نسخه هیبریدی کارت گرافیک RTX 3080 Ti را اینجا ببینید. تبدیل GPU به کارت گرافیک


تبدیل پردازنده گرافیکی لپ تاپ به کارت گرافیک ایده نسبتا جذابی است و در این زمینه شاهد تبدیل پردازنده گرافیکی RTX 3080 Ti به یک کارت گرافیک مجزا توسط شرکت چینی XR هستیم. علاوه بر این، بنچمارک هایی برای کارت گرافیک هیبریدی RTX 3080 Ti نیز منتشر شده است که تفاوت قابل توجهی در عملکرد نشان نمی دهد. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

استفاده از کارت های گرافیک موبایل به صورت دسکتاپ در گذشته در بسیاری از شرکت ها به خصوص در بازارهای آسیایی به دلیل تمایل شرکت ها برای کسب سود مالی در بازار استخراج ارزهای دیجیتال رایج بوده است. در واقع کارت های گرافیک هیبریدی فاقد الگوریتم Lite Hash Rate هستند. این الگوریتم استخراج ارزهای رمزپایه را در این کارت ها محدود می کند.

3080ti-2.jpg

کارت های گرافیک هیبریدی نیز نسبت به سایر کارت ها مقرون به صرفه تر هستند. اما این کارت های گرافیک با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه نشدند. دلیل اصلی این موضوع عدم پشتیبانی رسمی درایورها از این کارت های گرافیک بود.

کاربران در یافتن درایورهای کاربردی برای این کارت ها با چالش های قابل توجهی مواجه بودند. در برخی موارد، کاربران مجبور بودند از درایورهای ارائه شده توسط فروشندگان استفاده کنند که اغلب حاوی بدافزار بودند.

3080ti-2.jpg

اما یک شرکت چینی ناشناس به نام XR به تبدیل پردازنده گرافیکی RTX 3080 Ti روی آورد. جالب اینجاست که کارت گرافیک مذکور با GPU-Z سازگار بوده و از درایور معتبری استفاده می کند.

پردازنده گرافیکی RTX 3080 Ti از تراشه GA103 به جای GA102 استفاده شده در مدل های دسکتاپ استفاده می کند. این منجر به تفاوت قابل توجهی بین دو مدل می شود، نسخه دسکتاپ دارای 10240 هسته CUDA، 12 گیگابایت حافظه GDDR6X و پهنای باند 912 گیگابایت بر ثانیه است.

  M11-P جدید لایکا اولین دوربین جهان با مشخصات محتوا است

در مقابل، مدل لپ تاپ این سری مجهز به تراشه GA103 با 7424 هسته CUDA و حافظه 16 گیگابایتی GDDR6 است که به دلیل سرعت کمتر حافظه، پهنای باند را به 512 گیگابایت بر ثانیه کاهش می دهد. نتایج تست 3DMark برای این کارت گرافیک هیبریدی نیز منتشر شده و شاهد تفاوت جزئی در عملکرد این دو کارت گرافیک هستیم.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/48060-geforce-rtx-3080-ti-mobile-gpu