکاسی درگیر شدند


نمای کلی رابط کاربری Xiaomi 13 Ultra

توجه داشته باشید: این ویژگی برای اولین بار در 8 ژانویه 2024 منتشر شد.

Xiaomi 13 Ultra با کیت عکاسی حرفه ای خود مرتبط است.

هیولای عکاسی اندروید، شیائومی 13 اولترا

من (و خود HardwareZone) گوشی‌های بی‌شماری شیائومی را در طول سال‌ها بررسی کرده‌ایم، بنابراین در مورد سخت‌افزار Xiaomi 13 Ultra یا از دیدگاه بررسی دقیق مشخصات و ویژگی‌ها صحبت نمی‌کنم.

با قدرت Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 شیائومی 13 اولترا، رم و فضای ذخیره سازی بیشتر از آنچه احتمالاً بخواهید، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و چهار دوربین پشتی، متوجه شدم که 13 Ultra مطابق انتظار از هیچ پرچمدار اندرویدی در سال 2023 عمل می کند. عملکرد خیره کننده، پایداری کامل، ارگونومی عالی (به جز قرارگیری بسیار سنگین لنز بزرگ)، کیفیت ساخت چشمگیر و عمر باتری تمام روز.

اما با توجه به زرادخانه دوربین‌هایی که در اینجا یافت می‌شوند، این فقط «هر پرچمدار اندروید دیگری» نیست. بسته های Xiaomi 13 Ultra: –

  • سونی IMX989 نوع 1 اینچی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.9-4.0
  • دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی با میدان دید 122 درجه
  • دو لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی با OIS – یکی از آنها تا زوم 10 برابری دارد.

13 Ultra خط “Ultra” دوربین های عالی را با یک تلفن متصل ادامه می دهد.

با آن برآمدگی بزرگ دوربین (که برای سنسور 1 اینچی ضروری است)، شیائومی واقعاً می خواهد شما و شما بدانید که این دوربینی است که یک تلفن به آن متصل است.

در سنگاپور، اگر گوشی را به قیمت خرده فروشی توصیه شده 1899 دلار سنگاپور خریداری کرده باشید، در سنگاپور حتی ممکن است یک جایزه پیش‌سفارش دریافت کنید، مانند پایه شارژ رایگان و کیت عکاسی حرفه‌ای شیائومی 13 (به ارزش 249 دلار سنگاپور).

  گفتگوی فنی: استقبال از هوش مصنوعی و ایجاد LLM برای شما

قطعه مقاومت کیت عکاسی شیائومی دستگیره است که به رنگ سبز براق برای مطابقت با پشتی چرم وگان گوشی ارائه می شود.

کیت و مشخصات دوربین به وضوح نشان می دهد که قابلیت های عکاسی Xiaomi 13 Ultra باید جدی گرفته شود.

شیائومی 13 اولترا در کنار آیفون 15 پرو مکس.  به تفاوت اندازه

من واقعا مشتاقانه منتظر بودم که شیائومی 13 اولترا را در لحظه ای که برای من ارسال شد امتحان کنم، زیرا از زمانی که Mi 10 Ultra داشتم (همچنین یک بررسی طولانی مدت) طرفدار نوع اولترا بودم. همکار من کنی، که اپل را ترجیح می دهد، به شما یک نمای کلی از عملکرد دوربین عالی آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس ارائه داد. من کنجکاو هستم ببینم شیائومی 13 اولترا چگونه است. این یک صفحه نمایش بزرگ از دو دستگاه دستی پیشرفته است، بنابراین انتظارات بالاست.

MIUI در مقابل iOS: هنوز یک جنگ کلون

مرکز کنترل هوشمندانه ترین بخش

ابتدا باید این موضوع را کنار بگذارم: هر کسی که با روش‌های شیائومی آشنا باشد، می‌داند که مدیران آن از تحسین‌کنندگان بی‌عیب اپل هستند. هیچ کجا این مشهودتر از روشی نیست که MIUI (به زودی HyperOS) از iOS الهام می گیرد.

به‌عنوان یک کاربر قدیمی MIUI، شباهت‌ها در اولین راه‌اندازی هر دو گوشی غیرقابل انکار بود:

تم‌های مشابه، حتی تا تنظیمات آن، یا این واقعیت که در اولین راه‌اندازی گوشی جدید شیائومی، به‌طور پیش‌فرض، کشوی برنامه‌ای وجود ندارد، ادامه می‌یابد.

با توجه به حساسیت‌های طراحی کاربر بهتر در رابط‌های آن، به استثنای چند مشکل، به راحتی می‌توان به آنچه در iOS علاقه داشت اشاره کرد. چیزی که من در مورد iOS دوست ندارم (که Xiaomi 13 Ultra توانست از پس آن بربیاید) مشکل عجیبی است که iOS هنگام انتخاب بلوک های بزرگ متن دارد. iOS همچنین دارای یک قرارگیری عجیب و غریب از دکمه بازگشت (که بین برنامه ها نیز متفاوت است) و فاقد یک گزینه تقسیم صفحه نمایش مناسب برای مشاهده همزمان چندین برنامه است.

  به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس گوگل؛ 10 تا از بهترین خدماتی که گوگل متوقف کرد

Xiaomi 13 Ultra همچنین باعث شد متوجه شوم که حسگرهای اثرانگشت سریع تعبیه شده در گوشی‌های اندرویدی را از دست داده‌ام. فیس آیدی زمانی که به گوشی بدون زاویه نگاه می کنید، مانند زمانی که روی میز کنار تخت است، کاربر پسند نیست.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-xiaomi-13-ultra-versus-apple-iphone-15-pro-max-phone-photography