معرفی اولین لپ تاپ دنیا با رم LPCAMM2; تا 64 درصد کمتر و 58 درصد مصرف برق کمتر

معرفی اولین لپ تاپ دنیا با رم LPCAMM2;  تا 64 درصد کمتر و 58 درصد مصرف برق کمتر

نسل جدیدی از حافظه های رم کم مصرف وارد تولید تجاری شده است که رم نام دارد. LPCAM 2 او به یاد خواهد آورد. لنوو به تازگی اولین نسخه از لپ تاپ های خود را با این رم معرفی کرده است که می تواند با مصرف نصف توان واحدها به سرعت شگفت انگیزی دست یابد. DDR5 SO-DIMM در دسترس بودن برای کاربران.

نظر کلی این است که حافظه های رم فعلی DDR5 هنوز آنقدر قدرتمند و جذاب است که کمتر کسی به فکر جایگزینی آن است. اما واقعیت این است که محصولات بسیار پیشرفته آینده که قرار است دستیار پردازنده ها در پردازش حجم زیادی از داده های هوش مصنوعی باشند، باید به سرعت بسیار بالاتری برسند و در عین حال انرژی کمتری مصرف کنند.

راه حل مناسب استفاده از حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) است. LPCAMM2 او هست LPCAMM2 نوع جدیدی از حافظه مبتنی بر فناوری Cam2 اندازه آن 64 درصد کوچکتر است DDR5 SO-DIMM به لطف استفاده از چیپس سیب زمینی LPDDR5X58 درصد انرژی کمتر از انواع رایج امروزی رم واحدهای رم را مصرف می کند LPCAM2 همچنین بر خلاف راه حل های سنتی، امکان آنچه را که می توانید ارائه می دهد LPDDR5X رم لپ تاپ خود را با محدودیت های بسیار کمتر ارتقا دهید.

lpccam-1.jpg

در این زمینه، لپ تاپ جدید ایستگاه کاری ThinkPad P1 نسل هفتم لنوو رسما اولین لپ تاپ دنیا با ماژول های حافظه است لبه خونریزی LPCAMM2 این محصول توسط Micron به بازار عرضه خواهد شد.

ThinkPad P1 آخرین عرضه لپ تاپ های برند لنوو Thinkpad او هست. البته نسخه ژنرال 7 این سری تنها مدل این سری می باشد ص 1 این با حافظه است؟ LPCAMM2 میکرون طراحی شده و حداکثر ظرفیت رم 64 گیگابایت است. البته می توان ادعا کرد که استفاده از 64 گیگابایت رم محدودیتی است که لنوو انتخاب کرده و مدل های با این حافظه می توانند ظرفیت های بسیار بالاتری نسبت به آپشن ها داشته باشند. SO-DIMM مجهز شده و در عین حال قیمت کمتری را روی دست کاربر می گذارد.

  ویژگی های جدیدی برای PS5 Pro به بیرون درز کرد. ردیابی پرتو با پشتیبانی از وضوح 8K تا 3 برابر قوی تر است

lpccam-2.jpg

نکته دیگر این است که ور ژنرال 7 سری نوت بوک Thinkpad سرعت انتقال چشمگیر 7467 میلیون انتقال در ثانیه در یک لپ تاپ ماژولار LPDDR5X به شرطی که قبلا در این دسته ندیده باشیم. توجه داشته باشید که استاندارد رسمی Cam2 این لپ تاپ قادر است تا 128 گیگابایت رم را مدیریت کند و به همین دلیل احتمال مشاهده ظرفیت حافظه بالاتر در این سری لپ تاپ لنوو نیز بسیار بالاست.

سایر مشخصات لپ تاپ لنوو ThinkPad P1 نسل هفتم می توانید صفحه نمایش 16 اینچی را انتخاب کنید OLED با نسبت تصویر 16:10 و پردازنده Intel Core Ultra 9 185H Meteor Lake وی همچنین اشاره کرد که در این زمینه در مقابل اولین لپ تاپ با چنین پردازنده ای قرار داریم. لنوو برای مدیریت محتوای گرافیکی دو نسخه را انتخاب کرده است. یکی با گرافیک یکپارچه اینتل XE دیگری با مدل های مختلف گرافیک گسسته انویدیا، نسخه بالاتر است RTX 3000 ADA او هست.

lpccam-6.jpg

واحدها LPCAMM2 Micron یک استاندارد حافظه کاملاً جدید است CAMM2 gedic برای لپ تاپ و کامپیوتر پشتیبانی می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، استاندارد جدید در مقایسه با حافظه سنتی است SO-DIMM از یک فاکتور فرم کاملاً متفاوت استفاده می کند. به طور کلی، هدف از تامین ماژول LPCAMM2 دو معنا دارد: اولی بر اساس انواع حافظه است Cam2 به دلیل ساختار طراحی، فضای بسیار کمتری را روی مادربرد دستگاه اشغال می کنند. مورد دوم در تضاد با راه حل های سنتی است LPDDR5X با استفاده از واحد LPCAMM2 دسترسی به دستگاه هایی با رم بیشتر بسیار آسان تر خواهد بود.

  عملی Samsung Galaxy S23 FE: یک تلفن جذاب با مزایای پرچمدار دست نخورده

واحدها LPCAMM2 اکنون از تراشه های حافظه LPDDR5X با قیمت تبدیل 7500 تن متریک در ثانیه از پهنای باند 1.3 برابر بیشتر از حافظه استاندارد استفاده می کند GEDIC DDR5 SO-DIMM او هست. علاوه بر این، یک ماژول واحد قادر خواهد بود کل عرض گذرگاه حافظه 128 بیتی کنترلر حافظه را مدیریت کند. CPU استفاده می کند. این به این معنی است که یکی LPCAM2 می تواند عملکردی مشابه رم دو کاناله به تنهایی داشته باشد و تنها یک ماژول برای رسیدن به حداکثر عملکرد حافظه کافی است.

به عنوان یک تاریخچه کوتاه، باید بگوییم که این فرمت حافظه جدید استاندارد سفارشی است طب مکمل و جایگزین او خالق دل است. بعداً، بنیاد جدک این تکنیک نامیده می شود Cam2 پذیرفته شده است و استاندارد جهانی حافظه است. از آن زمان، شرکت هایی مانند سامسونگ و میکرون دست به کار شده اند و تغییرات سودمندی روی روی ایجاد کرده اند Cam2 نسخه هایی با نام متغیرها به عنوان مثال LPCAM2 توسعه یافته و پیشرفته. (راه حل Cam2 نوعی اختلال حافظه LPDDR5X استفاده نکن.)

lpccam-3.jpg

در نهایت باید بگوییم که بدون شک لنوو آخرین شرکتی نخواهد بود که از استاندارد جدید استفاده می کند Cam2 انجام دادن. از ویژگی های جذاب این شرکت می توان به ابعاد بسیار کوچکتر اشاره کرد Cam2پهنای باند بالاتر و قابلیت های ارتقا این واحدها را به یک راه حل عالی جایگزین تبدیل می کندSO-DIMM و LPDDR در آینده، شما قادر خواهید بود آن را به اولین انتخاب شرکت هایی تبدیل کنید که برای دهه ها محصولاتی در این دسته تولید می کنند. کامپیوترتجهیزات قابل حمل و جمع و جور، تبدیل.

  بررسی Devialet Gemini II: پیشرفت های بزرگ با قیمت بالاتر

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/memory/50743-lenovo-thinkpad-p1-gen-7-first-laptop-lpcamm2-ram