قطعی اینترنت نداریم! فقط چند استان، چند ساعت


پس از گزارش های مکرر مبنی بر قطع یا کندی اینترنت در هفته گذشته و اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت در این زمینه، وزیر ارتباطات هم اکنون علیرغم تکذیب این موضوع اذعان کرده است: «در برخی از استانداری ها در یک ساعت مشخص، سریالی پخش می شود که در آن محدودیت هایی اعمال می شود که اینطور نیست.

چندی پیش عیسی زرپور وزیر ارتباطات با رسانه ها صحبت کرد ما جدا شدیم وی به قطع و کندی اینترنت در روزهای اخیر در کشور واکنش نشان داد و با رد این موضوع، آن را یک احساس غیرعلنی توصیف کرد.

وزیر ارتباطات در این گفت‌وگو اذعان داشت:

در برخی استانداری ها در ساعتی از نیمه های شب یک سری محدودیت ها اجرا می شود تا عموم مردم این محدودیت ها را به هیچ وجه احساس نکنند. ممکن است بخشی از کاربرانی که ساعت 2 بامداد از خواب بیدار می شوند، در نقطه ای احساس کندی اینترنت داشته باشند، اما این یک احساس جهانی نیست.

به گفته وی، وزارت ارتباطات برای توسعه و نوسازی شبکه و نصب تجهیزات جدید تلاش می کند تا تا پایان سال 50 درصد به ظرفیت شبکه اصلی مخابراتی کشور اضافه شود. زری پور می گوید: برای افزایش ظرفیت شبکه باید به نقاطی زمان خاموشی داده شود، اما این قطعی احتمالاً حدود یک صدم ظرفیت کل شبکه است که برای عموم مردم احساس نمی شود.

قطع اینترنت

چند روز پیش پس از گزارش کاربران و تایید نت بلاک مبنی بر کاهش پایداری اینترنت کشور به 71 درصد از حد معمول، شرکت زیرساخت مخابرات با انتشار بیانیه ای علت این مشکل را «ارتقا و توسعه» عنوان کرد. ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت.

  تریلر آواتار نتفلیکس: آخرین ایربندر: Aang را در حالت آواتار و جنگ ملت آتش تماشا کنید

در همین راستا وزیر ارتباطات نیز در گفت و گوی خود تصریح کرد: کندی یا قطعی احتمالی اینترنت در برخی مناطق به منظور بهبود شبکه است و آنچه «مانور قطعی اینترنت» نامید، ضروری نیست.

این در حالی است که مقامات رسمی هنوز اطلاعات موثقی در خصوص قطع یا محدودیت اینترنت در استان ها به دلیل توسعه ظرفیت شبکه ارائه نکرده اند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/internet-operator/47419-minister-of-communications-denies-internet-interuption