مورد عجیب مردی که رمز صدها دستگاه آیفون را دور زد!


اگر آیفون دارید، آیفونی که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد، ممکن است بدترین کابوس شما باشد. آرون جانسون که در زندان با جوآنا استرن از وال استریت ژورنال مصاحبه کرد، توضیح داد که چگونه در چند ثانیه می تواند آیفون شما را کنترل کند، آن را قفل کند، به برنامه های بانکی و مالی شما و موارد دیگر دسترسی داشته باشد. او صدها آیفون و صدها هزار دلار دزدید. با پرونده عجیب این مرد بیشتر آشنا شوید.

اگر فکر می کنید که آیفون شما ممکن است یکی از امن ترین دستگاه های تلفن همراه باشد، در اشتباهید. در واقعیت، هیچ دستگاهی 100% ایمن نیست و گاهی اوقات حتی دستگاهی که همه فکر می‌کنند بسیار امن است، ممکن است آسیب‌پذیری یا اشکالی داشته باشد که آن را به یک درمان عالی برای سارقان تبدیل می‌کند.

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم مجله ی وال استریت در گزارشی جالب، او با مردی به نام آرون جانسون مصاحبه کرد، مردی که به گفته پلیس حدود 300 هزار دلار سرقت کرده است، اما ادعا می کند با فرار از رمز عبور آیفون صاحبان بین 1 تا 2 میلیون دلار سرقت کرده است.

یک دزد حرفه ای آیفون چگونه کار می کند

این شخص می گوید که در چند سال گذشته صدها گوشی آیفون را از صاحبان آنها دزدیده و به راحتی به اطلاعات شخصی و مالی آنها دسترسی داشته است. او رمز موفقیت خود در این کار را توانایی خود در شناسایی رمز عبور دستگاه های آیفون با مشاهده صفحه نمایش آنها دانست. هارون روش خود را چنین توضیح می دهد:

من معمولا در مکان های عمومی مانند کافه ها، رستوران ها، پارک ها و مترو به دنبال قربانیانم می گردم. من در حال تلاش برای یافتن افرادی هستم که از آیفون خود استفاده می کنند و رمز عبور خود را وارد می کنند. صفحه نمایش آنها را با دقت تماشا می کنم و رمز عبور آنها را به خاطر می آورم. بعد هم که فرصت مناسبی می بینم سعی می کنم آیفون را از دستشان برکنم. البته گاهی اوقات به زور متوسل می شوم، اما بیشتر وقتی حواسشان جای دیگری است سعی می کنم گوشی را از دیگران بدزدم!

Thief-2.jpg

جانسون همچنین در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت که درست پس از سرقت آیفون، رمز عبور خود را وارد کرده و وارد تنظیمات می شود. او این را گفت شناسه چهره یا شناسه تماس فعال، و همچنین می تواند با استفاده از رمز عبور آیفون رمز عبور دهد شناسه اپل تغییر مالک دستگاه سپس او می تواند آیفون من را پیدا کنیدآن را خاموش کنید تا صاحب دستگاه نتواند موقعیت مکانی تلفن خود را ردیابی کند، آن را از راه دور قفل کند یا اطلاعات آن را پاک کند.

  هدفون‌های ممتاز Elite 10 و Elite 8 Active Jabra به‌روزرسانی‌های سفت‌افزار را برای بهبود ANC و کیفیت تماس دریافت می‌کنند.

در این رابطه بخوانید:

– گوشی بدون جعبه بخریم یا نه؟ (+جریمه خرید گوشی مسروقه)

همچنین می‌تواند دستگاه‌های دیگر را به حساب مرتبط کند شناسه اپل حذف کنید تا مالک دستگاه نتواند به حساب خود دسترسی داشته باشد. جانسون همچنین می گوید:

من همیشه سعی می کنم این کار را در کمتر از یک دقیقه انجام دهم. این باعث می شود که صاحب دستگاه نتواند اقدامات اضطراری پس از سرقت را به موقع انجام دهد و از من جلوگیری کند. از پسورد هم میتونم استفاده کنم شناسه اپل، یک کلید بازیابی ایجاد شده تا مالک دستگاه هرگز نتواند به حساب خود بازگردد.

پس از سرقت گوشی، نوبت به سرقت اطلاعات مالی می رسد

وال استریت ژورنال در بخشی دیگر به نقل از این دزد خلاق نوشت که به آیفون و حساب کاربری دسترسی داشته است. شناسه اپل، می تواند از Apple Pay برای خرید از اپل کش از برنامه های بانکی برای ارسال پول و دسترسی به حساب های بانکی استفاده کنید. او همچنین اعتراف کرد که در برخی موارد از عکس‌ها، ایمیل‌ها، پیام‌ها، تماس‌ها و سایر اطلاعات شخصی قربانی برای اهداف شناسایی یا باج‌گیری استفاده کرده است..

من به راحتی می توانم چهره، نام، آدرس، شماره تلفن، شماره کارت اعتباری، شماره تامین اجتماعی و سایر اطلاعات حساس را از آیفون دزدیده شده استخراج کنم. من معمولا به دنبال عکس هایی می گردم که حاوی مدارک یا کارت شناسایی باشند. من هم میتونم استفاده کنم iCloud Keychain، به رمزهای عبور ذخیره شده در آیفون خود دسترسی داشته باشید و از آنها برای ورود به حساب های دیگر استفاده کنید. من حتی میتونم یکی باشم اپل کارت یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و از آن برای انجام تراکنش های مورد نیاز و در حین ثبت آن به نام قربانی استفاده کنید.

من از این کار لذت می برم و احساس هیجان دارم. این هم مثل دیدن زندگی دیگران است! می توانم بگویم چه کسی خوشحال است و چه کسی غمگین. می توانم بگویم چه کسی تو را دوست دارد و چه کسی دشمن توست. می توانم تشخیص دهم چه کسانی ثروتمند و چه کسانی فقیر هستند.

در این رابطه بخوانید:

  اپل آیفون 13 مینی را با عرضه آیفون 15 کنار گذاشت

– آموزش ردیابی گوشی یا تبلت دزدیده یا گم شده (ساعت)

دزد آیفون: من یک هکر و هنرمند حرفه ای هستم!

جانسون همچنین اعتراف کرد که پس از دستیابی به اطلاعات داخل گوشی، آن را به حالت کارخانه بازنشانی کرده و آن را در یک بازار کثیف فروخته است. او گفت که بسته به مدل و شرایط، می تواند 500 تا 1000 دلار برای هر آیفون شارژ کند. او گفت که به طور متوسط ​​در ماه 10 تا 20 آیفون می دزدد و از این تجارت درآمد خوبی کسب می کند..

من یک هکر حرفه ای هستم. من می دانم چگونه از آسیب پذیری ها در سیستم امنیتی آیفون سوء استفاده کنم و چگونه به داده های محرمانه دسترسی داشته باشم. من می دانم چگونه آیفون را هارد ریست کنم و چگونه آنها را برای سود بفروشم. من استعداد خاصی در این شغل دارم و هیچکس نمی تواند جلوی من را بگیرد.

Thief-3.jpg

اقدام اپل برای برخورد مستقیم با سارقان آیفون

نکته جالب دیگر در این مصاحبه این است که خود جانسون می گوید اپل باید بیشتر برای محافظت از مشتریان خود تلاش کند. با انتشار نسخه به روز شده iOS 17.3اپل یک ویژگی محافظت از دستگاه سرقت شده را به گوشی های خود اضافه کرده است که به طور پیش فرض غیرفعال است.

برای فعال ، این ویژگی باید به مسیر بروید تنظیمات > شناسه چهره و رمز عبور > حفاظت از دستگاه دزدیده شده برو و فعالش کن البته باید تاکید کنیم که برای محافظت از خود در برابر جنایتکاران عجیب و غریب مانند جانسون باید این ویژگی را فعال کنید. با فعال ، این ویژگی، زمانی که آیفون از خانه یا محل کار خاص کاربر دور است، کارهایی مانند تغییر رمز عبور را انجام می دهد. شناسه اپل، تغییرات شناسه چهره یا از کار افتاده آیفون من را پیدا کنید به تایید شناسه چهره یا شناسه تماس شما نیاز خواهید داشت

  دکمه تصویربرداری و چیدمان دوربین جدید آیفون 16 اپل آیفون 16

پس از فعال سازی این قابلیت به مدت یک ساعت، هیچ تغییری ایجاد نمی شود و برای افزایش امنیت فرآیند، باید مجددا تایید کنید. شناسه چهره یا شناسه تماس آیا تاخیر ساعتی در این مورد بسیار مهم است زیرا به قربانیان یک ساعت فرصت می دهد تا متوجه شوند که تلفن آنها دزدیده شده است و با خدماتی مانند آیفون من را پیدا کنید قفل یا حذف محتوا یا سایر عملیات.

در پایان باید مجدداً اشاره کنیم که علاوه بر حذف پسوردها و اطلاعات شخصی مهم از برنامه یادداشتاز رمز عبور متشکل از اعداد و حروف استفاده کنید. مراقب نحوه افشای رمز عبور خود باشید و هرگز رمز عبور خود را به کسی نگویید.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/smartphone/48800-iphone-passcode-thief-reveals-secrets